- 694 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bandırma...
BANDIRMA...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
Bandırma’nın doğusunda Bursa, batısında Çanakkale. Kuzeyinde Marmara Denizi, güneyinde Balıkesir vardır. Nüfusu 200.000 civarındadır, ilçede 81 vilayetten insan mevcuttur. Burada yer alan ’’17 Eylül Üniversitesi’’nde 16.000 öğrenci okumaktadır, tren garı ile feribot iskelesi deniz kenarındadır ve bitişiktir. Buraya gelen yolcular istasyon ve iskeleden dışarı çıktıklarında 50-60 metre uzaklıkta bulunan taksi duraklarındaki bir taksi ile veya Bandırma’nın bütün semtlerine kalkan belediye otobüsleri ile rahatça gidebilecekleri yere ulaşabilirler. Oldukça hareketli bir ilçedir, ilk defa ilçeye gelenler şehir merkezinde kalabilecekleri otel bulabilirler. Hiç bir konuda sıkıntı çekilmeyecek bir ilçedir, 20 km. uzaklıkta bulunan Erdek İlçesi Bandırma’nın deniz-piknik yapılabilecek bölgesidir.
BANDIRMA-İSTANBUL ARASINDA HER GÜN DÜZENLİ FERİBOT SEFERLERİ VARDIR...
1998 yılında Bandırma-İstanbul feribot seferleri başlatılmıştır, bu seferler her gün devam etmektedir. Bandırma-İstanbul Feribotu, yolcularını İstanbul Kadıköy ve Yeniköy’den almakta ve indirmektedir.
BANDIRMA-İZMİR ARASINDA HER GÜN KARŞILIKLI EKSPRES SEFERİ MEVCUTTUR;
Fransızlar tarafından yapılan Bandırma-İzmir tren yolu 1911 yılından bu tarafa kullanılmaktadır ve 341 km.lik bir uzunluğa sahiptir, İzmir’den her gün sabah 09.15’de Bandırma’ya. Bandırma’dan, her akşam saat 16.00’da İzmir’e düzenli eskpres servisi vardır. Ekspres’in geçtiği güzergahta aşağıdaki il-ilçe ve kasabaların istasyonları vardır. Bandırma-Aksakal-Susurluk-Yeniköy-Balıkesir-Gökköy-Çukur Hüseyin-Savaştepe-Soma-Kırkağaç-Akhisar-Saruhanlı-Manisa-Menemen-Çiğli-İzmir. Bandırma-İzmir arası, ekspresle 6 saattir. Bandırma-İzmir arasında ki tren yolu üzerinde, 12 tünel yer almaktadır.
BANDIRMA’NIN SEMTLERİNE GELİP GİDEN BELEDİYE OTOBÜSLERİ TREN VE FERİBOT İSTASYONLARININ 50 METRE UZAĞINDADIR...
Ekspres ve feribotla Bandırma’ya gelip gittiğinizde, Bandırma’nın her hangi bir semtine ulaşmak isterseniz bu istasyonlardan çıktıktan sonra 50-60 metre karşısında belediye otobüs durağı mevcuttur. Özel taksi ile gitmek isterseniz yine bu mevkide taksi durağı vardır, Erdek-Gönen-Balıkesir’in diğer ilçelerine giden otobüslerinde burada yazıhanesi vardır. Bandırma, ulaşım yönünden iyi durumdadır.
BANDIRMA’DA Kİ 17 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ’NDE 16.000 ÖĞRENCİ VAR;
Bandırma’da bulunan 17 Eylül Üniversitesi’nin toplam 16.000 öğrencisi var, öğrencilerin hepsi için yurt olmadığından çok sayıda özel yurt-otel ve ev bu açığı kapatmak için çalışmaktadır. Bazı öğrenciler ise aileleri ile birlikte kalmaktadırlar. Bu nedenle 150.000 civarında görünen nüfus aslında 200.000-250.000 civarında değişiklik göstermektedir. Bandırma’da çok sayıda emlakçı mevcuttur, kiralık ve satılık ev-daire de mevcuttur. Üniversiteyi bitiren bir çok kişi burada kalmaktadır, ilçenin hareketli bir ticari hayatı da vardır.
BANDIRMANIN MAHALLELERİ;
100.Yıl-17 Eylül-600 Evler-Akçapınar-Aksakal-Ayyıldız-Bentbaşı-Bereketli-Beyköy-Bezirci-Çakılköy-Çalışkanlar-Çarıkköy-Çepni-Çınarlı-Çinge-Dedeoba-Dere-Doğa-Doğanpınar-Doğruca-Dutliman-Edincik-Emre-Ergili-Erikli-Eskiziraatli-Gölyaka-Günaydın-Hacı Yusuf-Haydar Çavuş-Hıdırköy-İhsaniye-Kayacık-Kirazlı-Kuşcenneti-Külefli-Levent-Mahbubeler-Misakça-Orhaniye-Ömerli-Paşabayır-Paşakent-Paşakonak-Paşamescit-Sunullah-Şirinçavuş-Yeni-Yenice-Yenisığırcı-Yeniziraatli-Yeşilçomlu.
BANDIRMA’DA YETİŞEN ÜNLÜ KİŞİLER;
Önder Balıkçı-Firdevsi-i Rumi-Bekir Sami Günsav-Ahmet Nuri Öztekin-Lambros Mytilinakis-Çerkes Ethem-Zia Güler-Erkan Arıkan-Salah Birsel-
Şevket Altuğ-Bedii Faik Akın-Orhan İslimyeli-Cemil Özeren-Ali Acar-Sabri Acar-Özgür Öz-İzzet Altınbaş-Hande Erçel.
MANYAS KUŞ CENNETİ;Bandırma Körfezinin 15 km. güneyindedir, yüzölçümü 164 km2’dir. Ortalama olarak derinliği 2-3 metre civarındadır, en derin yeri 4 metredir.
BANDIRMA’NIN BAZI İL VE İLÇELERE UZAKLIĞI;
Bandırma-Balıkesir;99 Km.,
Bandırma-Bursa;108 Km.,
Bandırma-Çanakkale;162 Km.,
Bandırma-İzmir;272 Km.,
Bandırma-İstanbul;351 Km.,
Bandırma-Ankara;490 Km.,
Bandırma-Erdek;20 Km.,
Bandırma-Manyas;37 Km.,
Bandırma-Gönen;41 Km.,
Bandırma-Karacabey;41 Km.
NOT.Yukarıdaki bilgiler, Yazar Önder Balıkçı tarafından yazılmış olan Bandırma isimli kitaptan alınmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.