- 234 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSRAF
İsraf bereketi verene ihanettir, Yok ki paylaşayım demektir, Arsızlığa, yalana kılıf aramaktır, Bazıları da yemeğin yarısını yemeyip çöpe atmayı, zenginliğin belirtisi sayarlarmış. Yemeğin hepsini yemek ayıp sayılırmış. Alçaklık kopleksinin arsızca yükselme çabası.
Dünyanın birçok ülkesinde insanlar açlıktan, susuzluktan ölürken, dünyanın başka yerlerinde yapılan israfla o insanların iki üç katı insan açlıktan, susuzluktan ölmekten kurtula bilir. Ancak çoğu insan bundan ya habersiz ya da umursamıyor. Sanki onların açlıktan ölmesi hak görülüyormuş gibi. Açlıkla mücadele eden ülkeler fakir değil, aksine çok zenginler ancak, zenginliklerini kullanmaya izin verilmiyor. Onların zenginliklerinden gavuristan devletleri, milletleri ve iblise tapan gaspcılar faydalanıyor. Yani Zengin olmanız, açlıktan veya susuzluktan ölmenizi önleyemiyor.. Harcayamadığınız zenginlik sizin değildir. Zenginin biri paralarını, altınlarını, elmaslarını kimselere emanet bırakmak istemiyor. Evinde son derece güvenli bir kasa yaptırıp bütün servetini burada saklıyor. Ancak servetinin kasası sadece dışardan açılıyormuş. Bir gün servetini ziyaretini kontrol etmek ve yenilerini ilave etmek için içeriye giriyor. Girerken kapı arkasından kapını veriyor. Bu çok zengin şahsiyet onca servetin içinde açlıktan, susuzluktan eziyet çekerek ölüyor. . Onca servet onu kurtarmıyor. Belki paylaşmayı bilseydi kurtula bilirdi. İyilik edene iyilik bir yerlerden gelir. Yardım edene yardım edilir. Yüce Yaradanın ilahi adaleti her zaman, her an tecelli ediyor. Anlamak için âlim olmaya gerek yok, zalim olma biraz çevrene bak ve düşün anlaşılmayacak hiçbir şey yok. Parası olup ta, kimselerle paylaşmamak için yalan söyleyenler, açız, aç, battık batıyoruz diyenler bir gün geliyor, gerçekten batıyor, hiçbir sebep yokken, ya eşi tüm serveti alıp kaçıyor, ya çoğu. Avukatı… İlahi adalet bir şekilde gereğini yapıyor.
Zaten hesap günü en hassas tartıda hesaplar görülecek, küçücük bir iyilik veya kötülük sizi ya cennete, ya da cehenneme uğurlayacak, bir serçenin en küçük tüyünden daha hafif terazi.. Büyük küçük demeyin iyiliklerinizi(sevaplarınızı) arttırın. Günahlarınızı azaltın, İster cehennem ister, cennet her yerde faydası sizi bulacak…. Ramazan ayında günahlarda, sevaplarda en büyük kazançlar ve ya zararlar var. Fırsatları kaçırmak ahmaklık olur. İsraf edenler, israf edilir…
3 Ramazan 1443
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.