- 451 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÇOCUĞA HAYAT VEREN KİMDİR
Çok güzel bir soru üzerine çok düşünülüyor açıkçası ben öyle yaptım. Annesi nefes verir babası hayat verir demişler. Annesi nefes verir evet ama babası hayat verir mi? tartışılır. Yıllar oldu bana hayat veren biri olmadı. Verdiğini sandım öyle değilmiş. Baba hayat vermez baba sana hayat dersi verir. Oturması kalkması senin örnek aldığın şeyler olur. Bir çocuğa hayat veren tek kişi yine kendisi olur. Eğer bunu yapamıyorsa başkasından bekler. Birine çok güvenir ondan bir hayat bekler ya da uğraşlar verdiği kendi kendine kurduğu hayatı o insana verir. Çünkü senin kurduğun saçma hayatını düzeltmesini beklersin. Bir süre beklediğin şeyi yapar düzeltir her şey çok güzel olur ama daim olmaz. Gitmek zorunda kalır güzelleştirdiği hayatınıda alıp gider yanında suçlayamazsın onu. Çünkü senin b...tan hayatını güzelleştiren o kişiydi. Senin g*tünü yırta yırta kurduğun hayatını hatta yıllarca uğraştığın hayatını bir kaç ayda harika hâle getirmiştir ve giderken onuda alır gider. İnsanoğlu hiç bir şeyi karşılık beklemeden yapmaz. Doğal olarak o da senden bir şeyler bekler. O kişi senin hayatını güzelleştirdi. Peki ya sen ne yaptın? Onun hayatında ne gibi bir değişiklik oldu? Cevap hiç bir şeyse dönüpte alıp gittiği hayatını ondan geri isteyemezsin. Zaten istemek saçma olur. Hayatın bir anda çok güzel oluyor ama bunu başkası yapıyor ve hayatını ondan geri istiyorsun. Kimse enayi değil olum. Uğraştığı çabaladığı şeyleri ne olursa olsun yapmamış gibi bir çırpıda sana geri vermez. Örnek verirsek şu örnek güzel olur bak iyi dinle şimdi. Saat alıyorsun kendi paranla. Takıyorsun koluna. İlk başlarda çok fazla bakmazsın alışamazsın bir anda ama sonra sürekli ona bakarak hareket edersin. Biraz zaman geçer üstünden.Saatin bozulur. Pili bitiyor diyelim. Herkes o saati açıpta pil takmaz. Takamaz. Güzel bir saatçi bulursun. Pili takar. Zaman yeniden akmaya başlar senin için. Saatçiye parasını vermezsen o saati sana geri vermez ve boşluk hissedersin. Bana saatimi geri verde diyemezsin çünkü sen vermesi için bir şey vermedin ona. İşte demek istediğim de böyle bir şey. Eğer biri sizin hayatınızı önce güzelleştirip sonra giderse onu suçlamadan önce ben onun için ne yaptım diye düşünün. Eğer ki sende onun için bir şeyler yapmadıysan hiç kusura bakma ellerinle verdiğin hayatı sana geri vermez. Bu yüzden benim hiç kimseyi suçlayacak bir durumum yok. Sadece kendimi suçlarım. Saatin parasını neden unuttun diye. Aynı şekilde sen niye onun hayatını güzelleştirmedin diye. Kimse sana hayat vermeyecek.Sen kendi hayatını kuracaksın. Eğer birinin senin hayatını güzelleştirmesini istersen de sende onun hayatını güzelleştirmesini bileceksin.