- 356 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜL KOKULU BİR HAYAT
YAŞAMINIZ GÜL OLSUN
“Madem bülbülsün gönül, bir gül bahçesi gerek sana
Madem gönül koymuşlar adın, gönül alıcı bir güzel gerek sana. “
Nedim
🌺 🌺 🌺
Sabahleyin okula gittim değerli bir öğrencim, sağolsun bana kırmızı bir gül getirmiş. Öğrencilerimi çok seviyorum. Kendimi de seviyorum. 🌺😊
Gülleri çok seviyorum.
Her gülde muhteşem bir güzellik ve ilahi bir cemal görüyorum. Kırmızı gül, çok güzel bir güldü. Çok güzel bir kokusu vardı. İnsan adeta ona hayran oluyordu.
Sonra Fen Bilgisi öğretmenimiz geldi elimdeki gülü gördü,” Hocam,” dedi, “gülünü alabilir miyim, gülün yapraklarını yolup içindeki taç yaprağını, gülün özelliklerin öğrencilere göstermek istiyorum! ”
O öyle deyince, içim cız etti. "Aman Allah’ım" dedim. "Ben bu güzel gülü bir sırf bir deney için nasıl sana vereyim. Sen şimdi onu alacaksın, yapraklarını koparacaksın, yapraksız haliyle bana geri mi getireceksin. Olamaz," dedim. "Ben bu güle kıyamam!"
🌺 🌺 🌺
Aslında onun da niyeti güzeldi. Ama ben gülüme nasıl kıyarım.
Hem, "benim canım öğretmenim," dedim, “Senin dersin için benim gülümün yapraklarını neden yoluyorsun,neden ona zarar veriyorsun, gülün yapraklarını yolmadan da dersini yapabilir ya da başka bir şekilde sunumunu yapabilirsin.
"Güzel insan ne olur benim gülüme dokunma. Benim gülümü incitme, benim gülüme zarar verme.
Ben güllerle dolu bir dünya bulayım derken, çayır çimen arasında yemyeşil bir dünya hayal ederken, sen benim gülümü soldurmak istiyorsun. Beni gülsüz bırakmak istiyorsun. Yapma etme, eyleme. Beni gülsüz perişan etme. Varlığımı heder etme.
Yapma etme, gülümü incitme. Çiçekler ve güller narindir, naziktir nazenindir. Sevgi ister şefkat ister merhamet ister. Aynen insan gibi muhabbet ister.
🌺 🌺 🌺
Dostum yapraklarını yolup da gülümü zayıf bırakma, ruhuna keder verip yarı yolda koyma. Dünyaya bir güzellik cevabı olan, dünyaya ruhani bir mana katan, dünyayı sevgi ile güzelleştiren, güllere, gül gibi insanlara dokunma incitme ey insan!
🌺 🌺 🌺
Herkesin kendi egosunda kaybolduğu bir zamanda, dikenlerin her tarafı sardığı bir devirde, güzel görünmenin, sadece bedensel olarak düşünüldüğü bir çağda, güle hayran olmamak, onu sevmemek mümkün mü?
🌺 🌺 🌺
Lütfen ellerimizi güllere uzatmayalım, incitmeyelim. Gül ruhun zevkidir, gönlün șevkidir, kalbin neşesidir, hayata yaşama bir güzellik sunar.
🌺 🌺 🌺
Elbette Gülü seven dikenine katlanacak elbette gülü seven zorluklara sıkıntılara katlanacak.
🌺 🌺 🌺
İnsanların insanları üzdüğü bir zamanda, insanın insana cehennem olduğu bir zamanda, bir gül gibi olmak lazım, bir gül gibi güzelleşmek lazım güzelliğe sebep olmak lazım.
🌺 🌺 🌺
Gül bahçesi gül tomurcuğu ile buluşunca cihan gülistan olur,
Cihan gül korkunca, insan korkulardan emin olur.
🌺 🌺 🌺
Gül çiçeği ayçiçeği can çiçeği yeryüzünü cennete çevirir...
Hep birlikte gelin dünyamızı güzelleştirelim, gönüller toprağına gül kokusu serpelim, gülüm tohumunu çoğaltalım...
🌺 🌺 🌺
Hayata umut veren, ışık olan güldür. Potansiyel güzelliğin, değişim ve gelişimin kararlı yol alıșın, sevgi dolu bir sürecin adıdır...
🌺 🌺 🌺
Gülsüz yaşam olmaz, gül insanı sevmektir, gönül modunda olmaktır. Bir gönülde yaşamaktır, nefes almak, gülün derdinde olmaktır.
🌺 🌺 🌺
O yüzden ayrık otları, yaban otları gülleri kıskanır, sevgiyi bilmeyenler, yaşamı bilmeyenler gülleri kıskanır. Gülleri sevemezler
🌺 🌺 🌺
Sen sen ol Gülü seven ol.
🌺 🌺 🌺
Kıskançlık damarlarında kalıp da, nefsine aldanıp da, gülün can yaprağına zarar verme.
