- 578 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÇOCUK İÇİN EVLENMEK
Çalış tığımız iş yerinde, evlenme zamanını bayağı ertelemiş bayanlar vardı. Bir gün birine bu şu kişi çok zengin, evlenmek istiyor. Düzgün birini arıyor, istersen sizi görüştüreyim dedi. O bayan da hayır o yaşlı sayılır, sen ki kendi çok genç neyse kabul etmedi.
Sonra biz kendisine sorduk neden evlenmiyorsun. Mevzusu uzun ama son sözü ben çocukları çok sevdiğim için çocuk için evlenirim. Koca önemli değil gibi bir söz. Neyse aradan zaman geçi birini bulmuş. Bulduğu kişi kendinden küçük bir genç, lise terk, kendi üniversite mezunu, yürümesi zor bir evlilik olur dedik içimizden. Ha bu gün, ha yarın, genç bayan arkadaşı oyalıyor.. Sorduk hayırdır diye, bu iş neden uzuyor. Bir az anlattı bizde, bende olsam evlenmem. Anasına bak, yat kalk evli gibi yaşıyorsun. Niye evlensin oyalar tabii olarak. Bizde yazık uyaralım da işi sıkı tutsun biran önce evlensin. Yoksa genç uyanık zavallıyı oyalıyor. Neyse kendisine dedik ki resmi nikah yapmadan ardık seninle görüşmem bir iki ay görüşme bak nasıl evlenmeye razı oluyor, dedik. Ama hanım efendi bizden küsmüş. Seni oyalıyor demişiz diye. Hiç de önemli değil, bir iki ay sonra gülerek yanımıza geldi bak evlendik işte yeni kimliğim. Bizde demek ki neymiş. Biraz akıllı olacaksın, kendini kollayacaksın. Evlilikleri bir yıl veya iki yıl sürdü gibi. Bir gün karşılaştık, sayın bayan hamile bizi görünce yanımıza geldi, ille bir çay kahvemi içeceksin. İşimiz var desek de dinlemedi ısrara edince yanımızdaki arkadaş hadi gidip gelelim ayıp oluyor.. Gittik biraz sohbet çocuk falan, biz boşanıyoruz dedi. Anlaşamıyorlarmış nasıl olsa çocuk bende kalacak zaten çocuk için evlenmiştim. Birde anlaşamıyoruz çalışmıyor falan bahaneler mi bilinmez. Niyet halis olmalı, kendini yüksek görmemeli, herkes görevini bilmeli erkek erkekliğini, kadın kadınlığını yapmalı. Bayanlar erkeklerle iç içe çalışmamalı erkekleşiyorlar. Kendilerinden habersiz, tavırlar hareketler erkek gibi olunca bir evde iki erkek olmuyor.
Evlenirken de dürüst olmak şart, gizli işler, evlilik öncesi veya sonrası evlilikleri rezil ediyor. Yalansız, dürüst sorumluluk bilinciyle evlenenlerin çoğu evliliklerini sorunlarını birlikte aşarak yürütüyorlar… Hakkını da haddini de bilmek büyük marifettir. Olmayacak şeylerde diretmek kişinin kendine eziyet olarak yeter. Kadınların erkeklik taslamaları, onlar gibi giyinmeleri, yürümeleri, konuşmaları kadını kabalaştırıyor, ortaya farklı bir tür çıkıyor.. İblisin gazına gelenler her zaman hüsrana uğramışlardan olur. Kesindir hiç şaşmaz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.