- 942 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Aşk, Sevgi, Seks, Namus
Aşk sevgi, sevişip çiftleşmek cinsel ilişkiye girmek seks yapmak demek değildir.
Cinsel ilişki, seks yapmak çiftleşmekte aşk demek değildir. Peki o zaman aşk ne oluyor.
Aşk ne demek?
Kişiler arası ilişki ve bir başka varlığa duyulan derin sevgi. Aşk en yüce erdem veya iyi alışkanlıktan, en derin kişiler arası sevgiden en basit zevke kadar bir dizi güçlü zihinsel olumlu duygu. Aşk insanın hayatında sürekli olarak yaşayabileceği bir duygu değildir. Aşık olmak bir kişiye bir varlığa yoğun bir sevgi ile bağlı olmak içerisinde bir çok sevgi bir çok karşılıksız duygular beslemek.
Aşk biter mi? Biyolojik ve evrimsel bakış açısı kadar popüler kültür de aşkın bir ömür ü olduğunu ve bitmeye mahkum olduğunu söylüyor. Oysa sevgi ve aşk bitmek zorunda değil. Aşk ve sevgi ihanetsiz bağlılık ve tatminin sonucunda biter. Aşkın ömür ü olur mu? Ulaşılamayan özlem duyulan arzu edilen yakalanamayan hayal edilen sevgi, aşk bir ömür sürer. Özlediğinizle buluşursanız arzunuza kavuşursanız hayalinizi gerçekleştirirseniz aşkınız azalır biter.
Aşk ne demek?
Aşırı sevgi ve bağlılık duygusu sevgi sevda, içinde sevgiyi de barındıran bir his bir duygu bir ruh bir gönül...
Yürek çarpıntısı, inanılmaz heyecan, uzaktan gördüğünüzde bile bacakların titremesi, coşku hoşlanma kendini dağları devirecek kadar güçlü hissetmek.
Ünlü yazarlara göre aşk:
"Sevdiğimiz zaman, aşk o kadar büyüktür ki içimize sığmaz; sevdiğimiz insana doğru yayılır, onda kendisini durduran bir yüzey bulur; bizi gidişten daha fazla büyülemesinin sebebiyse kendimizden çıktığını fark etmeyişimizdir."(Marcel Prost)
"Cehennem nedir? Bence o, sevmeyi başaramamaktan acı çekmektir."(Fyodor Mihalioviç dostoyevski)
"Aşk iki insanın bilinçlerini birleştirme çabasıdır. Boşuna bir çaba, çünkü insan kendi bilincine mahkumdur."( jean Paul Sartre)
"İki insan biri birini seviyorsa buna mutlu bir son yoktur." ( Ernest Hemingway)
" İnsan aşık olduğu kişinin aşık olmayı seçtiği kişiye de aşık olur." (Lawrence Durrell)
" Beni bir gün unutacaksan, bir gün bırakıp gideceksen boşuna yorma derdi, boş yere mağaramdan çıkarma beni. Alışkanlıklarımı, özellikle yalnızlığa alışkanlığımı kaybettirme boşuna." (Oğuz Atay)
"Ne kadar çok insanı seversek, asıl sevdiğimiz bir tek kişiyi de o kadar çok ve kuvvetli severiz. Aşk dağıldıkça azalan bir şey değildir."(Sabahattin Ali)
"Aşkın kötü tarafı insanlara verdiği zevki, eninde sonunda ödetmesidir. Şu veya bu şekilde. Fakat daima ödersiniz." ( Ahmet Hamdi Tanpınar.)
"Aslında en iyi aşk, değil tanımak hiç görmediğin kişiye duyulan aşktır. Körler iyi aşık olurlar mesela."(Orhan pamuk)
Bana göre aşk;
Zarar vermemektir. Acıkmaktır. Açlıktır. Arzudur, kavuşamamaktır, İstemektir, elde edememektir. Hasrettir sarılamamaktır, Aramaktır bulamamaktır. Karşılıksız sevmektir mutlu olmaktır.
Evet değer vermektir.
Hiç bir şeyin ondan daha değerli olamayacağı, Kalbinin attığında onun kalbinle attığı, her şeye beraber sevgi ile baktığı hoş gördüğü sevdiğinin mutlu olmasından başka bir şey onu daha mutlu edemeyeceği, onun üzülmesinden başka üzüntülerin kendisini hayattan soğutmayacağı kadar bağlı olarak candan yürekten gönül içeri sevmek. Var mıdır acaba? Zaten bu soruyu hep benim gibi olmayanlar sorar.
