- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hz. Nuh (As)’ın Oğluna Nasihatı
Hikmet Damlaları
—- Hz. Nuh (As)’ın Oğluna Nasihatı - —
Allah Resulü Peygamber Efendimiz (Sav) Buyurdularki; Nuh (As)’ın Oğluna Emrettiği Şeyi Size Haber Vereyim mi?
O Şöyle Demişti;
— - Yavrum! Ben Sana İki Şeyi Yapmanı Emrediyorum, İki Şeyide Yasaklıyorum.
- Sana ’La İlahe İllallahu Vahdehü la Şerike Leh’ Demeni Emrediyorum. Çünkü Yer ve Gök Terazinin Bir Kefesine, “La İlahe İllallahu Vahdehü la Şerike Leh” Diğer Kefesine Konulsa Elbette Kelime-i Tevhid Ağır Gelir.
- Sana ’Sübhanallahi ve Bihamdihi’ Demeni Emrediyorum. Çünkü Bu Tesbih Meleklerin İstiğfarı ve Mahlukatın Duasıdır. Mahlukatı Bu Tesbihler Sebebiyle Rızıklandırılır.
— - Yavrum! Sana İki Şeyide Yasaklıyorum.
- Şirkten (Allahu Teala’ya Her Hangi Bir Şeyi Ortak Koşmaktan) Nehyederim.
Çünkü Kim Allahu Teala’ya Şirk Koşarsa Allahu Teala O Kimseye Cenneti Haram Kılar.
- Kibirden Nehyederim; Zira Kalbinde Zerre Kadar Kibir Olan Kimse Cennete Giremez.
— - Yanlış Yerde Aranan Altı Şey - —
Allahu Teala Musa (Aleyhisselama) Şöyle Vahyetti; Ben Altı Şeyi Diğer Altı Şeye Bağladım, Fakat İnsanlar Onları Başka Şeylerde Arıyorlar, Böyle Yaptıkları Müddetçe Asla Onlara Ulaşamazlar.
1- Ben Rahatı; Cennete Koydum, İnsanlar ise Onu Dünyada Arıyorlar, Asla Rahata Ulaşamazlar.
2- Ben İlim ve Hilmi; Açlık ve Vatandan Uzak Olmaya Bağladım, İnsanlar ise Onları Karın Tokluğunda ve Vatanlarında Arıyorlar, Onlara Asla Ulaşamazlar.
3- Ben İzzet ve Şerefi; Geceyi İbadetle Geçirmeye Bağladım, İnsanlar ise Onları Hükümdarların Kapısında Arıyorlar, Onu Asla Bulamazlar.
4- Ben Üstünlük ve Yüksek Dereceleri; Tevazuya Bağladım. İnsanlar Onu Kibirlenmekte Arıyorlar, Ona Asla Ulaşamazlar.
5- Ben Duaların Kabul Olmasını; Helal Lokmaya Bağladım, İnsanlar ise Onu Boş Konuşmakta Arıyorlar, Ona Asla Ulaşamazlar.
6- Ben Zenginliği; Kanaate Bağladım, İnsanlar ise Onu Mal (Dünyalık) Biriktirmede Arıyorlar, Ona Asla Ulaşamazlar. (Dua ve İbadetlet-Tefsiri Ruhul-Beyan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.