- 651 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
AYNA
Canım kardeşim.
Bu gün sana yazmak istedim çünkü Barni beni terk etti.
Hani mutfakta hep ayaklarımın dibinde uyuyan, yatak odasında bana en yakın yere oturan, hastalandığım zaman da baş ucumda bekleyen Barni. Bazen kızardım mutfakta çalışırken ayaklarıma dolanıyorsun diye o zaman da antrede aynanın önüne bana ters oturur oradan hep beni izlerdi.
Son zamanlarda iyi değildi. Onunla konuşup ne istediğini sorardım. Barni neren ağrıyor, gözlerime melül melül bakar cevap verirdi.
İlk yemeğini değiştirdik. Doktoru alerji yapıyor dedi. Bu nasıl alerji çenesine yara yapmıştı. Zaman zaman kanıyordu. Daha sonra yemeğini hep değiştirdik Barni bunu mu yersin, bundan mı yapayım. Bir zamanlar toprak kazıp yiyordu. O zaman üç ay kadar devamlı ciğer pişirip vermiştim de iyileşmişti. Ondan denedim, et suları hazırladım en son tavuk severdi tavuk pişirdim, mevsimi olmasa da bazen balık da yapıyordum. Nafile az yiyordu. Her geçen gün daha da zayıf düşüyordu.
Son zamanda bahçeyi daha çok seviyordu, hava da güzel olunca bahçeye çıkarıyor güneşlendiriyordum. Keyfi bitince eve geliyor sinekliğe vurarak geldiğini haber veriyordu. Gelince bol bol su içiyor yemeğini yedikten sonra tekrar çıkıyordu. Bazen iyi ki bu evi almışız bahçede o da ben de nefes alıyoruz diye mutlu oluyordum.
Bir kaç gün önce eve gelmemeye başladı, gidiyor uzunca süre ortadan kayboluyordu. Bir gün onu takip ettim. Bir başka bahçe bulmuş, orada yalnız kalıyordu. İyi dedim. Demek ki burada daha mutlusun.
Ancak yemek yemek için bile gelmemesi ve hatta su dahi içmemesi beni işkillendirdi. Kaptığım gibi doktora götürdüm.
Toru topu iki gün sürdü serumlar ilaçlar.
Sen sağ ol. Gitti. Antredeki aynayı da kaldırdım.
Haber vereyim dedim.
Sevgilerimle.
YORUMLAR
Fatma Oral
Saygılarımla.
Sevgi.
Dostlarımız...
Hayvan dostlarımız karşılıksız bizi seven tek canlı.
Çok üzüldüm yazınızı okuyunca.
Çok sayıda kuş besledim bir ömür ve hepsi beni terk etti.
Şimdi doğaya verdim kendimi.
Doğadaki kuşlarla haşırneşirim.
Onları beslemek ve gözlerindeki pırıltı yok mu...
Sizi seviyorum gönül dostum kadim dostum.
Kaleminizi özlemiştim diğer yandan üzüldüm de.
Sevgimle
Fatma Oral
Barni benim can dostum idi. Yalnız kaldığım gün ve gecelerde (çocuklar okumak için yurt dışına gittiğinde büyük kızım uzunca bir süre gelemedi.) hep o benim yanımda benimle birlikte idi. Dile kolay tam onbeş yıl herşeyimdi.
Sevgilerimle canım dostum.
Tüm canlıların değeri var insan için.
Köpek kediden daha sadıktır ama kedi kadar sokulgan değildir çoğu zaman. Onun kaderi daha çok dış mekandır.
Kediler kendilerini zorla sevdiren hayvanlar.
Ve dünyada kendi kendine evcilleşen tek hayvanmış.
Barni'ye çok üzüldüğünüz belli.
Ne diyelim siz sağ olun Fatma hanım.
Güzel bir yazı okuttunuz var olun.
Selamlar, sağlıklı günler.
Fatma Oral
Onun benim hayatıma kattıklarını saysam saymakla bitmez.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Saygılarımla.
Bahçeli baba evinde tam tamına beş aile vardı patili dostlardan.Hepsinin isimleri vardı ailece taktığımız..Her ayrılık vaktinde bir ağaç dikerdik hatırasına..O ağaçlar büyüdü şimdi..Ziyarete gittiğimde memlekete gölgelerine oturup o ağaçların patili dostlarımla sohbet ederim kısacık da olsa..Eminim duyuyorlardır..Zira kendileri de o ağaların altında dinleniyorlar..Kaleminiz daim olsun duyarlı yüreğinize selam..Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh. tarafından 28.5.2022 12:33:57 zamanında düzenlenmiştir.
Fatma Oral
Barni bana ben istemeden geldi ve ben ona çok bağlandım. İçimdeki acısı çok büyük.
Sevgilerimle.
Benim de bir kedim var... ve “o gün” gelecek diye ödüm kopuyor. Sizi çok iyi anlıyorum.
İşin kötüsü; o gittikten sonra yerine bir başka canlıyı da koyamaz insan. Bilmiyorum ama, ben koyamam sanırım.
Teşekkürler, bizi Barni ile tanıştırdığınız için...
Sevgilerimle
Fatma Oral
Herkesin yeri farklı. Gidince çok zor.
Sevgilerimle.
Günaydınlar, okurken arkadaşımı uğurlamışım çok üzüldüm
Kendimize ait olmasın tenha bir sokaktan yalnız yürürken varlıklarının insana arkadaşlık ettiği hissini çok iyi anlayabiliyorum.
Barni, yeter ki gittiği yerde mutlu olsun. Belki kendine cinsinden arkadaş arıyordur kim bilebilir.
Sevgilerimle.
Fatma Oral
Sevgilerimle.