- 426 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KÖY TAVUĞU, KÖY YUMURTASI
Köy yolunda bir dededen köy tavuğu ve yumurta aldım..Dedem tavuğu hemen, yol kenarındaki portakal bahçesinde kesti poşete koyup verdi, tanesi 6O.- TL. Evde bi güzel, sıcak suya batırıp yoldum. Çocukluğumdan iyi bilirim, tavuk kesmeyi, yolup temizlemeyi.
Ancak karnını yarınca dört tane yumurta çıktı, biri zar halinde yumuşak kabuk bağlamış üçü ise yumurta sarısı biçiminde ve üzüldüm..Fakat köylü dedem çok emek çekmiş belli, akşamüstü köy dönüşü onun tavuğu yumurtası bana, benim param ona kısmet oldu.
Kardeşime telefon açtım, o da "Bir tavuk da bize al bakalım, yumurta gerekli değil" dedi. İki köy tavuğu, bir koli yumurta ( 30 adet). Toplam 165. TL ödemem lâzım.. Cüzdanımdan 215.- TL hazırlayıp dedeye uzattım., "Varsa sende 50.- lira ver, bu 215.- lira, hesap tamam olur!" dedim. O da 50.- Tl çıkarıp verdi. Aklın erdi mi bu hesaba diye de sordum açıkladım. Teşekkür ettim,iyi bayramlar dileyip ayrıldım, arabaya doğru yollandım.
Ardımdan beni arıyor, dönünce geriye, baktım, eliyle "Gel!" diye işaret ediyor..Yanına gittim.
- Bu yanlış oldu galiba, sen bana fazla para verdin gibime geliyor! dedi.
-Yok fazla vermedim, hesap doğru! deyip bir daha açıkladım..
Iki tavuk 60 tan 120, 30 yumurta, 45 yapar, 120, daha 165 yapar. Ben sana 215 verdim 50 geri aldım, sen 165 almış oldun dedim.
- Haa tamam... tamam... Sen fazla verdin gibi geldi bana da ondan dedim, dedi..
Böyle işte gerçek köylümüz, Türkün efendisi, alnının teri, elinin emeğiyle geceli gündüzlü çalışır didinir, üretir hesaba gelince kafası karışır. Kimsenin bir kuruş haram parasında gözü yoktur!
Ah şu Avro, Dolar dolu kutular, onun eline geçse ne yapardı bilemem gayrı?! Galiba saya saya bitiremez aklı tam karışır, hesabın içinden kesinlikle çıkamazdı sanırım..
Bir de babam geldi aklıma; yedi çocuklu bir ailesinin tek başına besleyicisi, bakıcısı, okutucusu bir öğretmen olarak
-Ah ulen para, bir gün seni elime geçirirsem, boynuna ip takıp yerde sürükleyeceğim, beni işte o kadar rezil ettin ki acısını ancak ben bilirim!" derdi
Nisan sonu gelmişken, Şeker Bayramına sayılı günler kaldı.
Köy tavuğu yumurtalarının bereketi üstünüze olsun sevgili dostlar..
Hepinize çoluğunuz çocuğunuz ve sevdiğiniz dostlarınız ile şeker tadında mutlu bayramlar, seyahatta olanlara iyi geziler dilerim..
Kalınız sağlıcakla..
Şaban AKTAŞ
Profesyonel Turist Rehberi
0542 614 44 25
ANTALYA,
29.04.2022 - 22.21