Mesela;
Öyle sevgiyle gülümse,
Gönül yüzünle, öyle gülümse ki
Yansıdığında,
Huzur versin, güven gelsin karşındakine gülüşünle. Bu bir aşıklık sebebi olamaz mı?
Ne acaba? Aşk ne demek?
Aşk demek bence, hasret özlem demek. Arzu istek ateş demek. Dilencilik muhtaçlık demek. Kimisi aşkı anı yaşamak bilir, halbuki aşk ulaşılamayan olmayan hayal demek. Ulaşa biliyorsan sahip olabiliyorsan aşk olmaz.
Sevişmek olur. Cinsel ilişki olur. Çiftleşmek olur. Seks olur. Aşk olmaz.
Aşk kimisine;
Cüzdan vicdanlarda, meze kahkaha, kadehlerde mey diye şarap içilir, loş ışıklarda hoş mekanlarda aşk bilinir.
Aşk kimisine;
Dağda kırda dere kenarında sofra kurulur, ıssız tenha aralarda cümbür cemaat kadehlerde aşk içilir şarap bilinir.
Aşk kimisine göre, küçücükmüş gibi görünen uçsuz bucaksız, yanında gibi duran yetişmesi imkansız, çamur balçık gibi bulanık, bir pınar gibi saf temiz berrak, kapkara bir gün ap aydınlık bir gece...
Bomboş gibi olan hiç doldurulamayan, çalışmıyormuşçasına çarpan Bir kalp bilinir.
Aşk tene dokunmak, sadece ten demek olsaydı güneş batmazdı yeniden doğmak için. Bulutlar avare avare gezmez, yağmur kar yağmazdı. Aşk tene dokunmak sadece ten demek olsaydı, denizler dalgalarla kendilerini kayalara vurup paralamaz, Irmaklar nehirler yükseklerden şelalelerden atlayıp kendini parçalamazdı. Aşk tene dokunmak , sadece ten demek olsaydı dünya topaç gibi kendi etrafında dönmez, mehtap gülmez yıldızlar parlamazdı. Gece olmaz gündüz olmaz insan ölmüşçesine uyuyup sabahı uyanmazdı.
Aşk tene dokunmak, sadece ten demek olsaydı eğer, dünya sarhoşmuşçasına güneş etrafında dans etmez, mevsimler olmaz, hazanda kuruyan ağaçlar çayırlar yok olan güzellik baharla birlikte yeşermez yeniden fışkırıp yeni doğmuşçasına can bulmazdı.
Aşk tene dokunmak sadece ten demek olsaydı, ten bedende, beden tende can yaşamak olsaydı canda nefes olmazdı. Aşk sadece ten demek olsaydı eğer o zaman nefes olmazdı.
Aşk bir sanattır. Var oluş ile yok oluş arasındaki ince bir çizgi, bünyesinde mutlak bir arzu barındırır birini arzuladığın için ona aşık olmazsın, ona aşık olduğun için arzularsın. Her iki türlüde arzulamaktır. Sahip olduğunuzda aşk olma özelliğini kaybeder seks olur. İhtiyaç gidermektir.
" Aşk deliliktir, biz delinin delisiyiz" der. ( Mevlana )
Bu sözü kısa kelimelerle sözlerle az cümlelerle açıklamak kolay değil, kendimizce; Aşıklıktan sevgiye geçtikten sonra sevmek sevilmek sevişmek arzu istek özlem ve tutkunun zevkin cinsel isteğin gerçekleştirilmemesi bastırılması. Arzunun özlemin isteğin çiftleşmenin seksin ötelenmesi ertelenmesi.( Bu duygular hisler istekler arzular ertelendiğinde bastırıldığında insanlarda yanlışlıklar yapmayı ortaya çıkarır hatalar yaptırır sapıklıklara kadar varır, insanı delilik noktasına getirir, aslında normaldir çünkü cinsellik doğuştandır aynı yeme içme gibi zorunlu ihtiyaçtır. Mesela genlerde ergen gençlerde fazla baskı kurulmamalıdır. Cinsellik duyguları bastırtılmamalı. Sonucunda psikolojik bozukluklar görülmektedir. ) Yani Mevlana delilik derecesini geçmiş zır deli olmuş. Her şeye aşık olup her şeyle aşk yaşaya biliyor.
