- 542 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
VEDA ÖPÜCÜĞÜ
Şiirler yaşayan ölümsüz eserlerdir şairin yüreğinden süzülerek damıtılan.
Dedikten sonra…
Veda öpücüğü şiirime yapmış olduğu yorumuyla adeta hayatımın canlı tanığı gibi hissettiren değerli şair Uykusuz adamdan almış olduğum ilhamla yazmak zorunda hissettim kendimi.
1947 doğumlu 68 kuşağından olan abim ne yazık ki 1970 yılından bu yana kayıp ve izine rastlanılamadı. Tüm uğraş ve çabaların neticesinde heba olan yılların, yaşam içerisinden yansıyan hüzün dolu acı anıların yansımaları ruhumda depreşerek veda öpücüğüne iz düşümüydü şiirin.
Geriye dönük her bakışımda arkada bıraktığı nişanlısının (yenge adayı) umut dolu yıllarca bekleyişlerinin tarafıma aktarılışının hatırasını, her aklıma düştüğünde vücudumun kutuplarda tipiye yakalanmış’ ça titreyişlerini ressamın fırçasından anlatabilmek nasıl olurdu.
Veda öpücüğü şiirime yaptığı yorumla durumu bir nebze ifşa etmiş olan değerli kardeşim uykusuz adama şükranlarımla…
VEDA ÖPÜCÜĞÜ
Günahlarım tartıya sorguya yatırılmış
Şansımı zorluyorum koşmaktır ayak benim
Gönülden doğan güneş ufukta batırılmış
Düşeş atmak bahtıma zarlara uyak benim
Gizemiyle anılar saklı tatlı hayalin
Göklerinde titreşir pervazında vurgular
Boğulur gecelerde şehvetinde celalin
Şiddetli depremlerin geçmişinde kurgular
Atılsalar ateşe aşk ehlince yanamaz
Taşırsın yüreğinde dualı hançer gibi
Pişmanlıklar olsa da yaram lokma banamaz
Hazandır korlu külü ayazı kanter gibi
Dalından koparılmış düşmüşse meyve yere
Çürümeye dururmuş ezildiği yerinden
Koçyiğitler mekânı akıyor kızıl dere
Zeytin karası saçlar aklaşmış kederinden
Veda öpücüğünde arzuları durulmuş
Kıyameti aşkların ne bir iz ne de şehvet
Venüs güzelliğine kördüğümle vurulmuş
Ah meleğim demiştim, yeter ki sev sen mahvet!
Gücünü aşktan ve daha çok hayatın bırakan zorlu yıllar ve yollarından almış birçok konuya ufak ama etkili dokunuşlar yapmış şiir.
"Günahlarım tartıya sorguya yatırılmış / Şansımı zorluyorum koşmaktır ayak benim" Diyerek hem kendiyle hesaplaşmıs hem de unutma insanoğlu ölüm de var demiş ozan...
"Atılsalar ateşe aşk ehlince yanamaz / Taşırsın yüreğinde dualı hançer gibi / Pişmanlıklar olsa da yaram lokma banamaz / Hazandır korlu külü ayazı kanter gibi" Diyerek Pişmanlıklar bitmez, adımını doğru at demiş ozan..
" Koçyiğitler mekânı akıyor kızıl dere " diyerek selam durmuş ölümü göze alıp kendinden vazgeçenlere...
Özetle:
Şiirin adı Veda Öpücüğü ama sanki can çekişen insanlığın da sunni teneffüse ihtiyacı var der gibiydi şiir...
Ozanca...
Muhabbetle...
UYKUSUZADAM.
NOT: RESİMDE GÖRÜNEN BABAM ve ilk eşinden olma YAZIDA bahsettiğim 1947 Doğumlu abim BEHÇET BAYRAM’
SAYGILARIMLA
YORUMLAR
Ozanım!
Yazınızı ve şiirinizi okur, Üsteki Aile resmine bakarken bir hançer saplandı yüreğime.
ne diyeceğimi bilemedim.
Aynı kuşağın çocuklarız Abinizle.
Hayat çok acımasız davranmış, kader kalleşçe arkadan vurmuş.
Konuşmanın ne anlamı var?
1/2 Asır geride kalmış.
Sustum!
Selam ve sevgilerimle.
