- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HUZURU İÇİNDE ARA
HUZURU İÇİNDE ARA
Talebe bilgeye dedi:
-Hocam ruhum sıkıntılarda bana bir ilaç söyleyebilir misiniz?
-Yürü sevgiyi bul. Kendini bul.
🌺 🌺🌺
Kendini kin ve nefretle yorma. Yüreğinde öfkeyle yara açma.
🌺 🌺 🌺
İçinde ve dışında sana ilaç olacak, şifa olacak olan sevgi ve merhamettir.
🌺 🌺 🌺
Sevgiyle sav başından belayı, merhametle inşa edilir gönül sarayı.
🌺 🌺 🌺
Sevginin ışığıyla aydınlanmadıkça, her zaman karanlıktasın. Merhameti kalbine sarmadıkça, daima darlıktasın.
🌺 🌺 🌺
Hocam bana bilgeliği anlatır mısın?
-Bilgiye ermek bilgelik değildir. Esas olan eriştiğin bilgiye gönül tellerini bağlamak ve bilginin ışığıyla aydınlanmaktır.
🌺 🌺 🌺
Yaşamadığın bilginin sana faydası olmaz. Kalbindeki doğruluk, ruhundaki letafet,içindeki güzellik, sevgi ve huzur gerçek bilgeliktir.
🌺 🌺 🌺
Hayata dair edindiğin her kural kalbine ve ruhuna güç ve kuvvet olmalıdır. İşte bilgelik bu kuvvetle yaşamaktır.
🌺 🌺 🌺
Bugün ağzı olan konuşuyor, kalemi olan yazıyor, mürekkebi olan boyuyor. İnsana dokunduğun kadardır bilgeliğin.
🌺 🌺 🌺
Hocam denge nedir?
-Ne geçmişe takılıp bugünü ihmal eyle, ne de sadece geleceği hayal eyle. İçinde yaşadığın anın insanı ol. Bilge anın çocuğudur. Vaktin insanıdır.
🌺 🌺 🌺
Zihninin aydınlığı, zamanın ışığıdır, fikrinin çerağı, vaktin yeni hikayesidir.
🌺 🌺 🌺
Hakikatin kalbini kırma, ömrü boşa saçıp savurma. Yaşamın odaklandığın şeydir. Yüreğinin rengiyle yaşa.
🌺 🌺 🌺
İnsanız hayal kurarız, ruhumuza ümit vermek hoşumuza gider. Geçmişi bilmek bugünün gül dalını kırmasın, geleceği tefekkür etmek, içinde olduğun anın zindanı olmasın.
🌺 🌺 🌺 Yaşamanın gayesini unutma. Bilgeliğin özü, her an Hakk ve hakikatin farkında olmaktır. Akıp giden saniyelerin kalbinde sevgi medeniyetini inşaa etmektir.
🌺 🌺 🌺
Yaşam ne hayalsiz yol alır ne de hayalin altında kalır. Kendine söz verdiğin gibi ol. Nerde isen oranın hakkını ver. Zamanın hakkını vermeyen, yaşamın hukukunu çiğnemiş olur.
🌺 🌺 🌺
-Efendim bana ne tavsiye edersiniz?
🌺 🌺 🌺
Boş arı vızıltılarını bırak. Kendi gönül ülkende yaşa. Kargaşa ve kaos ortamlarına dikkat eyle.
🌺 🌺 🌺
Sonsuzluğun gül bahçesi kalbinde yeşerir. Yüreğinle nefes al, her şeyin bambaşka olduğunu fark edeceksin.
🌺 🌺 🌺
Yüreğine gecenin karanlığı düşerse, ruhunda sevginin aydınlığını göremezsin, içinin meltemleri bilgelikle eserse, hiçbir zaman yolda kalmazsın.
🌺 🌺 🌺
Yolun yoludur sevginin farkında olmak. Unutma kendini değiştirebilirsen dünyayı değiştirebilirsin.
🌺 🌺 🌺
Sözünün gücü, özünün berraklığında gizlidir, kalbinin derinliği, gözlerinin ışığından bellidir.
🌺 🌺 🌺
Hırsın dikenlerine dikkat etmezsen, kendini tez kaybedersin, şevkin güllerini soldurursan, bir yüreğe nasıl inersin.
🌺 🌺 🌺
Adım attığın yollar, gülbağını soldurmasın, unutma ki ebede tek başına yürümek zorundasın. O yüzden,cennetin kapısını da cehennemin yolunu da sen açarsın. Cennetin güzellikleri, ömrün iyilikleridir. Mutluluğun çıraları, sevgi melekleridir.
🌺 🌺 🌺
Işığı yaydıkça, hayata ve insana ışık olabilirsin. Bu imtihan hayatında dokunduğun bir gönül, senin cennetin ve kurtuluşun olabilir.
🌺 🌺 🌺
Kendini daima iyi ve güzel şeyler için hazırla. Şefkat ve merhamete adanmış bir ömür, mutluluk denizi gibidir.
🌺🌺 🌺
Sen sevgiyle doldukça, olacaksın, oldukça da sevgiyle dolacaksın.
🌺 🌺 🌺
Bakış açını iyi ayarla. Nasıl bakarsan öyle görürsün. Temel kuraldır bu.
🌺 🌺 🌺
Korkak ve yorgun olma. Yolu incitmeden adımla ve her canı selamla.
🌺 🌺 🌺
Yeryüzüne sevgi dostluk ve kardeşliğin ışığını yay. Umut nehirleri aksın sözlerinden, kin ve nefret akmasın gözlerinden.
🌺 🌺 🌺
İstikbalin kutlu barış bayrakları, bugünkü yaşamın gerçekleridir tefekkür eyle. Sağlıklı bir bakış açısı için, zihnini doğru kontrol etmelisin. İradesiz bir beden, bilgisiz bir akıl en tehlikeli olandır.
🌺 🌺 🌺
Muhabbet birleştirir, düşmanlık ayrıştırır. En büyük zehir nefrettir. Kendini sevmedikçe kimseyi sevemezsin, gönül ocağın yanmadıkça, hakikati göremezsin.
🌺 🌺 🌺
Kendi içinde sonsuz aydınlığı bulabilirsin, bilgeliğin ruhunu kavradıkça. İnsan en büyük zaferleri yüreğinde kazanır hakeza en büyük yenilgileri de.
🌺 🌺 🌺
- Hocam son sözünüz?
- HUZURU İÇİNDE ARA
🌹 🌹 🌹
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.