Aşk, kimyasal süreç ile beraber hormonal açıdan yaşanan geçici bir hayranlıktır, aslına bakılırsa buradan bile kolayca sevgi ve aşk arasındaki farklılık ortaya çıkar. hiç bir beklentin olmadan, karşılığında sevilmeyi bile beklemeden sınırsızca kalbindeki aşkı karşındakine akıtmak aktarmak.
Başka bir kişi ya da varlığa karşı duyulan cinsel yönü olan ya da olmayan güçlü bir yakınlık bağlılık duygusu.
Aşk mutluluk demektir.
Mutluluk bütün özlemlere eksiksiz ve süreli olarak ulaşmaktan duyulan hoşnutluk, kişinin istediklerini elde etmesidir. "Samimi ortamlar yaratmak sanatı", " Ruhun sıcacık hissetmesi", " Tüm dert sıkıntı ve sinir bozucu şeylerden uzak olma durumu", "Rahatlatıcı ve mutluluk veren şeylerden keyif alma", mutluluk bilinenin aksine bir duygu değil oluş halidir. Çünkü duygular geçicidir. Mutluluk se her zaman bir hareket halindedir (Devinim). Mutluluk ile haz birbirinden farklıdır. Hazda belirli bir doyum vardır. Bu doyum sağlandıktan sonra kişi eski haline geri döner. Burada "eski hal " dediğimiz mutluluktur.
Sevgi ne demektir?
Sevgi bir duygu çeşididir. Kısaca ilgi göstermeye yönelten duygu anlamına gelir. Bir çok anlamı içinde barındırır. Kardeş sevgisi, şefkat, yemek sevgisi, zevk; spor sevgisi (tercih) ya da etkilenme eğilim, düşkünlük, meyil, hayranlık tutkunluk, bağlılık dostluk ilgisi vardır.
İnsanı yüksek öz verilere götüren ilgi duygusu, derin dostluk ve sevecenlik duygusudur. Bir şeye karşı duyulan bağlılık, sevgi insanları biri birine yakınlaştıran arada bağ duygu...
Sevgi olduğu gibi kabul etmeyi onun gereksinimlerini isteklerini anlamayı bunları karşılamak için sorumluluk duymayı ona ilgi göstermeyi ona bağlanmayı düşüncelerine ve duygularına saygı duymayı, sevilen kişide anlaşıldığı, benimsendiği önemsendiği duygusu yaratır değerlilik duygusu verir. Partnerin toplum içindeyken çok ciddi ve kibarsa, yalnız kaldığınızda şaşkın ve aptal yanını gösteriyorsa sana kendini açtığı seni sevdiği içindir. Karşındaki kişi seninle en derin duygularını paylaşıyor ve bundan rahatsızlık duymuyorsa aşk zannedilse de aşk olmaz. Cinsel istek, cinsel arzuya ulaştığınızda cinsel ilişkiye girdiğinizde çiftleşme olur seks olur.
Sevmek ilişkinin ilk zamanlarından itibaren mümkün olsa da bunun sebebi büyük ihtimalle şehvettir. Birine karşı gerçek koşulsuz aşkı hissetmek için isteklerine kavuşamamak, arzularını tatmin edememek özlediğine ulaşamamaktır. İnsan aşık olduğu kişiye daha yakın olmak onunla yaşamak ister. Sevmeyi sevilmeyi fazlalaştırdığınızda arzularınızı bastıramadığınızda cinsel ilişkiye girdiğinizde aşk biter seks olur.
Sevgiyi anlatmanın, seni seviyorum demenin başka yolları da vardır. Mesela; " seni seviyorum " demek yerine "hayatımda olduğun için çok mutluyum" ya da "seni tanıdığım için çok şanslıyım" ya da " seni sen olduğun için seviyorum" gibi daha anlamlı da olsa " seni seviyorum " yerini tutmaz. Çünkü karşılıklı sevginin; sevmek ve sevilmek sonuçta düşüncede hayır dense de inkar edilse kabul edilmese de karşılıklı menfaat, faydalanma haz duygusu, arzu istek barındırdığından birlikteliği, cinsel ilişkiyi seks duygusunu tetikler çağrıştırır.
Seks ne demek?
