- 269 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kitap Fuarları
Ticareti geliştirmek adına üretici ile tüketiciyi en kısa yoldan buluşturmanın adıdır fuar.Fransızca olan kelimenin anlamı panayır demek.Uzun yıllardır da ülkemizde bu tür fuarlar açılır durur.Kimi hedefine ulaşır kimi ulaşamaz.Amaç sadece ben kazanayım olursa bunun adı ticaret olmaz.Amaç tüketici kaliteyi ucuza alsın olursa hedefe ulaşır.Ülkemizde en çok rağbet gören fuarlar yiyecek ve giyecek fuarları.Bilime ve kültüre yönelik fuarlar maalesef gereken ilgiyi görmüyorlar. Mesela kitap fuarları ...Önceleri sadece büyükşehirlerde açılan bu fuarlar son zamanlarda birçok şehrimizde açılmaya başlandı.Bu güzel bir gelişme.Hele de imza ve söyleşi törenleri görülmeye değer.
Bir kitap sever olarak dört gözle beklediğim etkinliktir bu fuarlar.Ancak kitap fiyatlarının yüksek olması ve alanında aranan büyük yazarların taşraya gelmemesi gibi sıkıntıları tadını kaçırabiliyor.Okuyucunun gözü onları arıyor.Her şey para demek olmamalı.
Edip olmak, yazar olmak: aidiyet,memnuniyet ve feragat gerektirir.Halk olmazsa sen ne işe yararsın.
Hatta böylesi fuarlarda çekilişler, hediyeler v.s. olması lazım.Şehrin zenginleri, belediyeler ilgiyi artırmak adına ücretsiz kitap dağıtımı yapmalılar.Fuarlara sadece yayınevleri,kitapevleri değil şehre mal olmuş kendi çapında iş yapan sahafları da alarak onların da nefes almalarını sağlamalılar.Çünkü onlar stant ücretleri yüksek olduğu için içeri giremiyorlar.
Üniversiteler, kamuya ait yayınevleri , kütüphane, matbaa ve diğer kültür merkezleri taşın altına elini koymalı.Kitapları ucuz satarak fuara olan ilgiyi iyice artırmalılar.Bunu ülkemizin geleceği gençlere önem vererek yapmalılar.
Özellikle ilkokul ve ortaöğretim öğrencilerini kitapla buluşturmak geleceğimiz adına çok ama çok önemli.
Yoksa bunun adı fuar olan ama sıradan bir etkinlikten öteye gidemeyen faaliyetler olarak anılır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.