- 930 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Cahil cühela vekili ukala,
Cahil cühela vekili ukala,
Yani diyor ki;
“cehalet gafletinde olan şahsa aklı avukatlık eder, kendi yanlışını savunur"
Cümle çok derin konu çok teferruatli ve uzun. Lakin biz özet geçelim.
Cahil kelimesini kimisi nede çok kullanır. Hemde mana derinliğini bilmediği şekilde ortaya atar bu kelimeyi, sırf kendisinin fikrini savunmuyor diye, egosunun emrini tatbik eder. "Cahil" ne kadar kolay bir kelime, değil mi? Hakikaten "cahil" nedir?
Cahil sözlük anlamı ile aşağıda ki gibidir.
sıfat
1.
eğitim ve öğrenim görmemiş (kimse).
Benzer,
2.
belli bir konuda yeterli bilgisi olmayan (kimse).
Peki ya bir konuda yetersiz bilgisi olanı neye göre belirleriz. Biliyorsunuz ki, şu anda ve öncesinde olup bitenlere bakınca herkesin bilgisi yetersiz. Bugün birsey öğreniyoruz ve düne kadar savunduğumuz fikir yanlış olduğunu anlıyoruz. O halde düne kadar yaşayanlar ve bugün gerçek ile aydınlanmayan herkes cahil mi? Bugün ise doğru bildiğimiz şeyler yarın çürütülecek mi, yani yanlış mı bildiklerimiz. Bunu nerden bilebilirdi ki.
Birisi bir iddia atıyor ortaya, "dünya yuvarlaktır,"
Herkes o güne kadar dünyaya düz diyordu. En elit tabaka dahi dünyanın düz olduğunu iddia ediyorlardı. O halde dünya yuvarlak diyen o ilk şahsiyet mi yoksa düz diyen milyonlarca insan mı cahildi. Hakikaten kimdi cahil?
Arşimet suyun kaldırma kuvvetini bulunca mi, su kaldırmaya başladı gemileri, yoksa zaten şu kaldırıyor muydu? Zaten olan birşeyi bulmak ve bunu diğer bilmeyenlere anlatmak izah etmek. Yoksa Sonunda örnekler vs ile anlatılmasına rağmen çoğunluğun idrakından sonra geriye kalan anlamayan azınlık mı cahildi. Gerçekten bu cahil kimdi? İnsanlardan daha çok bilgiye sahip olan ve Adem’i kıskanan Rıdvan mi?
Cahil kim? "Sen cahilsin, o cahil, bu cahil". Ya hu arkadaş dedim ya, kim kime göre cahil. Darwin bir bilim insanı eline geçen maymun kafatasına monte edilen insan çenesine veya tam tersi. Buna dayanarak bilimsel çalışma yapıp, o zaman ki şartlar söz konusuyken, insan maymundan evrimleşti, dediyse cahil midir? Bir bilim adamı olarak araştırmalarının sonucunu bize açıklamıştır. Lakin " elektromikroskop çıkınca maymun ve insan dnasını hücrelerinin içeriğini inceleme fırsatı olmuş ve Darwin’in yanıldığını ortaya çıkmıştır. Maymunu da Allah yarattı diye düşünürsek Darwine bilim adına yaptığı çalışmalardan dolayı cahil diyebilir miyiz? Birçok yanılgı doğrunun anahtarı olmuştur. Belki bu fikirlerin ortaya atılması, Doğruya ulaşma isteği
sonucu, elektro mikroskop bu şekilde geliştirilmiştir.
Thomas Edison okuldan geri zekalı diye atıldıysa, Albert Enstain ilkokulda bütün arkadaşlarından geride kalıyorsa gerizekalı ve cahil miydi?
Cahil kimdir biliyor musunuz? Cahil sağda solda bile bilmeye herkese "cahil" diyen az bilgili, evrimi tamamlanmamış bir primattır. Ey ahali bundan mütevellit, siz siz olun bile bilmeye kimseye cahil deyipte cahilliğinizi ispat etmeyin.
YORUMLAR
Herkes bir diğerine göre cahil ! benim bildiğim bir şey varsa da bir kişi bilmediği bir konu hakkında biliyorum diye iddia edip yanlış yapmakta ısrar ediyorsa işte katıksız cehalet budur nazarımda. Hani kendi kendine cehalet bir kişiyi bağlar ama yaptığı işle birçok kişinin kaderini belirleyen kişilerin cehaleti çekilmez oluyo vesselam.
mavitükenmez
Saygılarımla
Koşa koşa geldim hem de nasıl ve...
Yalanım yok hocam: ta 25 yaşıma kadar kendimi geri zekalı bildim ki...
Anadolu Lisesi ve üniversite mezunu olsam bile asla akıllı olduğum aklımdan dahi geçmedi ta ki yüksek lisans yaptığımda girdiğim IQ sınavı ertesi anladım ki:
''Aptal değilmişim.''
Bir de testin sonucu 131 çıkmışken ve ben tüm saflığımla sorarken bölüm başkanımı:
''Nasıl yani, hocam?''
Ben-merkezcil olduğumu düşünmeyin ama yazınız bana bunları hatırlattı.
Okuduğum dönem bile kimse memnun olmadı ne kadar takdir belgesi almış olsam da yetinmedi insanlar hem babam hem hocalarım.
Mükemmeliyetçi olmam rastlantı değil üstüne üstük tek bildiğim:
''Tek bildiğim hiç bir şey bilmediğim...''(Alıntı)
Bu bağlamda sonsuzlukla iştigalim artık:
Sonsuz hayal ve umut sonsuz sevgi...
Yazınızı çok sevdim.
Kendi adıma çok teşekkür ederim.
Yarın yine geleceğim çünkü günümüm yazısıdır İnşallah
Yaşasın edebiyat ve dostluk ve umut.
Sonsuz selam saygılarımla değerli dost yazarım
mavitükenmez
Yorum ve ziyaretiniz için çok çok teşekkür ederim üstadem.
Sağlıcakla kalınız
Saygılarımla