- 371 Okunma
- 2 Yorum
- 5 Beğeni
MuTLuLuK BuLaŞıCıDıR
Doğru bir şey yaptığınızda vicdan denilen soyut yapının somutlugunu hissedebilirsiniz. Nasıl mı?
Bir karınca suyun içinde boğulurken onu bir çöp parçası ile dışarı çıkarınca veya bir kedi yavrusu aç bir şekilde annesini ararken ona biraz süt vermek, yaşlı bir insana yardım etmek veya hamile bir kadına otobüste yer vererek ayakta kalmak, sizin vicdanınızın kalp ile akciğerlerizi yani göğüs bölgenizin ferahlatıcı gevşemesine sebep olacak bir anda o huzuru bedenen yaşamış olacaksınız. Eğer bunun tersi yani kötülük yaparsanızda aksi şekilde göğüste daralma kalbin sanki sıkışmış akcigerlerine baskı uygulanmış hissi uyandıracaktır. Bu sebepten iyilik vicdan gibi kavramlar aslında birilerinden çok sizin sağlığınız için önemlidir.
Yaradılışımızdan gelen bir yapı meselesidir. Sağlık sıhhat insanın ruhen ve bedenen rahat olması ile alakalıdır. Stres olan sürekli morali bozuk üzgün insanların sağlığının bozulması kaçınılmaz olur. Birileri şunu diyecek birileri şöyle düşünecek diyerek iyiliklerinizi ertelemeyin, size kötülük yapmış birisi sizinle gerçekten barışmak istiyorsa ona kin gütmeyin, gereksiz sudan sebeplerle küslükleri bitirin, küçükte olsa hata onunda olsa yaklaşın ve konuşun. Dediğim gibi bu tür durumlar sizin sağlığınız için gerçekten çok önemli. Bilimsel araştırmaların çoğuda bu söylediklerime kanıt niteliği taşıyor.
Hani derler ya polyanna, evet efendim polyanna olmak kötü birsey değil. Keşke bütün insanlar polyanna olabilse. Hem
çevresine hem kendisine iyilik yapabilse, bir kardeşinin derdi ile dertlenip, sevinci ile sevinebilse. Çok zor olmasa gerek iyilik, sokakta yürürken bile tebessüm ile yürüyen birisini görmek, inanın diğer insanlarada bir nebze mutluluk dağıtacaktır.
Mesela sokakta yürürken adres soracaksınız veya saati, somurtkan birisi geliyor ve hemen bir kaç adım arkasında da tebessüm dolu bir sima görüyorsunuz. Söyler misiniz, siz hangisine sorunuzu sorarsınız? %100 tebessüm edene sorarsınız, kendiniz bile suratı sirke satanlardan olsanız bu sonuç değişmeyecektir. Kimse karşısında çatık kaşlı somurtkan bir yüz istemez.
O halde tebessümü yüzümüzden, iyiliği kalbimizden eksik etmeyelim. Unutmayalım ki mutluluk bulaşıcıdır
YORUMLAR
Mutluluk bulaşıcı ve hüzün yeknesak.
Sevgi bulaşıcı bildiğim ve doğruluk ve dostluk.
Sevdiğimiz insanlar sevildiğimizi sandığımız ve gerçek yüzünü saklayanlar değerli dost yazarım bu bağlamda insanlar acı ile beslenip kendilerine mutluluk inşa ediyorlar ki tecrübe ile sabit.
İyilik ve sevgi ve mutluluk paralel seyreden.
Sevgi ve inanç içten kılavuzu oldu mu insanın umudu da saklı tutmak olası.
Hayat bazen bir yanılgı.
Sevgi sonsuz bilinen.
Zaten karşılığı olsun olmasın iyilik yapmak ve sadık kalmak Rabbine ve sözde herkes kendini öylesine iyi ve sevgi dolu tanıtıyor ki.
Bir kaos bu.
Hayata farklı açılardan d/okunmak.
Mutluluk ve bir dostun mutluluğu.
Bir de dost bildiklerimiz.
Var olun değerli dost yazarım.
Sonsuz içten selam ve saygılarımla
mavitükenmez
mavitükenmez
Saygılarımla