Celal ve İlber Hocalar'ın Zeka Hafıza ve Bellek Düzeylerine İlişkin Değerlendirmeler
Altaylı’nın programında Teke Tek’de bir bayan bir erkek iki profesör, alanlarında iddialı olan iki nörolog beyin mevzusunu tartışıyorlar. Zeka ve uyku mevzusuna giriyorlar. Hafıza ve bellek meselesini ele alıyorlar. Bu konuda kendilerine özgü metotları konu ediyorlar ancak bizim alanımız sınırlı diyorlar. Sınırlarını mesleki mevzuyla çiziyorlar oradan İlber ve Celal Hocalara geliyorlar.
...
Celal ve İlber Hocaları alanlarını aşan, bir çok mevzuda fikir ve görüş sahibi olan, hemen her mevzuyu yorumlayabilen, ölçeği geniş, bilinir tanınır, kabul görür, ulusal sınırları aşan, küresel boyutu olan iki akademisyen olarak değerlendiriyor bu iki nörolog. Yani yiğidi öldürmeyip hakkını veriyorlar. Bir gerçeği teslim ediyorlar.
...
Doğru mu doğru bu tespit. Bir yer bilimci olan Celal Hoca tarih, felsefe, sosyoloji, psikoloji ve din mevzusuna girebiliyor. Siyaseti yorumlayabiliyor. Bir tarihçi ve siyaset bilimci olan İlber Hoca sizi her derin mevzunun içerisine çekebiliyor. Bunu nasıl başarabildikleri hususunda bu iki nörolog burada şemalar ve şablonlardan ve yol haritalarından bahsediyorlar ve bu her insanda olmayan bir özelliktir diyorlar.
...
Özellikle İlber Hoca bu işte daha önde bence. Teleffuzda zorlansa da, her sözcüğe dili tam dönmese de anlattıklarının peşinden yetişemiyorsunuz. Kısa sürede o kadar girift mevzuya giriyor ve hiç alakasız kişi ve olayları birbirine bağlıyor ki şaşırıp kalıyorsunuz. Celal Hoca bu noktada bir gerisinde İlber Hoca’nın. Murat Bardakçı da konu ediliyor programda ama onun alanıyla sınırlı kaldığı yorumu yapılıyor. Bardakçı zaten bir arşivci. Topluyor bir kenara koyuyor. Günü geldiğinde piyasaya sürüyor. Aslında Murat Bardakçı babası gazeteci İlhan Bardakçı ve vaktiyle Diyarbakır ve Konya Valisi olan dedesi Cemal Bardakçı üzerinden ilerliyor. Kendisine büyüklerinden kalan bu mirası iyi değerlendiriyor.
Kemal GÜL
29.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.