- 403 Okunma
- 5 Yorum
- 6 Beğeni
İKLİM...
Maviden bir misina sözcükleri dizdiğim yoldaşım, kalemim ve ben firarisiyim dünün göz çukurlarımda saklı şiirler ve şiirsel temalar:
Bir hüzünse içimin sarmalı.
Bir de baş koyduğum yolda ölme ihtimali.
Mevsim bakir; mevsim sakil; kuşlar ise esir güneşe.
Günün uyumsuzluğu gece ile ve kefen bezim şimdilik saklı köşede.
Koyudan gözleri aşkın tufan bildiğim özlemin duvağına sarındığım bir kuytuda büyüttüğüm içimdeki çocuğu elbet içimde edepli bir derviş dışımda yüklük aşkınsa kömür siyahı gözünde saklı o İlahi ışık.
Mealim yok benim.
Mizacım aşikâr.
Kim insansa isyankâr ve tövbe ettiğim dünüm Besmele çektiğim günüm ve yarınların doğum çığlıkları ulaştı ulaşacak gönün hutbesine serdiğim o kundak bezi gibi bir de yerle yeksan olmuş güneşin demi.
Mevsimlerden sükût; aşklardansa revnak bir çağrı ve coşku ve muhatabım sadece Tanrı.
Beti benzi atmış bir sözcüğün peşindeyim.
Mezarımı iğnenin ucuyla kazdığım ne de olsa kazık kakmayacağım dünyaya ve de şükürler olsun ki acım da sızım da dinecek bir gün ansızın.
Pişekâr sitemler var uçuşan.
Ulu orta isyan edenler.
Günahı ile övünenler var pervazında hayatın bense kelamı yitik bir derviş misali selamımı esirgemediğim nice insan elbet nüvemde saklı tutulası sevginin şiarı.
İzbelerin uzağındayım.
Varsın olsun hayallerin tuzağında.
Kıpraşan bir esaret benimki aşkın yorgun ruhuna sızan bir damla gözyaşı ve ihanetini uğradığımsa kindar değilim dünde kalan soluk ve afaki mevsim gibi.
Günü uyuttum kollarımda güneşi içtim bir solukta.
Derledim topladım döşeğimi.
Daraldım ve firar ettim nihayetinde bedenimden elbet sözcükler de kolluk kuvveti sıkışan yüreğimin ve fitnesi olmayan hangi sağdıçsa ruhumu tarayan ve sevgiyle uzatıyorum dünyaya yüreğimi.
Ellerim soğuk.
Hava boğucu.
Sözcükler bazen savruk.
Tutucuyum ve tutuklu sevgiye turuncusunda saklıyım güneşin ve kuvözünde sessizliğin bir ihbarsa iç sesim dış sese aldırış etmeden arşınlıyorum önümde uzanan yolu.
Mintanı yırtık göğün.
İzafi bir yükseklikte saklandığım.
Yerin dibine geçtiğim bazen ne zamanki bir selamın karşılığını almayayım Rabbimle buluştuğum her ezan vakti hatta günün her anı elbet solumdaki ağırlık hafifledi ansızın ve yüklük bildiğim yokluğun çağrısı da susuverdi aniden.
Düşlerim bir sarkıttı, mavilim ve düşünülesi bir ayrıcalık içine hapsolduğum soluk renkli kulübe.
Bildiğim öğretilerden arda kalan bilmediklerimle avunduğum elbet safran sarısı bir lanet üzerime çöreklenen…
Hep sevdim aykırıyı.
Hep de aynı kaldım.
Ayrı düştüğüm elbet kendimden aymazlığında yalnızlığın, bir teselli bildiğim sevdikçe kürediğim rahmet ve gizem ve şifa bulduğum dualarda buluştuğum nice kehanet gerçek olacağını bildiğim elbet şu can bana emanet bense Rabbime ve aşkın şiarı bir hazine içimde saklı o paçoz saçaklı yalnızlık kadar ruhumu tırmalayan.
Şaşalı bir iklimim ben evlere şenlik binlerce hayal saklı tapınağımda.
Mezar sessizliğinde idi bir zamanlar dünya şimdilerde zifiri karanlık lakin meylettiğim aydınlığın ç/ağrısı doğumuna saniyeler kalan ruhumun ve ummadığım kadar saplandığım bataklık elbet çamurla sıvansa da güneş hala bakir ve saf kaldığı tek gerçek.
Mevsimlerden ümit ektim sefasını süremediğim kadar dünyanın cefasıyla muhatabım elbet başım gözüm üstüne ve esen rüzgârın şapkamı uçurduğu o minval ki kazma dişli bir tavşan bekler beni tetikte benimse gözüm saatte ne zamansa varacağım istikamet sinyal verir bana ve işte uzağına düşsem de mutluluğun bir garip serçe misali sektiğim yürekten yüreğe bulduğumla yetindiğim kadar bazen kala kaldığım biçare.
Uydusuyum duyguların.
Ufkun çağrısı.
Rabbimle olan birlikteliğim bazen bir koşu gidip geldiğim mazi ve tetikleyen yüreğimi şifahen varacağım tek nokta beni benle buluşturan sevecen iklim serenadı kâinatın.
YORUMLAR
Muhteşem güzellikteki paylaşımınız için gönülden kutluyorum, tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
🇹🇷19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nın 103. yılını kutluyor, bu vatan için can vermiş bütün şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum.
