MUTLULUĞUN KAYNAĞI İNSAN İNSANIN ÇELİŞKİSİ YABANCILAŞMA
İnsanın Yabancılaşmasını İnsanın kendine yabancılaşması , İnsanın insana yabancılaşması , insanın emeğine yabancılaşması diye sıralayabiliriz.
Mutluluğun kaynağı insanın kendisidir. Günümüz insanında gördüğümüz başkalarının elindekine özenti olarak geliştirilmiş mutluluk arayışları. Olgun bir insan kendi elindeki mutluluk imkanlarını kullanır, daha mutlu olabilmek için emek vermek gerekir. Yani insan mutluluğu hak etmelidir .
Başkalarının elindekine özenti insanı mutsuz kılar . Özenti duyduklarına bir gün sahip olsa bile mutlu olamaz. İnsanın bu çelişkisi tüm ilişkilerine yansımış. Mesela cinsellik konusundaki mutluluk arayışları anlık zevkleri tatmin, Birçok karşı cinsle beraber olarak mutluluk arama yabancılaşmanın bir örneği. İlişkileri yozlaştırıyor .
Olgunluğa erişmemiş bir çiftin maddi hevesleri tatmin temelinde kurdukları beraberlikde mücevherler,maddi değeri yüksek hediyeler alınıyor Maddi heveslerle oluşan bu beraberliğin günlük sıradan bir beraberlikle tek farkı toptan satın almadan başka bir şey değildir . Böyle bir ilişkide tarafların ihanet duygularıyla mutluluk aramaları olasıdır . Sonuçta sağlıklı bir beraberlikten söz edilemez. Temel içgüdülerden biri olan cinselliğin tatmin bulabilmesi ne istediğini bilmeyi gerektirir. Yani mutlu olmak insanın kendi elinde .
Toplumsal yaşamımızdaki insanı etkileyen, kapitalist üretim tarzının kadına bakış açısı nedir? Pratikte inceleyin. Mesela kadın vücudunun reklam aracı olarak kullanılması. Diğer konulara girmiyorum . Yani kadın araç olarak görülüyor. Kadına bakış açısı metalaşmış.
İnsan bu yapı içersinde kendini keşfedemez mi ? Elbette bu mümkün . İnsanın doğasını anlamak için doğayı anlamak gerekir. Doğanın yansıması olan insan önce kendini keşfetmeli, sonra da burjuva anlayış biçimini eleştirmeli.
Geçmiş dönemlerde misyonunu tamamlayan burjuva kültür günümüz toplumunun ihtiyaçlarını karşılayabilecek olanaklara sahip değildir. İnsan önce kendini sevmeyi öğrenmeli sonra iletişimi içersinde kendini bulmalı, insanları sevmeyi öğrenmeli. Bireyler yetenekleri doğrultusunda eğitilmeli, geliştirilmeli. Çünkü sağlıklı bireylerden sağlıklı toplumlar oluşturulur. Sonuçta sokağa çıktığımızda karşılaştığımız iyi yada kötü bireylerden oluşan toplum içinde yaşıyoruz .
Sokakta nelerle karşılaşıyoruz. Bu insanlar neden bu durumda. Medeniyetten nasibini alamamış bir insanın bir davranışı canımızı sıkabiliyor. Baliciler,kapkaççılar,dolandırıcılar ... Magandalar , sapıklar. Peki problem nedir ? Sorabiliyormuyuz bunu kendimize . Ülkemizin şu anki kaynakları 200 milyon nüfusa bakabilecek kapasitede niye 80 milyon insanın ,içinde açlar , eğitimsizler, işsizler ......var. Bugün toplanan vergi gelirlerinin üçte birinin asgari ücretten sağlandığını biliyormuydunuz .
