Kendi Yemediğinizi İçmediğinizi Başkalarına İkram Etmeyiniz Hayır Olur Diye Beklemeyiniz
Kendi yiyip içmediğinizi, giyinmediğinizi, kullanmadığınızı başkalarına ikram etmeye kalkışmayınız, sonrasında hayır yaptım diye düşünmehyiniz, karşılığında defterime sevap yazılır, günahlarım af olur diye beklemeyiniz.
...
Konuya girme nedenim bir markette şahit olduklarımdan. Anayla kızın karşılıklı konuşmalarından, çocuğun direnmesi ve annenin yavrusunu azarlamasından paylamasından.
...
Çocuk bir şeker ya da çikolata konusunda diretiyor. Anne hayır olmaz diyor. Çocuk ısrarcı olduğunda önce bir çekiştiriyor ve bırak onu diyor. O sana yaramaz. Hoşlanmazsın. Yiyemezsin. Sonuna kadar tüketemezsin diyor.
Çocuk, o zaman arkadaşlarıma ikram ederim diyor. İşte o sözden sonra azarlanıyor.
Hayır yavrum diyor anne hayır, kendin yemediğin şeyi arkadaşlarına ikram edemezsin. İyi bir davranış değildir bu. Ahlakı değildir.
...
Toplum adına ümitlerimin kırıldığı bir dönemde tekrar umudumun yeşermesine neden oldu bu söz. Döndüm baktım genç bir anne. Olsa olsa otuzunda. Yavrusu ise beş altısında. Takdir ettim içimden. Sevindim. Bu toplumun mayası sağlamdır dedim. İnsanımızın önemli bir bölümü vur-kaççı fırsatçı olsa da, sayıca az ama özü karakteri düzgün insanımız vardır ve bu toplumu ayakta tutan damar budur işte dedim.
...
Yavru, böylelikle hayatta hiç unutamayacağı bir ders alıyor ve anne ise hepimize ibret olacak bir ders veriyordu. Yavrunun her ne kadar isteği yerine getirilememiş olsa da, üzülmüş hüzünlenmiş olsa da iç geçirse de ömrü boyunca hiç aklından çıkaramayacağı bir hakikatı öğreniyordu. Tebrikler sevgili anneye. Teşekkürler. Müteşekkirler.
...
Anne kız örneğinden hareketle konuyla ilintili bir başka hususa geçmek istiyorum. Mesele fitre ve zekat. Hali vakti yerinde olan insanların inancı gereği malından ve kazancından ihtiyaç sahiplerine her yıl verilmesi gereken miktarın ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması noktasında annenin davranışının kıstas alınması gereğidir. Diyoruz ki yediğinizden yediriniz, giyindiğinden giyindiriniz. Süresi dönemi geçmiş, miadı dolmuş, demode olmuş şeyin ne ulaştırdığınız kişilere ne de size hayrı vardır.
Kemal GÜL
27.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.