Ruhları şâd, mekanları cennet olsun. 🇹🇷
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Bayramımız kutlu olsun ve dinmesin yüreklerimizin coşkusu.
Selam ve saygılarımla
Bir an aklımdan geçirmedim değil,
Gülüm Hanım, ömür boyunca âşık olmalı. Bu kadar güzel kelimeleri bir araya getirebilmek olağanüstü yetenek.
Turuncuyu ortaya alıp besmele çekerek maviye dönüştürmek. İnanmak ve inandığı yoldan sapmadan yürüyebilmek azim ister…
‘’Hep sevdim aykırıyı.
Hep de aynı kaldım.’’
sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Seyrüseferi yüreğin ve aşkla ördüğüm nice şey nice duygu bu bağlamda hayata tutunduğum ve gerçek manada içten inancın doruklarında uçuşan nice duygu nice güzel insan ve büyüyen İlahi Aşkın rüzgarında demlendiğim.
Asil yüreğinize çok teşekkkür ederim.
Yorgun bir iklimim bazen ama sevgiyle umutla da yeşeren
Çok teşekkür ederim kocaman yüreğinize.
Sevgim selamım sizinle değerli arkadaşım
'bir cami'yi benzeri bir eseri yıkmak için
kazma kürek kaba kuvvet bilek yeter
yapmak için ise bir mimar sinan bir
süleyman ister ' m. akif ersoy mealen
evet edebi bir eser çıkarmak için keleme
( yani hazine ) nin gerekli ama yeterli olmadığını
bir mimarın bir yeteneğin olması gerektiğini
anlamak hakkını vermek tebrik etmek hakkın ve
hakkaniyetin gereğidir diye düşünüyorum
Not: gerçekten öyle şaşırtıcı büğüleyici kelimeler
var ki ne değim ve
bunların yerli yerinde edebi bir ahenk ve düzün içinde
işleyip göz kamaştıran gönül alan bakmaya doyulmayan
diyelim ki bir halı dokumak ne desem tam anlatmaya
yeterli olmaz
amazon nehri mi desem volkanık yanardağ mı desem
en iyisi hiç bi şey demesem emeğe ve sanata saygıyla
yetinsem 18. 05. 2022
Gülüm Çamlısoy
Hayatın renkleri ve duyguların s/üzüldüğü devasa bir rahmet saklı hayatta ve içimde derlediğim demlediğim nicesi.
Her halükarda hüzün ve illa ki umut eşlik eden sevgi aksayan ayağı mutluluğun yüzü suyuna hürmeten kaderin bu bağlamda çok teşekkür ederim.
Sözcükler fütursuz duygular devasa ve sizler sayesinde can bulan illa ki.
Çok teşekkür ederim değerli hocam
Var olun siz sizler
Sonsuz içten selam saygı iyi dileklerimle...
Duygularını güzel ifade etmişsin ve kelimelerin kifayetini bulmuşsun.
Yazını kutlarım arkadaşım.
İyi ki varız ve yazıyoruz. Sevgilerimle canım.
Gülüm Çamlısoy
Hala yeşeren hala yaşaran.
Gerçek manada değerli olansa içten yüreklerin coşkusu buu bağlamda çok teşekkür ederim canım arkadaşım.
Sevgimlesin
Dalım kırıldı toprağım kurudu ama hala ayakta kalmayı becerdim.
Diktiğimse tohumlar ve dilemması güzelliklerin ve umut idi dilaltı ilacım.
Hüzün ve o kesif sessizlik.
Mutum ve de:
Umudumsa yadigâr yine atadan.
Yandığım kadar da pişecektim ama asla pişkin insanlardan olmadım illa ki mesafeli diğer yandan sıcak bir iklimdim gerçi buz kesiyordum zaman zaman…
Kesirli bir sayıydım aynı zamanda sonra ondalık sayı kıvamına geldim ve kök hücrem ve kareköküm ve ben asla köküme ihanet etmedim bazense kök söktürdüm insanlara çünkü dik başlı bir yenilgiydim de ben zaman zaman.
Huzurun minvalinde dilimden ve yüreğimden düşmeyen dualar ve Besmele ve kat çıkmalıydım ben illa ki o bilindik meçhule ve serildim rahlenin üstüne serinledi yüreğim ve sarıldım koruyucu meleklerime.
Akıl melekelerim uçuşan.
Saçlarımsa diken diken ne de olsa çarpılmıştım ben aşkın şimşeği ile ve üstüme düşen yıldırım bense tekdüze bir canlı olmaktan öte daldan dala konduğum ve içinde savrulduğum yürek iklimim.
Gün aymaz.
Gece solmaz.
Kim gölge beynamaz.
Bense hep beyaz kalmalıydım ve kaldım da:
Bazen bulut geçti üzerimden siyaha döndüren derken sağanağı ile ıslandım rahmetin ve beyazımı koruyup aslıma sahi çıktığım elbet bana sahip çıkan yine ve sadece O.
Beti benzi atsa bile güneşin…
Kayıp bir uçurtma gibi kuyruğumun peşine düştüğüm ve tüm mücadelem kendimle o yüzden ben çok ama çok sevdim nerede ise tüm cihanı.
Ayrıcalıklı bir acı ile sınandığım ve her açmaza girdiğimde acımla umudumla yeşerip yaşardığım ve yakardığım sadece Rabbime…