- 354 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hakikat Sofrasında (İmam-ı Şafii) Rahmetullahi Teala Aleyh Hazretleriniden Kıssadan Hisseler
Hakikat Sofrasında Kıssadan Hisseler
İmam Şafi (Rahmetullahi Aleyh) den Talebesine İbretlik Bir Ders “İmam Şafii’nin (Ra) Talebelerinden Biri Olan Yunus ile Müzakere Yaptığı Bir Meselede İhtilafa Düşer.“ Öyle ki, Talebesi Öfkesinden Dolayı Dersi Terk Eder ve Evine Gider.
Allahu Teala Kur’anı Kerim Casiye Suresi 17. Ayetinde ”Din Konusunda Onlara Açık Deliller Verdik. Onlar Kendilerine Bilgi Geldikten Sonra Sadece Aralarındaki Çekememezlik Bağı (Taşkınlık) Yüzünden Ayrılığa Düştüler. Şüphesiz, Rabbin Kıyamet Günü, Ayrılığa Düştükleri Şeylerde Onlar Arasında Hüküm Verecektir.” Buyurmaktadır.
•Akşam Olunca, Yunus Kapısının Çalındığını Fark Eder, Kim o?" der.
Kapıdaki Kişi, Muhammed Bin İdrisim
”İmam Şafii" der.
—- Yunus, Kapıyı Açar ve İmam Şafii’nin Kapıda Beklemekte Olduğunu Görür. Hocasının Ayağına Kadar Gelmesine Şaşırır.
— - İmam Şâfiî (Ra) Kapıyı Açan Talebesi Yunus’a, Ders Niteliğinde Şunları Söyler;
- Ey Yunus! Bizi Birleştiren, Bir Arada Tutunmamızı Sağlayan, Bizi İmani, İtikadi, Ahlaki, Yüzlerce Mesele Dururken Bir Mesele mi Bizi Ayıracak?
- Ey Yunus! Yaptığın ve Üzerinden Geçtiğin Köprüleri Yıkma! Bir Gün O Köprüden Geri Dönmen Gerekebilir!
Hiç Ummadığın Bir Zamanda Bugün Kırdığın, Kızdığın Şeylere İhtiyacın Olur, İşte O Zaman Geri Dönüşün Mümkün Olsun.
- Ey Yunus! Hatadan, Günahlardan, Kusurlardan Nefret Et, Ama Asla Hataya Düşenden Nefret Etme. Unutmaki Dünyada Yalnız Peygamberler Hatasız ve Günahsızdır. Hata ve Günah İşleyene Onun Anlayacağı Şekilde Kırmadan, Üzmeden Rencide Etmeden Kurtulmasını Anlat ve Onun Bağışlanması İçin Dua Et, Kim Bilir Belki Senin Dua ve Niyazın ile O Kişi Hidayete Ererde Sende Bundan Faydalanırsın.
- Ey Yunus! Bütün Kalbinle Günaha Öfkelen, Ama Günahkara Acı, Ona Merhamet Göster! Onların Mağfiret Olunmaları İçin Dua ve Niyazda Bulun.
- Ey Yunus! Sözü Eleştir, Ama Sözü Söyleyene Saygı Göster.! Sözü Söyleyene Bildiğince Hakkı Hakikatı Anlat, Ona Sabırla Hakkı Tavsiye Et, Hak Yolda Beraber Yürümeye Davet Et, Ona Aslında Bizlerin Aynı Hak Yolun Yolcuları Olduğumuzu Anlat. Göreceksinki Hak Galip Gelecek ve İmani Bir Kardeşlik Tezahür Edecektir.
- Ey Yunus! Şunu Bilki Görevimiz ve Hizmetimiz Hastalığı Tedavi Etmektir!Hastayı Yok Etmek Değil.
Sadece Aralarındaki Kıskançlık, Hakka Tecavüz ve Azgınlıktan Dolayı Ayrılığa Düştüler. !!! Selam Olsun Allah’ın İpine Sımsıkı Sarılanlara,Selam Olsun Allah’ın Boyası ile Boyananlara ve Kardeşlik Hukukunu Gözeterek Ayrılığa Düşmeden Mümin Olarak Yaşayanlara.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.