- 229 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AŞIK VEYSEL.
AŞIK VEYSEL ŞATIROĞLU KİMDİR?
Aşık Veysel Şatıroğlu, Şarkışla’nın Sivralan köyünde doğmuştur. Bir çiftçinin oğludur. Yedi yaşında iken geçirdiği çiçek hastalığı sebebi ile kör olmuştur. Sivralan’da aşıkları dineleyerek saz şiirini, saz şairliğini yani aşık olmayı öğrenmiştir.
Cumhuriyetimizin onuncu yılında Aşık Veysel Ankara’ya gelmiş ve Ankara’da kendi üslubu ile kendi eserlerini seslendirmiştir. Ardından da yurdu dolaşarak Türk insanına ulaşmıştır. Ayrıca o dönemin muhteşem eğitim yuvaları kabul edilen günümüzde hala eksikliği hissedilen Köy Enstitülerinde türkü öğretmenliği görevinde bulunmuştur.
Aşık Veysel Şatıroğlu 21 Mart 1973 tarihinde doğduğu köyde hayata gözlerini yummuştur. Yine kendi köyünde defnedilmiştir.
Aşık Veysel şiirlerinde aşk, yaşama sevinci, özlem, gurbet ve doğa temalarını işlemiştir. Cumhuriyet tarihinin en büyük halk şairi olarak kabul edilmektedir.
1970 yılında Ümit Yaşar Oğuzcan tarafından Aşık Veysel’in tüm eserleri yani şairin şiirleri tamamı derlenmiş ve İş Bankası Kültür Yayınları arasında yayımlanmıştır. 1970 yılındaki eserin ismi Dostlar Beni Hatırlasın olarak belirlenmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.