- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bandırma'da Deniz Kenarında Olmak...
BANDIRMA’DA DENİZ KENARINDA OLMAK ÇOK GÜZEL...
KERİM ÖZBEKLER
Akşam serinliği başladı, üç tarafı deniz olan sahilde ki bir bankta oturuyorum. Bugün, sahilde çok balık tutan var. Hepsi de birbirlerine 1-2 metre mesafede balık tutmaya çalışıyorlar, bazı yerlerde bu uzaklık yarım metre falan. Bir de 1 kilometre uzunluğunda olan mendirekin üzeride bu şekilde. Üstelik mendirekin 2 tarafıda balık tutmaya müsait. Bazıları oltayı sallarken insan geliyor mu ? Gelmiyor mu ? Bakmıyor. Bu nedenle, bunlara dikkat ediyorum. Oltaların uzunluğu 5 metreyi buluyor. Uzama kısalma durumuda var. Balık tutanların arasına doğru 80-85 yaşlarında birisi elinde sepetle bağıra bağıra dolaşıyor, önce seslenmedim. Sonra baktım balıkçılar adamdan bir şey alıyor, kalktım yanına doğru giderken önüme geldi. ’’Amca, sen ne satıyorsun ?’’ diye sordum. ’’Mahpuç’’ dedi ama anlamadım, duymadığım bir şey. Ben de ’’Yiyecek satıyorsun sandım.’’ dedikten sonra sepetine baktım. Balıkçıların kullandığı çeşitli malları satıyor. Bazı tekne sahipleri ağ duzeltmekle meşgul, balığa mi çıkacaklar bilmiyorum. Bandırma’nın bir eksiği varsa çevrede tur atacak bir turist gemisinin olmaması, oysa Karşıyaka ve Tatlısu gibi denizden gidilip görülecek yerler var. Bunlara Erdek-Ocaklar-Turanlar gibi yerler de eklenebilir. Gerçi, Bandırma’da deniz kenarında eğlenecek yerde çok. Örneğin, her gece çoluk çocuk 5-10.000 kişi deniz kenarında vakit geçiriyor. Burası, herkes için mükemmel bir yer. Bu yıl neredeyse 3 aya yakın bir zamanımı burada geçirdim, 24 saat hareket halinde olan bir ilçe. Bugün 3-4 defa gitmeye kalktığım ama yarı yoldan döndüğüm mendireğin bugün sonuna kadar gittim. Nereden baksanız 1 kilometreyi geçiyor, mendireğe giden yol 3 metre genişliğinde, bu yolun Marmara Denizine bakan kısmına insanlar ve gemiler zarar görmesin diye 5 metrelik kaya parçaları yerleştirmişler. Aynı kayaların Bandırma tarafında bu taşlar 3 metrelik bir barikat oluşturuyor. Taşların çoğu o kadar büyük ki, 1-2 ton olanı var. Bir düşünsenize 1 kilometre uzunluğunda ve 8 metre genişliğinde bu kadar taşı hangi gemi ? Hangi kamyon ? Hangi vinç ? Hangi insan ? Buraya taşımak için uğraşmıştır ? İnanın hesabını yapamıyorum, diyeceğim şu. Bizden öncekiler, Bandırma ve Türkiye için çok büyük emek vermişler. Kıymetini biliyormuyuz ? Bilmiyorum. Bu arada, sahilde gezerken satılık bir sandal buldum. Bugünlerde tepem atıyor, bu sandalı alayım mı ? diye düşünüyorum. Almasam da, adama telefon edip fiyatını soracağım. Gerçi sürerken alabora olsa yüzme bilmediğim için boğulmam çok kolay olur ama kafamdan ’’Deniz sakinken kıyıdan kıyıdan gider kullanırım.’’ diye düşünüyorum. Bandırma’nın Atatürk Meydanı’da çok eğlenceli, insan burada sıkılmıyor. Sokak lahmacuncuları+pamuk şeker satanlar+denize sadece bitişik ve 3 metre uzaklıktaki cafeler+lokantalar+tost dükkanları+haşlanmış veya ütüleme darı satanlar+nohut çekirdek+dondurma vb.yiyecek maddeleri satan o kadar çok yer var ki, oyun parkları+oturma bankları+yeşil alanlar+renga renk ışıklar bütün insanları buraya çekiyor. Gençler için bulunmaz bir yer, zaten her yer gençlerle dolu. Söylemesi ayıp ama sokak lahmacuncularına ben de alıştım, bugün tam 4 tane lahmacun yedim. Oksijeni mi fazla, ben de bir değişiklik mi oldu ? Bilmiyorum, bugün ayrıca bizim oturduğumuz semtin semt pazarıydı. Pazarları da cıvıl cıvıl, iğne atsan yere düşmeyecek cinsten. Balık tutmak için sahil elverişli, balık tutanların arasında bayanlar bile mevcut. Bu arada deniz kenarlarında içki içenler de çok, bazılarının içerken denize düştüğünü Balıkçı Halindeki bir zabıta memuru bana anlatmıştı. Balık tutanların bazıları küçük çocuklarını da getirip denizin tam dibine sokuyorlar, tehlikenin farkında değiller. Bu gün 6-7 yaşlarındaki bir kız çocuğuna muhtemelen 2 bayandan birisi ’’Denize düşeceksin, seni çıkaramam.’’ dedi. 2-3 metre geçtim, kız çocuğu inadına denize dik olan kayanın ucundan suya değmek için uğraşıyor. İster istemez arkama döndüm ’’Şimdi düşersen, gününü görürsün.’’ dedim. Annesi ’’Bak, dede sana kızdı.’’ dedi. Çok dikkatsiz ve laubali ebeveynlerde var burada, aksi gibi etrafta öylelerini kurtaracak bir kişi ve kuruluş da görünmüyor. (30 Mayıs 2022)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.