Ağlayanın Malı Gülene Hayır Etmez Mutluluk Getirmez
Farklı nedenlerle bir mal yok pahasına müşteriye sunuluyor, haraç mezat satılıyor, bundan da kişi ciddi zarar görüyorsa bunun alana bir faydası yoktur anlamındadır. Nitekim alınan bu mal yüzünüzü güldürmez, mutluluk vermez, iyi yere harcanmaz, kazanç kapısı aralamaz.
………………………
İhtiyaç nedeniyle acil satılık denilen şeyleri dikkatli incelemeli. Ucuzluğundan dolayı hemen tav olmamalı. İlaveten fiyatı kırmaya çalışmamalı. Bazen müşteri kızıştırmak adına yapılan bu tarz satış şekli diğerlerinden ayrı tutulmalı.
……………………
İhtiyaç daha yeni ve farklı şey içinse sorun yok. Kişiye ve aileye bir şeyler katacaksa, onların yaşam şartlarını iyileştirecekse bu gönül rahatlığıyla alınabilir. Ancak öyle durumlar olur ki bu satış ev ocak söndürmekten öte gitmez veya sönmüş ocağın satışa sunulan son kırıntıları olabilir. İcra kaynaklı bir satış düşünün mesela, batmakta olan bir kişi veya firma düşünün. Onlar kan ağlarken siz mutluluk duyamazsınız.
……………………
Kimi zaman emeksiz kazanç da bu yollu değerlendirilebilir. Borsa, faiz ve dövizden yüklü para kazanıyorsunuz farz edin, kim kaybetti de siz kazanıyorsunuz bir düşünün. Kazandığınız paranın mutlak bir kaybedeni vardır. Onun ocağına yangın düşmüş, incir ağacı dikilmişken siz bundan nasıl sevinç duyabilirsiniz, şapkayı çıkarın önünüze koyun ve kendi kendinize bir sorun.
Kemal GÜL
30.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.