- 329 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niyetlerin Doğru Olmasının Ehemmiyeti
Hikmet Damlaları
— Niyetlerin Doğru Olmasının Ehemmiyeti.
Horasan Alimlerinden Hamid el-Leffaf (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretleri Şöyle Demiştir. Allah’ü Teala; Niyeti Bozuk, İçi Fesad ve Riyakar (İki Yüzlü) Olan Bir Kimseyi Şu Üç Şeyle Cezalandırır.
- Ona İlim Nasip Eder, Fakat Hakiki Alimler Gibi Amel Edebilmeyi Nasip Etmez.
- Ona Salihlerin Sohbetini Nasip Eder, Fakat O Salihleri Tam Hakiki Manada Anlamayı Nasip Etmez.
- Ona Taat Kapısını Açar, Fakat Amellerini İhlasla Yapmayı Nasip Etmez.
Allah’ü Teala İlmin Menfaatini, Salihlerin Hakikatini Bilmeyi ve İhlas ile Amel Etmeyi Niyetleri Doğru Olan Kimseye Nasip Eder.
— İlim Meclisinde Bulunmanın Fazileti.
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde; (Ey Ebu Rezin!) Zikir Ehlinin Meclislerine Devam Et, Yanlız Kaldığın Zaman Gücün Yettiği Kadar Allah’ü Teala’nın Zikri ile Lisanını (Dilini) Hareket Ettir. Allah İçin Sev, Allah İçin Buğz Et. Buyurdular. (Beyhaki, Şuabü’l-İman)
Fakih Ebu’l Leys es-Semerkandî (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretleri Şöyle Buyurmuştur. Her Kim Bir Alimin Yanına Varsa ve Onunla Beraber Otursa Her Ne Kadar İlim Öğrenmeye Gücü Yetmesede Onun İçin Yedi Şey Vardır.
1- Talebelik Faziletine Erişmiş Olur.
2- Onun Yanında Oturduğu Müddetçe Günahlardan ve Hatalardan Uzak Olur.
3- Evinden Çıktığı Andan İtibaren İlim Meclisine Ulaşana Kadar Üzerine Rahmet İner.
4- İlim Meclisinde Oturduğu Zaman Alimler Üzerine İnen Rahmet Sohbet Bereketi ile O Kimseyede İsabet Eder.
5- Dinlemeye Devam Ettiği Sürece Kendisine Sevap Yazılır.
6- Melekler İlim Talebelerinin Üzerine Kanatlarını Gererek Orada Bulunduğu İçin O Kimseninde Üzerine Kanatlarını Gererler.
7- Gelip Giderken Attığı Her Adım Günahlarına Keffaret ve Derecesinin Yükselmesine Sebep Olur, Sevapları Ziyadeleşir.
— Muhterem Kardeşim; Bu Sayılanlar İlim Meclisinde Bulunup Bir Şey Öğrenemeyenler İçindir. Bir Şeyler Öğrenenlere ve Onunla Amel Edenlere Daha Nice Nice İkramlar Vardır. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.