- 210 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Soros Sölöz ve Saros
Biri bir isim diğerleri bir oluşum ve yerleşim yeri. İsim sıklıkla konuşulan adından söz ettiren biri diğerleri ise zaman zaman gündeme gelen ve anılan yerlerden bir kaçı. Sölöz pek bilinmez ama Saros ara ara konuşulur işitilir. Körfezin kirliliğinden bahsedilir. Tonajlı gemilerin yağ akıttığından konu edilir.
………………………
Saros Körfezi Marmara bölgesinde yer almakta olup, Çanakkale iline bağlıdır. Saros Körfezi bağlı olduğu Çanakkale iline 40 kilometre mesafe uzaklıktadır. Ege Denizi’nin kuzeydoğusunda yer alan Saros Körfezi, güneyde Gelibolu Yarımadası, Kuzeyde Trakya kıyıları arasında, Çanakkale boğazına paralel olarak, 60 kilometrelik bir sahille uzanan üçgen biçimli tertemiz kumsallarla kaplı bir doğa harikasıdır.
………………………
Sölöz Beldesi; Bursa ili Orhangazi ilçesine bağlı ve İznik Gölü güney kısmına 1.5 km mesafede yer alır. İznik ilçe merkezine de 16 km mesafede konumlanmıştır. Yani Bursa’ya ya da İznik’e gelindiğinde hemen yanı başınızda olan yerdir. Tarihi ve turistik bir beldedir. Ceviziyle ve ipekböceğiyle ünlüdür. Görülmeye değer bir yerdir.
…………………….
George Soros, Macar asıllı Amerikalı milyarderdir. Yatırımcıdır. Mayıs 2020 itibarıyla net servetinin 8,3 milyar olduğu ve günümüze kadar Açık Toplum Vakıflarına 32 milyardan fazla bağışta bulunduğu hesaplanmıştır. Bir çok ülkede yönetimlerin devrilmesinde rol aldığı iddia edilmektedir. Özellikle muhalefeti örgütlemesiyle bilinmektedir. Yumuşak devrim diğer adıyla kadife veya turuncu devrim sponsoru olduğu varsayımı ileri sürülmektedir. Kırgızistan, Gürcistan ve Ukrayna gibi ülkelere el attığı bilinmektedir.
...
Bu bilgilerden şu anlaşılmalıdır. Soros’un bu işleri iş olsun kabilinden yaptığı düşünülmemelidir. Mutlak birisi adına çalıştığı, arkasına bir güç aldığı, bunu yaparken de hayırsever iş adamı rolüne büründüğü görülmelidir. Yoksa kendisi kazanacak başkalarına dağıtacak bu mümkün müdür hiç?
Kemal SEYFİ
09.05.2022