- 408 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ramazan Sohbetleri 3. Ümitvar olmak !
Yaşadığımız ve nefes aldığımız sürece, her zaman her koşulda bir umut vardır.. Yeter ki inancımızı yitirmeyelim, kolay olmuyor bazen, elbette insan olarak zorluklarla mücadeleler içinde geçen ömürlerimiz bizleri yoruyor, yıpratıyor.. Ama Allah dağına göre kar verir derler ya hani büyüklerimiz ! Allah hepimize bazı sorumluluklar yükler, bu sorumluluklar için de olgunlaşmamız bir takım bilgilere vakıf olmamızın yolunu açar aslen bakılırsa yaşanılanlara.. Hangi göz ile bakıp değerlendirdiğimizdir asıl olan.. Son nefesimize kadar bir umut vardır, hergün yeniden başlar hayatlarımız, her yeni gün bizler için yeni bir oluşumu beraberinde getirir.. Olduğumuz yerde saydığımızı düşündüğümüzde bile, aslında öyle değildir, üstüne durup düşünüldüğünde.. Her yaşadığımız bize bir şeyler katar, bizi biz yapar.. Umutsuzluk çok büyük bir hasar açar insan benliğinde.. Beden yorgun düşer, zihin ve ruh çeşitli hastalıklara yakalanır.. Bazen de bünyemize sirayet eden envai çeşit hastalıklara yol açar.. Bu durumu yaşadığımız da dahi içimizde bir yerlerde umudumuz olmazsa, yaşamımızı sürdüremez duruma geliriz.. Allah`tan umudumuzu kestiğimiz vakit, kendimizden de umut kesilir.. Oysa ki ! Rabbimiz o kadar yüce ki ! Kullarından son raddeye kadar umudunu kesmiyor..
El-Mucib ismi sıfatı ile ! Bizlere dua edin icabet edeyim diyiyor.. Hasbunallahü ve nimel vekil, Allah bize yeter, O ne güzel vekildir demektir.. İman zafiyetimiz ortaya çıktığı vakit, dünyada zorluklar karşısında mücadele etmek çok zordur! Ama imanımızı kuvetlendirdiğimiz de ise, her zorlukla birlikte bir kolaylık vardır
" İnsirâh Süresi - 5-8 . Ayet " Ayetini hatırladığımızda ve bize müjdeli bir haber ile gelen " Duhâ Süresi -3 . Ayet " Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da. Diyor ! O vakit umudumuz olmalı her koşulda ! Ama kalplerimiz mühürlendiği vakit, işte o vakit dönülmez bir yola saptmış oluruz ancak ! Kalbin mühürlenmesi bu bile aslında çok nadir olan bir durummuş, inat sonucu oluşan, ve gördüğü bildiği halde ısrar ile hatasından dönmeyip azgınlığa varıp zalimlerden olunca, Allah`ımızın evini gönlümüzü, binbir türlü kötülük kuşatınca, kalpteki çirkinlikler daha fazla dışarı taşmasın diye mühürlenirmiş kalpler ! Bir sürü günah işler insanlar, günahlara rağmen, kalpler mühürlenmeden önce, tövbe kapıları açıktır halbuki ! Farkına varmaktan ve kendini düzeltmek niyetinde olmak varsa içinde, hâlâ bir umut ile seni bekler, beni bekler, bizi bekler Yaradan ! Bir yerden başlamalı o halde, öncelikle kendi kusurlarımızı, yanlışlarımızı kendimiz gözetmemiz gerekiyor, sonra imanlarımızı güçlendirmenin yollarını aramamız, elimizden geldiği kadar, yapabildiğimiz kadarı ile bile Rabbi`mize sığınıp ona yönelmemiz, içine düşmüş olduğumuz karanlıktan bize doğacak olan bir nurdur ! İyilik edemiyorsan, kötülük etme ! Bu bile bir adımdır ! İyilik üzere yaşamak istemek dahi, insanlara bir umuttur.. İnanmış bir insanın, kimse kalbinin içini bilmiyor ! O kötü, bu kötü demek hakkımız yok aslında..
Bir hadiste Abdullah (b. Mes"ûd) tarafından rivayet edildiğine göre, Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: “Kalbinde hardal tanesi kadar iman olan hiç kimse cehenneme girmez. Kalbinde hardal tanesi kadar kibir bulunan hiç kimse de cennete giremez.”
( M266 Müslim, Îmân, 148; T1998 Tirmizî, Birr, 61 )
Elbette en doğrusunu Allah Celle Celalühü bilir !
Bizler ancak kendi yaptıklarımızdan sorumluyuz ama bizim yaptıklarımızdan başkaları da zarar görüyor ise, işte o vakit o insanlara yaptığımız kötülüğün karşılığında, kul hakkı oluşturduğumuz için, burda zararlı çıkacak yine bizler olacağız.. Kendi nefsimiz ile yaptığımız küçük günahlar, bir de büyük günahlar vardır ! Allah`ımızın affı çok büyüktür elbette ! Ama onun dahi affetmeyeceği bazı büyük günahlar mevcuttur ! Allah muhafaza buyursun inşallah hepimizi ! Çağımızda oldukça zor her şey, bilip bilmeden neler yapıyoruz, ahlak kavramları bile değişti günümüzde, ama yine de Allah`tan umut kesilmez, inşallah hepimiz bağışlananlardan oluruz ! O`nun razı geldiklerinden olmak nasip olur inşallah hepimize !
Sevgiler selamlar
Hayırlı Ramazanlar
Yazı: Gönül Çeşli
13.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.