- 432 Okunma
- 2 Yorum
- 5 Beğeni
Kısa ama etkileyici
Hikaye, edebiyatta önemli bir yere sahiptir. Hikayeler kısa romanlar gibidir. Lakin birçok gelişmeyi okurun hayal gücüne bırakır. Hikayeler kısa olmasına rağmen yinede bir kaç sayfayı bulur. Mesela kısa ve yalın bir dil kullanan Hikaye yazarı Anton Çehov’un eserleri gibi. Kısa ve basit bir anlatım ve hikayenin sonucunda ne bir ders nede ibretlik bir durum söz konusu değildir.
Şayet beni en çok etkileyen hikayelerden birisi nedir biliyor musunuz? 1899 doğumlu Hikaye yazarı Ernest Hemingway’ın bir iddia üzerine yazdığı hikayedir. Bu tür kısa hikayelere biz mikro hikaye diyoruz.
Olay şöyle oluyor. Birgün Bay Hemingway arkadaşları ile yemekteyken, laf lafı açıyor ve Bay Hemingway diyor ki "ben şu peçeteye bile 6 kelimelik bir hikaye yazabilirim" tabi ki arkadaşları buna inanmıyor, Bay Hemingway ise 6 kelime 3 cümlelik dünyanın en kısa ve beni çok etkileyen o hikayeyi yazıp arkadaşlarına uzatıyor. Peçeteyi alan dalga geçen yüz ifadelerinin yerini üzüntü alıyordu. Peçetede öylesine bir hikaye yazıyordu ki üzülmemek ve düşünmemek elde degildi. Peçeteye Bay Hemingway ne mi yazmıştı. "For sale: Baby shoes. Never worn.” yani," “Satılık: Bebek ayakkabısı. Hiç giyilmedi.”
Ernest Hemingway’ın yazdığı bu hikaye benim okuduğum en etkileyici dram hikayedir. Anlam derinliği azami surette olan Kısa ama etkileyici bir hikaye.
YORUMLAR
Çok teşekkür ederim bir hikaye-sever ve yazar olarak.
Enginlik değerli hocam beni benden alan enginlik ve sonsuzluk hissi.
Hikaye okuamak ve yazmak eşsiz bir duygu hele ki o duygu trafiği yok mu...
Severek ilgiyle okudum yazınızı.
Selam ve saygılarım sizinle değerli dost yazarım
mavitükenmez
Ziyaret ve yorumunuz için çok teşekkürler üstadem
Saygılar
Gerçekten çok derinliği olan en kısa hikaye olmuş
Tebrikler teşekkür ederim
mavitükenmez
Ziyeret ve yorumunuz onur verdi.
Sagolun sağlıcakla kalınız
Saygılar