- 265 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Payeler Verilir Kariyerse Edinilir
Payeden kasıt verili olanlardır. Makamlar mevkiler, konumlar pozisyonlardir. Emeksiz elde edilenlerdir. Hiç ısınmadan, efor sarfetmeden, terlemeden, alın teri dökmeden oturulan yerlerdir. Unvan veya kariyer ise mutlak bir emeğin neticesidir. Az veya çok çabanın, bir gayretin sonucudur.
...
Bir eğitim süreci tamamlanılmadan bir diploma alınamaz. Kurs bitirmeden serifika düzenlenilemez. Çıraklıktan kalfalıktan geçilmeden usta olunamaz, belge tanzim edilemez. Lisansüstü derecelere tez yazılmadan ulaşılamaz. Hepsinde mutlak emek vardır. Sınav vardır, not vardır. Belli bir düzey yakalanmadan, merhaleler katedilmeden unvan alınamaz. Doktora olmadan, diğer yan unsurlar tamamlanılmadan doçentlik profesörlük edinilemez. Kişi her ne kadar kollansa da, kapılar arkasına kadar aralansa da kolayına bu neticeler elde edilemez.
...
Ya payeler, bir irade tarafından verilenler, lütfedilenler böyle midir? Bunun yolu farklıdır, elde edilmesi farklı usul ve metotla gerçekleşir. Adamla torpille kayırma ve kollama ile neticelendirlir.
...
Bu yolla bir yere getirilirsiniz. Bir makama oturtulursunuz. Yetkilendirilirirsiniz. Böylelikle kimi imkanlara kavuşturulursunuz. Tepe tepe kullanırsınız.
...
Bu ikisi arasında önemli bir fark vardır yalnız. Elde edilen kopyalama, alıntı, aşırma ve intihal olmadığı sürece isteyenin istediği zaman elinizden alacağı şeyler değildir. Verili olanda ise anında kenara konulursunuz. Bir çırpıda tüm imkanlardan mahrum bırakılırsınız.
Kemal SEYFİ
02.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.