- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah'u Teala’nın Takdir Ettiği ÖMRÜN Kıymetini Bilmek.
Hikmet Damlaları
Allah’u Teala’nın Takdir Ettiği ÖMRÜN Kıymetini Bilmek.
Allah Resulü Hz. Peygamber Efendimiz (Sav) Bir Hadisi Şeriflerinde Buyurdular ki "Kıyamet Gününde Dört Şeyden Sual Olunmadıkça Kulun Ayakları Yerinden Kımıldamaz. 1) Ömrünü Nerede Nasıl Tükettiğinden, 2) Gençliğini Nerede Nelere Harcadığından, 3) Öğrenmiş Olduğu İlmiyle Nasıl Amel İşlediğinden, 4) Malını Nereden Nasıl Kazanıp Nerelere Harcadığından".
Allah’u Teala Bizleri Yaratıp Bu Ömrü Bize Emanet Olarak Takdir Edince Bazı Sorumluluklar Yükledi, Onu Nerelerde Nasıl Kullanmamız Gerektiğini Nerede Nelere Harcamamız Gerektiğini Bildiren Dini İslamı Onun Esaslarını Anlatan Peygamberini Gönderdi. Çünkü Yarın Öldükten Sonra Huzuru Maşerde Tekrar Diriltip Emanetini Bizlerden Soracaktır.
Öyleyse Biz Kullarına Düşen Yüce Mevlamızın Rızasına Uygun Harcayıp Bir İmtihandan İbaret Olan Dünya Hayatımızı Kazanmalıyız.
--- Peki Bunu Nasıl Yapmalıyız?
a) Rabbimizin Bize Kerim Kitabında Belirttiği Farz Olan İbadetlerimizi Muntazam Şekilde Öğreneceğiz Aile Efradımıza Okutup Öğretip Anlatacağız ve Bizler Yaparak Onlara Örnek Olacağız, Onlarında Yapmalarına Gayret Göstereceğiz, Bunların Bir Zaruret Olduğunu Mutlaka Anlatacağız,
b) Namazlarımızı Mutlaka Tam Doğru ve Eksiksiz Kılacağız.
c) Sağılığımız Yerinde İse Oruçlarımızı Tutacağız, İmkanlarımız Varsa Hac ve Zekat İbadetlerimizi Yapacağız,
d) İmkanlarımız Dahilinde Hayır ve Hasenatlarımızı Yapacağız,
e) Sohbetlerimize Gideceğiz, Rabbimizi Her Daim Zikir ve Tesbih Edeceğiz.
f) Mutlaka Rabbimizin Kelamı Olan Yüce Kitabımızı Öğreneceğiz, Okuyacağız Anlayacağız Yaşayacağız, Hayatımıza Hakim Kılacağız,
g) Peygamber Efendimiz (Sav) Hayatını Okuyacağız Anlayacağız Örnek Alacağız Onun Gibi Yaşamaya Gayret Edeceğiz.
h) Yüce Rabbimizin Bize Bahşettiği Nimetlerine Şükür Edeceğiz, Dua ve Niyazda Bulunacağız,
I) Allah’ın Davasının Yer Yüzüne Hakim Olması İçin Bütün Gücümüzle Gayretimizle Azimle Sabırla CİHAD Edeceğiz Çalışacağız. Bunun İçin Asrı Saadetten Beri Gelen Ecdadımızın Yaptıklarını Çok İyi Okuyup Gayretli Çalışacağız, Siyonizmin Tuzaklarına Dikkat Edeceğiz. Bunu Yaparken Karşılığını Yalnız Rabbimizden Bekleyeceğiz.
j) Rabbimizin Haram Kıldığı Yerlerde Bulunmayacağız, Haram Olanları Yemeyeceğiz, İçmeyeceğiz, Helal ve Harama Azami Ölçüde Dikkat Edeceğiz,
k) Biz Kulları Olarak Bilerek, Bilmeyerek, İsteyerek veya İstemeyerek Nefsimize Uyarak Bir Hata, Kusur, Günah ve Haram İşlediğimiz Hemen Rabbimize Tevbe İstiğfar Edeceğiz, Pişman Olacağız Bir Daha İşlememek İçin Rabbimizden Affı ve Mağfiret Dileyeceğiz. Rabbimizin Yüce Merhametine Sığınacağız. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.