Dünyamızda her yıl 40 Milyon insan günlük 1 dolarlık gıda ve ilaç yardımı olmadığı için ölmekte iken dünyanın gıda üretimi nüfusunun ihtiyacında %15 fazla olup bunun büyük bir kısmı çöp haline dönüştürülmektedir. Nükleer denizaltının bedeli dünyadaki tüm okuma yazma bilmeyenlere okuma yazma öğretme giderlerini karşılayabilir. Bir bombardıman uçağının bedeli ile 16 adet tam donanımlı hastane kurulabilir. 3 saatlik silahlanma gideri ile 35 Milyon çocuğun aşıları tamamlanabilir. 11 adet tomahawk füzesinin bedeli ile hergün 30 bin açlık ölümü durdurulabilir. Sadece ülkemizin değil tüm dünyanın sorunu Kapitallerini geliştirmiş ülkelerin savaş ekonomisini beslerken kaynak olarak bizim gibi az gelişmiş ülkeleri sömürmesidir. Emperyalizm dir.
Bugün bizim sokaklarımızda güvenliğimiz kalmamışsa suç kol geziyorsa bunun sebebi insanın emeğine yabancılaşmasıdır. İnsanın insana yabancılaşmasıdır. İnsanın topluma yabancılaşmasıdır . Bana ne demesidir . Aydın insan katalizör görevi yapmalı . Gidişat ekonomik çöküş ve getirdiği toplumsal çöküş. Yozlaşma, çürüme ergeç hiç beklemediğimiz anda bizleride vurabilir .
YORUMLAR
Öncelikle eleştiriniz için teşekkür ederim . Yazı yazarken veya konuşurken , ifadelerimizde karşımızdakinin anlayacağını düşündüğümüz noktaları atlarız ' silme ' diye ifade edilen bu durum ortaya çıkar . Bu noktada hazırlık ve destek cümleleri konusunda söylediklerinize katılıyorum .
Yanlız dışa dönüklüğü gerektirdiği değil _getirdiği_ ifadesi var . Bu ifade her zaman böyle ölduğu anlamında kullanılmamıştır . bunu da belirtmek isterim .
Dışadönük demek istediğim' duygusal dışadödük' lük değil . Burada kavram kargeşası gibi bir durum oluştu diğer eleştirileri de tek tek incelediğmde .Sonuçta Tek tek ele alındığında anlam bütünlüğünden sapma gibi bir durum ortaya çıktı . Bu nedenle Yazımın bütünü ile ele alınmasını rica edeceğim okuyuculardan
Buradaki eksiklik sizin tesbit ettiğiniz Yardımcı cümlelerin eksikliği sözkonusu . Bundan sonraki yazılarımda buna dikkat edeceğim .
( Duygusal bir temel den yoksun olması dışa dönük bir yapıyı getirir .)
taymaz tarafından 3/1/2007 12:05:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
taymaz tarafından 3/1/2007 12:18:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yorumlarına ve değerlendirmelerine büyük ölçüde katılıyorum.
Yalnız duygusal eksikliğinn dışa dönüklüğü gerektirdiği sanki olumsuz bir ifade olarak kullanılmış... Oysa " dışadönük olmak" meziyettir. İçe dönüğklüğe neden olan duygusal yoksunluk çok daha fazladır ve paylaşılmadığı için daha tehlikelidir.
...Kapiralist üretimin kadına bakış açısı: cinselliği bastırmak demişsin. Bence tam tersi cinselliği kışkırtmak olmalıydı...
Sizin aslında benim yazdıklarımı söylemek istediğinizi biliyorum... Sadece dikkatinizi çekmek istedim: Yeterince açık yazılmayan, veya önünde bir hazırlık cümlesi olmayan, sonunda destek cümlesiyle bitirilmeyen bir ifade eksik anlaşılabilir. Düz yazıların amacı, kişisel fikir belirtmektir. Yüzyüze tanışılmadığı zaman kolayca yanlış anlaşılabilir...
Dikkatim tamamen iyi niyetliydi. Ama bunu anladığını da biliyorum...
Birde paragrafa geçerken doğru yerde geç lütfen... Yazının etkisini artırır.
Ayrıca araştırma yapılmış ve bu yüzden aynı zamanda bilgilendirici bir yazı olmuş...
İyi niyetimin anlaşılacağını umarak bizimle paylaştığın için teşekkür ederim...
Saygı ve sevgiyle...