- 385 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ÖNCE SAĞLIK
ÖNCE SAĞLIK...
Diş Sağaltımı ve Protezler/ Çağdaş ve Bilimsel Usta Çırak ilişkisi
Ülkemizde Tıp ve Diş Hekimliği Bilimi gün geçtikçe gelişiyor. Eski sağaltım yöntemlerinin yerini bilim ve teknolojinin gelişimi ile yeni sağaltım biçimleri alıyor.
Fakültelerde eğitim ve öğretim uygulamalı biçimde, konusunda uzmanlaşmış profesör, doçent ve doktorlar tarafından yeni yetişen genç öğrencilere deneyimler kazandırılarak
yetişip gelişmeleri sağlanıyor. Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinin bu alanda mükemmel bir eğitim ve hizmet sunduğunu söyleyebilirim.
Her ne kadar hasta çokluğundan dolayı randevu alabilmek, sıra beklemek, tedavi süresi uzun sürse de sonuçta sosyal güvencesi olanlar için oldukça başarılı hizmetler sunuluyor..
Fakülte bünyesinde Ortodonti, Endodonti Protez v.b. gibi ağız ve çene sağlığı ile ilgili hem yetişkinler hem de çocuklar için ayrı ayrı bölümleri var.
Daha önceki muayenelerde alt ve üst ön dişlerimde Ortodonti, Protez ve Endodonti bölümlerinde muayene, tetkik ve kanal tedavileri yapıldı.
Geldiğim yeni aşamada bu gün alt ve üst ön dişlerimin protez bölümünde önce kesim işlemi yapıldı. Kesim sırasında görüldü ki iki ayrı dişte içten yeni çürükler saptandı ve yine gün içinde o dişlerin kanal tedavisi ve dolgu işlemi Endodonti bölümünde gerçekleştirildi.
Verilen anestezik uyuşturucu ilaçlar ile kesim sırasında ağrı ve acı duyulmuyor. Ancak bazı kişiler için benim kalabildiğim acılar dayanılmaz ağrı ve acı olarak nitelendirilebilir. Keza benim acı eşiğim dayanma gücüm hayli yüksektir. Kırk Üç yıl önce el ve ayaklarımdan aynı anda bağlanan elektrikli işkence kabloları ile yapılan işkencelerin yanında diş kesiminin sözü bile edilmez!!
Şunu da söylemek gerekir ki, hekimler, muska yazmıyor, fala bakmıyor, suya okuyup üflemiyor, bilimin ışığında röntgen çekiyor, laboratuvarlarda tahlil sonuçlarına bakarak derdimize derman oluyorlar. Bu iş için uzun yıllar okuyup, kafa patlatıp, dirsek çürütüyorlar, alet kullanma becerisi kazanıyorlar.
Bu günün anısına iki kare görüntü çekmeyi uygun gördüm. Birisi dişlerim kesilince, ikincisi ise geçici protez takılınca kaydettiğim görüntüler bunlar.
Geçici protez için seçilen rengin pek fazla bir önemi yok.. Ağrı acı olmaz ise geçici protez sökülüp yerine gerçek protezin ölçüm kalıpları ile ölçüsü alınacak.. Daha sonraki aşamada, sol üst arkada iki tane azı dişim için implant yaptırmayı düşünüyorum, ancak implant bedellerini SGK karşılamıyor diye biliyorum. Devletimiz fakir olmasa (!) onu da karşılar mıydı acaba diye sormak da aklımdan geçmedi değil?!
Umarım sonuç hayırlı olur ve değiştilerek takılacak olan kalıcı protez kaplama dişlerim beni mezara kadar götürür..
Bu vesile ile büyük bir emek, bilgi, titizlik dikkat ve özveri ile bizleri takibederek,
daha uzun ve sağlıklı yaşamamızı sağlayan tüm doktorlarımıza ve sağlık çalışanlarına can-ı gönülden şükran ve saygılarımı sunarım.
Sağlıcakla kalasınız sevgili dostlar..
Şaban AKTAŞ
09.05.2022 - 19.19
Görseller: Bu güne ait
- 2-
Sevgili dostlar,
Bilirsiniz ki zamanla her şey yıpranır. Insan da yaşlandıkça artık modeli düsük araçlar gibi her gün bir yanından arıza veriyor. Dişler de öyle. Birini yaptırıyorsunuz bir diğeri arıza veriyor.
Bu yapılan protezler alt ve üst çenemde önde bulunan kesici dişler diye tabir edilen dişler. Ezici dişler ise arka planda yer alıyor bildiğiniz gibi.
Antalya’da bir çok özel diş hekimliği ve ortodonti muayenehaneleri olduğu gibi, hastanelerin de diş bölümleri var. Ayrıca bir Antalya Diş Hastanesi var. Bunun dışında Akdeniz Üniversitesine bağlı Diş Hekimliği Fakültesinin de bir hastanesi var. Ben bu son yazdığım üniversiteye bağlı Diş Hekimliği fakültesinin hastanesine gittim bu kez.
Bu yapılan işlem tedavinin bir aşaması ve henüz kalıcı protezler takılmadı yani şu an ağzımda gördüğünüz protezler bir anlamda yalani diş, yani geçici bir protez. Bu deneme sürecinde ağrı sızı var mı görülecek, var ise yeniden ağrıya sebep olan nedenler değerlendirilecek, ondan sonra kalıcı protezler takılacak.
Şu anda ağzımda dünkü diş kesimlerinden dolayı bir miktar ağrı var, o nedenle dün akşam ve bü sabah iki ayrı minoset ağrı kesici tablet aldım. Yarın sabah tekrar doktora gidip durumu yaşadıklarımı anlatmak üzere randevum var. Sabahki duruma göre kalıcı protez için yeniden ölçüm alınacak. Onlar yapılana kadar yine bu geçici protezleri kullanmaya devam.edeceğim.
Şurası kesin ki dışarıdan dişin biçiminin güzel görünmesinden çok, dişin kendi özündeki sağlamlık ilk sırada önem arzediyor. Dıştan güzel olmuş özü çürük ise ne fayda?!
O nedenle dişleriniz doğal haliyle günlük sağlam iken temizlğini bakımı özenle yaparak onların ömrünü olabildiğince uzatabilirsıniz.
Sigara katranı ve alkol biliniz ki doşlerinize en çok zarar veren maddelerdir.
Sağlıcakla kalasınız derken iyi dilekleriniz için hepinize candan teşekkürlerimi iletirim...
Şaban AKTAŞ
10.09.2022 - 10.10
.