Adı Muhammed Emin
Adını soruyorum at sırtındaki gencin Muhammed Emin amca diyor. Muhammed at kendinizin mi yoksa başkasının mı diyorum; kendimin amca diyor. Muhammed henüz yirmisinde değil. Ergenliği aşmış olsa olsa on sekizinde. Esmer, siyah saçlı, kuru yüzlü, tırmalamayan sesli bir delikanlı. Önce sormakta tereddüt ediyorum. At binen gençler paralı şımarık olur diye düşünüyorum. Nitekim yürüdüğüm patika yolda gelip geçen, atı tırısa süren gençlerle selamlaşmamıştık bile.
...
Muhammed at sırtında ben yaya en az yirmi dakika sohbet ediyoruz. İşiniz varsa ilerleyin ben sizi tutmayayım diyorum ama sohbetten hoşnut olduğunu söylüyor. Amca haftada en az bir kez atı ahırdan çıkarıp binip koşturmamız gerekiyor, doğası bunu gerektiriyor, öncesinde tarlada açık arazide bunu yapıyorken şimdi her taraf ekili o nedenle bunu burda yapmak durumunda kalıyoruz diyor. Hem konuşmak iyi geliyor. Vaktim var sohbet edebiliriz diyor.
...
Soruyorum kimsin nesin diye. Bir firmada asgari ücretle çalışıyorum diyor. Liseyi açıktan okuduğunu söylüyor. Pekiyi at meselesi diyorum. Bir tutku bu benim için diyor. Başarısının olup olmadığını soruyorum. Koşmuş ama derecesi yokmuş. Al at tercihiniz mi diyorum imkanım ancak bu kadar, daha iyileri ve pahalıları var bu atmış binlik, fiyat üçyüze kadar çıkabiliyor diyor. Yeriniz var mı barınması yemesi içmesi için diyorum; bir çiftlikte kalıyor her şeyi için her ay bin beş yüz ödüyorum diyor ve Muhammed Emin’deki felsefeyi çözüyorum.
...
Muhammed Emin’ in gönlü güzel. At tutkusu hayvan sevgisi var. Yoğunluktan ve yorgunluktan haftada bir de olsa kendisini doğaya bırakma, nefes alma düşüncesi var.
...
Muhammed hafızlık çalışması yapıyorken salgın ara vermesine neden olmuş. Ancak yarıladım amca diyor. İlk fırsatta tamamlayacağını söylüyor. Ben de onaylıyorum. Elbette diğer yarısını da tamamla tam hafız ol Muhammed diyorum. Ol ki; dinin güzelliklerini ve faziletini anlat. Din sizin gibi gönlü ve kalbi güzel, insan ve doğa sevgisi olan insanların omuzları üzerinde yükselir diyorum.
Kemal GÜL
22.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.