- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İki Kişi ve İki Farklı Tespit
İkisi de yakınım. Kan bağım olan kişiler. Kuzen çocukları. Kulvarları ayrı. Ayrı muhitin insanları. Birisi Menderes ekolünden gelme diğeri Türkeş ekolünden neşet etme. Ayrı ortamlarda ayrı zaman dilimlerinde yapılan bir yorum bu. Türkeş ekolünden gelen ki; Türkeş hayattayken vekil adayı da olan kişi. Demişti ki Rahmetli Ecevit’le ilgili olarak: Ecevit ülkede bugüne kadar olmayan, cesaret edilemeyen mevzulara el atacak, bir çok şeyi yasal hale getirecek, sade halkın ve sessiz çoğunluğun menfaatına işler yapacak ancak yapılanlara toplum tepki gösterecek ve bir anda partisi siyaset sahnesinden silinecek demişti. Bir nevi siyasi harakiri yapacak yani kendi kendisini yok edecek Ecevit diye eklemişti. İlerleyen süreçte tüm dediği gerçekleşti ve Ecevit siyaset dünyasından uzaklaştı, ilk seçimlerde partisi yüzde yirmi ikiden ikinin altına düştü.
...
Menderes geleneğinden gelen diğer kuzen ise Tayyip Erdoğan için yorum yapmıştı. Sanırım belediye başkanlığından alınıp siyaset yasağı konulduğunda, muhtar bile olamaz denildiğinde Erdoğan’ın dönüşü muhteşem olacak ileriki dönemde, bu memlekette Erdoğan usanıncaya kadar başbakanlık yapacaktır demişti. Sonraki süreçte dediğini de aşan şeyler gerçekleşti. Erdoğan başbakanlık, cumhurbaşkanlığı, daha ilerisi adı farklı konulmuş olsa da devlet başkanlığı yapma fırsatı bulmuştur ülkede.
...
Bu iki uzak ufuklu kişinin birisi ilkokul diğeri lise mezunu. Birisi işçilikten diğeri memurluktan emekli. Yaşları yetmişi aşmış ama işleri bitmemiş durumda. Bir araya gelemiyorum yıllardır ama günümüz ve geleceğe dair siyasi yorumlarını da merak etmiyor değilim.
Kemal SEYFİ
29.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.