İmtiyazlılığın Sınırı İyi Tayin Edilmelidir
İmtiyaz bir yere kadar olmalıdır asla istismara kapı aralamamalıdır. İmtiyaz hak edene hak ettiği kadar uygulanmalıdır. Ne az ne de çok verilmelidir. İmtiyaz karşıdakini şımartmamalı bunu mutlak hak olarak görür hale getirmemelidir.
……………………
Bu yazıda gelinmek istenen konu Allah herkese sağlık versin ama sağlık sorunu olan, engelli raporu alan insanların devletin kimi imkanlarından yararlanıyor olmasıdır. Anne baba veya kardeş, evlat veya eş belli bir engellilik düzeyinin üzerine çıktığında bunu kurul ile belirlediğinde bir takım haklara sahip olmaktadır. Bu haklar daha çok kişinin kendilerince değil yakınları tarafından kullanılmaktadır. Bu haklar belli sürelerce yenilenmekte kişiler bu yolla bunun üzerinden para kazanmaktadırlar.
……………………
Bu durum sırf engelliliğe mahsus olmamakta benzer bir durum da ticari araç işletmekte olanlara yönelik bulunmaktadır. Ticari araçları olanlara öncesinde beş yılda bir sonraki süreçte ise altı yılda bir olmak üzere yenileme hakkı verilmekte yenileyene yüzde elli indirim uygulandığı bildirilmektedir. Bu husus belki bizim bilmediğimiz bir çok alanda uygulanmaktadır. Bu yolla devlet büyük vergi kaybına uğramaktadır.
……………………
İmtiyaz olsun, hak verilsin ama bu sınırsız olmasın. Bu hakkı her marka araçta kullanamasın. Lüks olana uygulamasın. Nitekim bakıp görüyorsunuz lüx marka araçlarla engelli yakınları turluyorken belki belki gerçek engelli kişi bir kez olsun ondan istifade edemiyor. O araca bir kez olsun binemiyor. Bundan doğrudan yakınları faydalanıyor. Nitekim ticari aracı işleten kazanıyorsa sonucuna katlansın, aracını kendi imkanlarıyla yenilesin. Hepimizin vergisiyle bu işten istifade ediliyor. İnsanlar zar zor kazanırken birileri bundan bu yollu fayda temin ediyor olmasın.
Kemal GÜL
09.05.2022