Kendime Söyleşi.!
Katkı sağlamadığım sofradan lokma yemem. yemedim de.
Devletin çeşmesinden su içmem. içmedim de.
Haksızlık karşısında susmam. susmadım da.
Bireysel haksızlığa uğradığımda ses etmem. etmedim de.
Ama kamusal hakka girildiğinde asla kabullenemem. kabullenmedim de.
Kendimce düşünürüm düşünce dağarcığımdan fikir üretirim,
Ortaya koyduğum fikirlerin mutlak doğruluğunu idda etmem etmedim de.
Fikri manada her tartışmaya açık oldum ön yargılı itiraz söz konusu olmadıkça.
Bir insanın yüzüne karşı söylemekten imtina edeceğim sözü arkasından söylemedim söyletmedim.
Devlet kurumunda görev yapar haldeyken milletin katkısıyla oluşturulan devlet bütçesinden gelir elde ederken başka ideoloji savunanlardan haz etmedim etmem de.
Savunduğum fikirlerin mutlak doğru olduğunu hiç bir zaman idda etmedim mutlak karşı görüşü olabileceğini de düşünüyorum ve düşünmekteyim.
Din’i her zaman önemsedim dini hükümlere riayet edilmesini bağnazlıktan yobazlıktan uzak olmak kaydıyla her zaman önceledim ve önemsedim.
Dindar söylemleriyle kendisini topluma lanse edenlerin söylemlerinden ziyade eylemlerine bakarak değerlendirdim.
Söylemiyle eylemi arasında tezat oluşturanları olabileceği oranda şiddetle kınadım.
Kimsenin kazancını maddiyatını incelemedim hesaplamadım ve hatta çok da önemsemedim topluma katkısı ölçüsünde değer addettim.
Ticaretime hiç bir surette, neticesi memnuniyetsizlik olacak şekilde yön vermedim.
İnandığım dinin değerlerini hükümlerini tartışmadım tartıştırmadım,
Devletimin yasalarını hukukun bağımsızlığını tüm kalbimle önceledim ve savundum.
Devletin kurumlarını zayıflatan tüm oluşumları tüm odakları nefretle şiddetle kınadım.
Eyleminde muhalif söyleminde taraftarlık yapanları hiç bir zaman kaile almadım.
Hak bildiğim yolda doğrularımı (benim iyiliğim için) olsa bile eleştirenleri değer ifade edenler olarak telakki etmedim.
Kendimce insanlığa katkı sağlayacak çalışmalarımı (yanlış olsa bile) takdir etmeyenleri de anlayışla karşıladım.! xkx
- )
Tanrı her şeyi görür,
Tanrı her şeyi bilir,
Tereddütsüz tamam da,
Bu beni neden ilgilendirsin ki,
Ben ne düşündüğümü,
Ben ne yaşadığımı,
Ben ne hissettiğimi,
Bilmedikten sonra.! xkx
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.