Birine karşı hislenmek duygulanmak, arzu etmek biri tarafından arzulanmak, biri tarafından özlenmek istemek, sevişmek karşılıklı mutluluk hormonlarının yükselmesi cinsel istek artışı cinsel arzu duymak cinsel ilişkiye girmek. Seks duygusu vücut üzerinde bazı etkilere neden olur. Nabız artışı, terleme, çarpıntı, titreme şeklinde belirtiler gösterir, İlişkiye girdiğinizde çiftleştiğinizde geçer. Seks rahatlamak demektir.
Seks doğuştan gelen bir olgudur. Doğuştandır. Aynı yemek yemek, su içmek, acıkmak, susamak, uyumak gibi..
Ahlaki değerler veya doğru kararların nasıl verileceği hakkında bilgi vermeden cinsiyetin teknik yönleri verilmelidir. (sorun çoğu kişi kendi cinsel organının şeklini tam manasıyla bilmez, anlatamaz belki de bilmiyordur. Ayıp günahla bastırılmıştır.) Kadın erkek anatomisini ve üremesini anlattıktan sonra zührevi hastalıklar ve genç hamilelikler vurgulanmalıdır, tanımadığı kişiyle seks yapmaya kalktığında Prezervatif kullanması "güvenli seks" anlatılmalı.
Evlerde duşta veya yatak odasında çıplaklık daha küçük 5 yaş altı çocuklarda cinselliği anlatmanın soru sormalarına fırsat vermenin iyi ve sağlıklı yoludur.
Bir çocuğun başka bir çocuğun cinsel organıyla oynaması, izin verilen "safça bir keşiftir" azarlama ya da cezalandırma gerektirmez. Yasak dergi okumaları çocukların kendilerini okudukları için suçlu hissettirmemeli, cinsel tutum değerler ve cinsel sömürü hakkında bilgi verilmeli, hayırseverlik gibi pornografi de evde anlatılmaya başlanmalı. Seks sevginin bir ifadesidir. Biri olmadan diğeri eksiktir. Eşinizi cinsel konularda özellikle hoşlandığı ve hoşlanmadığı konularda eğitmek başka partnerle kıyaslamamak. Erkeğin ve kadının cinsel ihtiyaçları bir birinden farklıdır. Pasif bir seks alıcısı olmak yerine aktif bir partner olmalıdır. Çünkü sizin dışınızda sizi ayartacak çoktur.
Oğlunuz veya kızınız cinsel olarak aktifse onlara durmalarını söyleme yerine, ebeveyn ahlaki görevi doğum kontrolü, güvenli seks bilgisi vererek zührevi hastalıklardan (VD)ve kariyerlerini korumalıdır.
Namus ne demektir?
Toplum içinde onur ve ahlak kurallarına sıkı sıkıya bağlılık. Doğruluk dürüstlük erdemlilik, ahlaklılık. Kadın veya erkeğin resmi nikah, dini nikah veya bir biriyle sürekli beraberlik yaşayanların birbirlerini aldatmaları namussuzluktur.
Namus eşlerden birinin öbürüne ihanet etmemesidir. Aldatmamasıdır. Ahlaksız olarak yaşamamasıdır.
Namus, bir çok ülkede iyi ahlaklılık, bütünlük, doğruluk, dürüstlük ve olumlu davranışlar olarak ele alınan, bazı kültürlerde cinsel ahlakla ilişkilendiren bir kavramdır.
Namus, bireyin sadece kendisinin değil, toplum içinde ailesinin konumu ve övüncü ile de ilgilidir. Kadınlar genellikle erkeğe bağlı oldukları için ailenin namusu için kadının davranışları büyük önem taşır. Kadınların cinsel hareketleri sosyal kurallara ters düşerse tüm ailenin namusunun zarar gördüğü ve lekelendiği düşünülür.
"Biriniz eşinizle cinsel ilişkiye girdiğinde, bu bir hayır işidir" der sahabe şaşırıp " Biz bunu kendi isteğimizle yapıyoruz nasıl sadaka sayılabilir" der.
" Yasaklanmış bir kadınla yapsaydın günah sayılırdı, meşru olarak yaparsan sadaka sayılır." (SAV)
"Allah’ı sevmezseniz bu dünyaya aşık olamazsınız, bu dünyaya aşık olamazsanız Allah’ı sevemezsiniz."
Aşk sevgiye dönüştüğünde arzularınıza özleminize isteklerinize ulaştığınızda kavuştuğunuzda sahip olduğunuzda aşk bittiğine göre tekrar tekrar aşık olmak gerekir ta ki Allah’ı bulana kadar.
-------------------------------------------------sevgiler...
------------(pitik)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.