MÜSLÜM BAYRAM
eksik olmayınız
çok teşekkürler
Günaydın ozanım,
Bildirimi görünce açıkçası şiir ile ilgili değil de farklı bir konuyu ele aldığını düşünerek geldim. Ve çok duygulandım ve hemen seni aradım. Ararken de ne diyeceğim ki ben şimdi diye pişman da olmuştum ama aramış oldum bir kere. Yazının duygusallığı daha ilk anda sesindeki o hüzünle daha da yükseldi. Bu yüzden de kısa kesmek zorunda hissettim kendimi.
Hayat işte böyle bir şey demeyeceğim ki sen zaten o hayatın bağrında yeşermiş birisin.
Ve yeşeren dalların böylesi kapsayıcı bir çınara çevirmiş seni...
Ama yine de hayat böyle bir şey işte demeden de edemiyorum. Herkesin hepinizin ayrı hikayesi var ama bazı hikayeleri ne romanlar yazabilir, ne de filmler yansıtabilir tam anlamıyla...
Daha önceki telefon görüşmelerimizden birinde kısa ve tek bir cümlede bahsetmiştin abinden diye hatırlıyorum ama o zaman bu yazıdaki kadar etkilememişti açıkçası beni. Sohbetimizdeki birçok kelimenin arasında eriyip gitmiş demek ki bu hikayenin sıra dışılığı ve yoğunluğu.
İlginç olan böylesi hikayelerde dahi insanın umudunu kaybetmemesi, hala beklemesi... Çok hazin ve akla yatkın gelmese de dışarıdan bakınca, demek ki böyleymiş demekten alamadım kendimi.
Şahsen şiire yorum yazarken abin aklıma gelmemiş, Mahir Çayan ve arkadaşları canlanmıştı gözümde. konu senin için daha da derinmiş demek ki...
Umarım böylesi acıların tekrar etmeyeceği, kimsenin kendisini feda edecek davalara ihtiyaç duyulmadığı ve en önemlisi; ne anaların, ne babaların, ne kardeşlerin - bacıların, ne de sevdalıların yol gözlemeyeceği huzur, refah, eşitlik ve adalet dolu günler kucaklar memleketimin her insanını...
Sonsuz sevgi ve saygılarımla..
uykusuzadam tarafından 10.5.2022 09:59:17 zamanında düzenlenmiştir.
uykusuzadam tarafından 10.5.2022 10:00:07 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
yazdıklarımın ölçeğinde sorgularım kendimi
çıkmaz sokaklardır durum;))
TEŞEKKÜRLER DOST
ersinbaşeğmez
Müslüm baba,
. Ben abimi 37 yaşındanken sarhoş bir kamyon şoförü, yanmayan tek farı ve yanmayan tek farlı kamyonun yollarda canice dolaşmasına müsade eden düzen yüzünden kaybettim. Okuyunca hüznünü ü, acınızı abim aklıma geldi. Denizin saçları gibiydi saçları...
Ne diyebilirim ki dostum. Acılara tutunmak biz tutunamayanların yazgısı.
Saygılarımla dostum
Not: yazılara yorum yapmadığım için düşlerimi buraya uykusuz dostumun yanına bırakayım, dedim. Çekme sarının hepsini, benim de hakkım var diyerek de uykusuzdostuma
MÜSLÜM BAYRAM
mekanı cennet olsun abinizin
yaranızı deştiğim için üzgünüm
eksik olmayınız
saygılarımla dost
uykusuzadam
Sırf sen yorum yaz diye yorum yazıyorum zaten. Hatta sarı veya mavi olayım da senin rengine renk katsın diye uzun uzun yazıyorum. Yoksa ben sitedeki renk uygulamasına karşıyım biliyorsun. Anlatmıştım sana sebebini.
uykusuzadam
Ben de bazen düşünüyorum. Çoğunlukla zorluyor zihnimi şiir/yazı/yorum işleri.
Ama elimde değil. Kendi kendine geliyor. Gelince de hayır seni yazmayacağım şiir / yazı / yorum vs diyemiyor insan.
Yani diyeceğim o ki sal gitsin abi. Gelirse yazarsın, gelmezse buralarda sohbet ederiz.
ersinbaşeğmez
Tüm yitirdiklerimizin mekanı Cennet olsun.
ersinbaşeğmez
Eh be uykusuzemmi....