- 251 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖLÜMSÜZ ESERLER
ÖLÜMSÜZ ESERLER
Bir yazarın(şairin) geride bırakabileceği en önemli mirası şüphesiz yazıları, şiirleri ve haliyle kitaplarıdır. Bugün on yıllar önce yazılan eserler hala okunuyor ve adından söz ettiriyorsa yazar-şair görevini layıkıyla yerine getirmiş demektir. Üstelik yapmaya da devam etmektedir.
Peki bir yazarı insanların nezdinde ölümsüz kılan nedir? Neden herkes o eserlere meyleder, o eserler el üstünde tutulur hiç düşündünüz mü? Bir eseri ölümsüz kılan şeylerin başında eserin kusursuz bir dille yazılmış olması, insanların kanayan yaralarına parmak basması gelmektedir. Eğer ki, bir kitapta herkes kendinden bir şeyler bulabiliyorsa o eserin okunurluğu büyük oranda çok yüksektir. Popülerliği üç beş yılda sönmez yılları, hatta yüz yılları devirir. Hiçbir yazar bu eser yüz yılları devirecek diye eser yazmaz. Onları yazmaya iten sebeplere baktığımızda her birinin yürek yaralayıcı bir hikayesi mutlaka vardır.
Kimisi içindeki sesi susturmak için yazar, kimisi geçimini temin etmek için ve dahası. Haliyle bu tarz eserler hep bir yaşanmışlıkların gölgesinde yazılır. Yazar belki tamamen kendi hikayesini yazmaz ama kendinden pek çok şey vardır yazdıklarında. Hele ki yazdıkları toplumun ortak sorunları üzerineyse aynı dertten muzdarip insanlar kendinden yıllar önce yaşayan kişi ve kişilerden fikir almak için o ölümsüz eserlere başvururlar. Elbette insanların da yönlendirmesi okunurluğun artmasında etkilidir. Ama bir eser gerçekten nitelikli değilse reklam, yönlendirme de bir yere kadar etkilidir.
İşin özeti; bir kitap çok okunuyorsa sağlam bir kurgusu, kusursuz dil işçiliği, yazarın tanınmışlık seviyesi, reklam, içtenlik ve samimiyet ve kitlelerle ortak duygular gibi etkili olmuştur şüphesiz. Bu saydıklarımızın tamamını bir araya getirip insanların yüreğine de dokunabildiyseniz etkili bir eseriniz var demektir. Ölümsüz olup olmamasını ise zaman gösterecektir.
Muhtemelen bunu görmeye ömrünüz yetmeyecektir ama en azından hayattayken okunduğunuzu görmek, bilmek sizi mutlu etmeye yetecektir. Varın ölümsüz olmayıversin eserleriniz, ama okunsun bu kâfidir bir yazar için. Çünkü herkes ölümsüz eser bırakacak kadar yetenekli değildir bu hayatta. Ama yapabildiğinin en iyisini yapmak da her şeyden önce gelmelidir kalem ehli için. Yazdım oldu hesabı değil, daha iyisini nasıl yazarım misali.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.