- 296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞKIN OLMADIĞI YERDE DURAMAM
AŞKIN OLMADIĞI YERDE DURAMAM
Bir adam yolda bir ruh bulmuştu. O ruhla arkadaş olmuştu. Onun candan sevgisine o ruh da aşkla sevgiyle karşılık vermiş ve onun hizmetine girmişti.Uzun bir zaman,candan dost oldular, beraber yaşadılar.Ancak bir gün geldi ruh şöyle dedi: “ Dostum seninle ayrılma vaktimiz geldi.” Adam şaşırmıştı, “ Hayırdır dostum bizde bir kusur mu gördün de ayrılıyorsun.” Bunun üzerine ruh şöyle der:“ Evet dostum! Sen bana bugüne kadar hep aşkla İçtenlikle,yaklaşırdın ve sevgiyle yaklaşırdın.Ancak son zamanlarda sende içtenlik kuruması başlamış,sevgi esintisi aşk ve kokusu kalmamış..Sende hayat kırıntısı kalmamış.. Kusura bakma, ben içtenliğin, sevginin ve aşkın olmadığı yerde duramam! Yaşam nefesinin solduğu yerde,aşkın kalmadığı gönüllerde,sevginin solduğu canda benim ne işim var?Narı nur eyleyen,çölleri gülistan eyleyen,cana hayat bağışlayan sevgidir,sevgi. Hadi eyvallah!
Sorgula kalbini gel kime yar oldun,
Yar diyerek kimin sesini duyar oldun!
Yüreğini ortaya koy ki, hayatını başkası işgal etmesin.ruhun ve kalbin başka leylanın peşinden gitmesin.
Kimimiz beyaz, kimimiz elbet karayız, Ve hepimiz aynı yazgının,aynı aşkın çocuklarıyız. Bizler aşk, sevgi ve umutla hayata devam ettiğimiz sürece,ruhu besleyen ilahi aşkın takipçisi olduğumuz sürece elbet yaşam gülistan olur...Zaman yüreğimize gül kokusu serpecek, ruhumuzu bir ışık kaplayacak, kalbimizin güzelliği ve gülleri solmayacak, güvensizlik kapıları kapanacaktır inşallah.
Her galip ölüm karşısında mağlup olacaktır.Aşksız sevgisiz inançsız atılan adımlar başarı değil baş ağrısı olacaktır. Başarmak kendimizi benliğimizi keşfetmektir esas...Öyleyse her adımımıza, aşkı, sevgiyi, inancı katarak, adım atmalıyız ki etkili ve kalıcı olabilsin. Ebedi âlemi hiçbir zaman devreden çıkarmamalıyız. Planlar düzenler mutlaka olacak. Ama ilahi bir düzenin de var olduğunu akıldan çıkarmayacağız… Durmadan ev derdinde olan biri sordu, Hocam sizin orda üç artı bir’ler varmış doğru mu? Evet, dedim hepsi var hatta ‘sıfır artı bir’ler de var. O nasıl oluyor hocam? deyince, ona dedim, "mezar" diyorlar. "İki metre ve tek kişiliktir."
Güldü. Ne demek istediğimi anlamıştı. Evet, her şey dünya ve para değildir. Mevki ve makam değildir. Ahiret ve ölüm de bir gerçek. Ve bir gün bize de gelecek.Ruhumuz bir gün bedeni terkedecektir...Ama aşkla beslenmiş bir ruhun ölümü yoktur! Zaten aşıklar ölmez.Onların sesi kesilmez...Sesi kesilen hayvanlardır...Ölenler inancı aşkı sevgiyi,yaşamı ve yücelik sevdasını bilmeyenler,yaşamayanlardır... Her planda vardır bir plan! Söyle sende nedir plan?
Eğitimci Yazar
RAMAZAN ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.