- 456 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SÜT KOKUSU
İçine ekmek doğranmış, ılık sütü kaşıklıyordu babam. Sütün kokusu uyandırdı beni. Sütün kokusu, bir başka geldi bugün bana “oh ne güzel kokuyor” deyip masaya iliştim.
“Çok mu acıktın? Önce elini yüzünü yıka gel. Annen yok bu sabah, anneannenin yağmurlu havadan dizleri çok ağrımaya başlamış, ona bakmaya gitti. Sütlü ekmeği de ikimiz için hazırladı” dedi babam.
…..
Sicim gibi yağan nisan yağmurları altında görevden geliyorum. Üşüdüm ve çok yorgunum. Kapıyı açtım. Mis gibi süt kokusu değdi burnuma. Babamla kızım sütlü ekmek yiyor. ”Anne gel! Dedem sütlü ekmek yaptı, tadı çok güzel, birlikte yiyelim” dedi kızım.
…..
Mutfakta cezvede ısınan sütün kokusu çok uzaklardan bu anıyı getirdi bana, eşim süt ısıtıyordu. Dışarıda mayıs sağanakları var. ”Oh ne güzel kokuyor “deyip masaya iliştim.
“İçine biraz çikolata attım. İç biraz beynin dinlensin, iyi gelir “dedi eşim.
…..
Zamansal başlangıç noktası nedir?
An sonsuzluk içinde gizlidir. An öylesine özümsenmiştir ki sonsuzlukla, onu arasam da bulamam. An benzersiz. Kısa ve geçici. Her an gibi geçip gitmekte. Bir sonraki anda geçmiş olacak. Sonsuz olanla dolu ve zamanın avuçlarında birikmiş söz olarak.
FATMA LEYLȂ DENİZ