🌺 🌺 🌺
Gülümse gül veren, gülücük veren, huzur veren gülüne, incitme, dallarını kırma
🌺 🌺 🌺
Her gül yaprağı gönlümüzü bir sevda dalgasına çeker.
🌺 🌺 🌺
Bir kaktüse benzeyip de, yaşamı çöle döndürme yaşamı Perişan eyleme, dikene kızıp da güle kötü söz söyleme
🌺 🌺 🌺
Bir gülü sevmek iyidir, şifadır, dermandır, uzak durma...
Yaklaş güle, etrafına nur saçar, hoş bak güle yüreğine yol açar
🌺 🌺 🌺
Bir gülün dallarını kırsan da sevgiden başka bir şey vermez, bir gülü karanlıkta bıraksan da aydınlık’ta karanlıkta her zaman sana güzel kokular verir.
🌺 🌺 🌺
Gül bir sırdır, gönül evinde, sevda rüzgarı açılır gülle kalbinde. Bir aşkın kutlu baharı, şerha şerha cennet kokar yaşamın gülizarında İçten seven, candan seven yâr olur, can olur, aşkın baharında
🌺 🌺 🌺
Öyleyse narin ve nazenin gülveren gül dalına, kalbini ver, gönlünü ver, sevmeye çalış, katlan dikenlerine katlan...
Güller yere düşerken, sen sevinmezsin, dalı kırılan bir gülü görmezden gelemezsin.
Gel ey can! Nefsine uyup da dikenleri sevindirme, sonsuzluğun evine acılar gönderme. Dikenler bayram ederken, egona değil, güllere yaklaş var kalbinle yavaş yavaş.
🌺 🌺 🌺
Ona sevginle bak, hoşgörünle bak karanlık bakma, bakıp da can yakma...
🌺 🌺 🌺
Güzel bakarsan Gül olursun, gül olursan güzel bakarsın. Kendini dikenlerin ortasında değil çiçeklerin arasında bulursan, gül gibi insan olursun.
🌺 🌺 🌺
Gül, güzelliği ile papatyaya yoldaş olur, gül nezaketi ile menekşe’ye kardeş olur yanındaki dikene bile sırdaş olur.
🌺 🌺 🌺
Gül dikene sırdaş olmasaydı bu kadar güzel olmazdı, bu kadar güzel olmasaydı, dikenler bile güzel kokmazdı
🌺 🌺 🌺
Diken hüzündür, gül sevinçtir, gül güzelliktir, diken ayrılıktır, diken acıdır diken kederdir...
🌺 🌺 🌺
Gül birleştirendir, gül kaynaştırandır.
🌺 🌺 🌺
Aşktır gül, marifettir muhabbettir, tevhiddir, alemlere rahmettir
🌺 🌺 🌺
Özüyle yürekleri birbirine bağlayan, acil şifaların gülüdür...
Gül bambaşka bir çiçektir sonsuzluğun damarında sonsuzluğun güzelliği ile parlayan bir ışıktır
🌺 🌺 🌺
Gör aşkını bir gülün baharında,
Ger gül kendini beyan eder, ruhun nazarında
🌺 🌺 🌺
Daima kendisidir kendisi olur, özü ile var olur sözü ile var olur.
Gülü seven, güzel insan olur, gülün dilinden anlayan hiçbir zaman kendine yaban kalmaz
🌺 🌺 🌺
Gülün sevgisinden anla bak , güller asla yalan söylemez, güller yanlış yapmaz güller kin gütmez güller arayı bozmaz sadece güzellik saçar yeryüzüne güzellik verir hayata ve yaşama.
🌺 🌺 🌺
Ve gül güzelliği ile sevgi gücüyle yaşar.
🌺 🌺 🌺
Ey dostum!
Gel güllerim güzelliğine odaklanalım, gül aşkıyla yol alalım
🌺 🌺 🌺
Güzelliğin yolunda güzelliğe ebediyyen varalım, gülün hatırına bir can olalım.
Güzeli sevmekten asla vazgeçmeyelim
Gül aşktır aşk ile sevmektir.
Öyleyse dikenlere bakıp sakın gülden vazgeçme.
🌺 🌺 🌺
Gül, saflığın sadeliğin güzelliğin erdem’in anlamıdır.
🌺 🌺 🌺
Ruhumuzdan çalarak güle zarar vermeyelim gülün neşesini kaçırarak kendimizi karanlıkta bırakmayalım.
🌺 🌺 🌺
Evrenin her yerinde dünyanın her dilinde insanlığın her aşamasında, gül güzelliktir, can olmaktır,
Gül mücadeledir dikenlere rağmen var olur, gonca olur, aşk olur.
Sadece güzelliğini sunar, söz söylemez kelam etmez ama kendi dilinde her güzelliği ifade eder.
"Ey Ruhî yuvasız kalan bülbül gül bahçesinde ne yapsın, dertli bülbülün evini hazan rüzgârı mahvetmiş.”
Bağdatlı Ruhi
🌺 🌺 🌺
ŞAİR YAZAR EĞİTİMCİ
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.