- 295 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bu Köpek Pavlov'un Köpeği Değildir
Bilindiği üzere psikolojide şartlanma kuramı vardır. Sürekli aynı uygulamaların, zaman ve mekan mefhumunun bilinç altında yer ettiği ve şartlanmaya gittiği gerçeği vardır. Teorinin mimarı Rus Pavlov’ dur. Pavlov işi pekiştirmek amacıyla köpekler üzerinde çalışmalar yürütmüştür. Birçok köpek ırkı denemede kullanılmıştır. Nitekim denemeler sonuçlandığında İvan Petroviç Pavlov şartlanma teorisini psikolojiye kazandırmıştır.
...
Bu yazı Pavlov’un köpeğine ilişkin değildir, konu Pavlov da değildir ancak Pavlov bu yazı ynedeniyle anılmış, hatırlanmış, teorisinden bahsedilmiş ve bu sayede konu pekiştirilmiş olacaktır.
...
Yazıda konu edilmek istenen köpek Rus Fino’sudur. Orijini Rusya’dır Fino’nun ama günümüzde dünyanın dört bir tarafına yayılmıştır. Rus Finosu eşsiz, benzersizdir. Her yönlü güzelliğe bir çok özelliğe sahiptir. Oldukça munis ve muhlistir. O ne Anadolu Çoban, ne Aksaray Malaklısı ne Sivas Kangalı, ne de Sibirya Kurdu’dur. Hatta Labrador, Border, Cocker, Terrier, Teriyer, Speniyer, Arjantin Dogosu ve Golden da değildir. Asla bir Pitbul da değildir.
...
Fino’nun rengi genelde beyazdır yer yer siyahlıklar vardır. Anlatılacak olan Fino’da ise siyahlıklardan ziyade sarılıklar görülmektedir. Beyazla sarı birbiriyle örtüşür görünümdedir. Finomuz uzun tüylü, hareketli, sevimli, oldukça şirin, insana yakın duran bir köpektir. Kendisine olan ilgi oldukça yüksektir. Bir resmi kurumun bahçesinde mekan tutmaktadır. Yaşlı genç çocuk, kadın erkek her tür insan onu sevmektedir. O kadar alışmış ki sizi gördüğünde kulübesinden çıkmakta selam çakmaktadır. Kur yapmakta, ne getirdiğinize bakmaktadır. Adı Fıstık bu sevimli köpeğin yan kulübedeki olanınki ise Tarçın. Irkları farklı olmakla birlikte arkadaşlıkları mükemmel. Uzaktan anlaşıyorlar. Biri havlayınca diğeri de ses veriyor. Böylelikle yakınlaşıp gidiyorlar.
...
Fıstığın müdavimleri var. Günlük uğrayanlar, işi ve şartları gereği haftalık ziyaret edenler var. İşte onlardan ikisi iki kardeş. İki genç kız. Nitekim Fıstık ve Tarçın ismini koyanlar onlar.
...
Abla ve kardeş Fino ile zaman geçirmeyi, onunla oynamayı, karnını doyurmayı, sevmeyi, sırtını okşamayı, konuşmayı alışkanlık haline getirmişler. Görmeden yapamıyorlar. Yedirmeden içirmeden edemiyorlar. Sözünü sohbetini yapmadan gün geçirmiyorlar. Yatıp kalkıp hep onu hatırlıyorlar. Dost ve arkadaşlarına uzun uzun anlatıyorlar.
...
Merak ediyor ve soruyorum iki kardeşe. Fino’ya ilginizin nedeni nedir diyorum. Anlatıyor abla kardeş. Hayvanlara karşı sevgilerinden bahsediyorlar. Evde beslemek istediklerinden ancak buna ailenin izin vermediğini özellikle babalarının karşı çıktığını söylüyorlar. Fino’yu keşfetmelerinde dağcı olan ağabeylerinin rolü olmuş onu belirtiyorlar.
...
Her seferinde Fino’ya yiyecek içecek getirdiklerinden bahsediyorlar. Daha çok tavuk, biraz peynir, biraz süt. Her üçünü muameleye sokuyorlar. Protein, minarel ve vitamin karması yapıyorlar. Hoşa gidecek bir mama hazırlıyorlar.
...
Beslenmesine dikkat ediyorlarmış Fino’nun. Her geldiklerinde bir şeyler getiriyorlarmış. Oldukça enerjik ve hareketliymiş bu nedenle yemeye içmeye ihtiyaç duyuyormuş.
...
Beğendim abla kardeşi. Güzel ve hoş duygu taşıyorlar diye düşündüm. Hayvan sevgisinin başka sevgilere de kucak açacağını düşündüm. Mutlaka başka varlıklara da ilgileri vardır. Köpeği seven börtü böceği de sever. Ağacı çiçeği de sever. Tümden doğayı sever. Güzel bir dünyaları var. Yürüsün devam etsinler hayat yolunda. Hep güzellikler içerisinde yaşasınlar. Dünyanın tadını çıkarsınlar. Mutlu mesut olsunlar. Güzel günler görsünler. Uzun bir ömür sürsünler. Zorluk darlık görmesinler.
Kemal SEYFİ
22.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.