- 1134 Okunma
- 12 Yorum
- 12 Beğeni
Dedem eski toprak
Dedem iyi bir insandı,
Haklı olduğu zaman karşısındakinin hakaretlerine sert tepki vermek yerine, fısıltı halinde buğz ederek amin derdi.
Haklı olarak kızdığı zaman da eşin ölsün perişan ol derdi.
Dilinden küfür döküldüğünü duymadım, en güzel huyu eli selekti.
Kapısına düşmanıda gelse boş çevirmez isteğini yerine getirirdi.
Ödemeyenlerden geri istemezdi eski topraklar bir başkaydı.
Günümüzdeki kadar namertlik ve ihanet yoktu, insanın bir değeri vardı.
Ah yetim dedem ah köyün en güzel kızına aşık oldun.
Sırtını dayıyacak dağın yoktu arkanı kollayacak gardaşların olmasa da, yüreği engin gözünü budaktan esirgemeyen insandın.
Yirmili yaşlarında aşk ateşine yakalanmışsın, bataklıkığa bata çıka at sırtında, ilerde hayatını kabusa çevirecek kızı kaçırıp kendine hanım yapmışsın.
Çocuklarınız torunlarınız olsada nenemin pabuç dilinden dökülen dırdırı hiç bitmedi.
Çok sabırlıydın bazen mırıldanırdın kendim ettim kendim buldum güzelliğine aldandım, keşke çirkin olsaydı da dilinden bal dökülseydi derdin.
Hakkını yemeyeyim sende mavi gözlü selvi boylu yakışıklı bir adamdın.
Senden bana bir eşyan hatıra kalmadı,
Yaramaz bir çocuktum senden ve nenemden yüzlenirdim
Altı yaşımdayken benide nadasa götürmen için ağladım
ilk torunun olduğum için,
Bir dediğimi iki etmezdin, birlikte tarlaya gittik.
Ben pulluğun üzerindeydim birden pulluğun arasına düştüm,
son anda fark ettin.
Bugün bedavadan yaşıyorum.
iki kaşımın arasından derin yaralandım,
yeleğinden tatlı sert tütünü çıkarttın yarama bastın,
hemen bir cigara sarıp yaktın.
Tütünün üzerinide kül bastın kanama kesildi.
Hastaneye götürmeye çalışsaydın belki de kan kaybından giderdim
Derin iz kalır diye, zaten dikiş vurdurmazdın.
Sen eski topraktın eli selek adam gibi adamdın dedem
Babam başta olmak üzere evlatlarında iyi insanlardı,
Ancak abdest alman için bile eline su dökemezler.
Günümüzde sen ve senin gibi,
İnsanlar yok artık toplumda.
Öfkenin nasıl mağlup edileceğini,
Sabırın selamete nasıl bir çıkış yolu olduğunu,
Senden öğrendim.
Ah be dedem erken göçtün bu hayattan oysa en az bir asır yaşamalıydın ki, senden çok fazla şeyler öğrenecektim.
İnsanlar hayal dünyasında yaşıyor,
Küçük büyük menfaat peşindeler
Çıkarsız asla iyilik yapmıyorlar
Kul düşünce
YORUMLAR
Dedem iyi bir insandı,
Haklı olduğu zaman karşısındakinin hakaretlerine sert tepki vermek yerine, fısıltı halinde buğz ederek amin derdi.
Haklı olarak kızdığı zaman da eşin ölsün perişan ol derdi.
Dilinden küfür döküldüğünü duymadım, en güzel huyu eli selekti.
Kapısına düşmanıda gelse boş çevirmez isteğini yerine getirirdi.
Ödemeyenlerden geri istemezdi eski topraklar bir başkaydı.
Günümüzdeki kadar namertlik ve ihanet yoktu, insanın bir değeri vardı.
üstadım bu güzel eserinizi kutlarım
yüreğinize sağlık selam ve sevgiler
hayırlı bayramlar...
Düşünüyorum da; acaba, diyorum, bizim torunlarımız ve onların çocukları da hakkımız da öyle demeyecekler mi? Zira onlara göre de bizler "eski toprak" olmuş olacağız.
Ki inanıyorum; dedelerimiz, ninelerimiz de kendi dede ve nineleri hakkında öyle demişlerdir.
Yani söylemek istediğim; her yeni kuşak, jenerasyon kendinden öncekileri özlemden, geçmişi yaşayabilme isteminden dolayı, öyle bakar ve hisseder...
Fakat ne mutlu dedenize ki, siz onu iyi anıyorsunuz.
Yalın anlatımı olan, samimi ve sempatik bir yazıydı.
Saygılarımla kutlarım, kıymetli kalem.
Gazi dedem çok erken veda etmiş hayata ve canım babaannem çok genç yaşında dul kalmış.
Üç çocukları varmış üstüne üstük iki evladını toprağa vermiş dedemin ardından.
Çok güzelmiş gençliğinde dillere destanmış güzelliği ve o gencecik yaşında tüm sevgisini rahmetli babama vermiş.
Gel zaman git zaman, babam sadece 17 yaşında öğretmen çıkmış ve ana-oğul da yollara düşmüş.
O köy senin bu köy benim dolaşmışlar yurdumun her köşesini.
Daha neler neler...
Onlar başkaydı çok başka:
Dedelerimiz ninelerimiz.
Yoklukla sınanan asla da şikayet etmeyen.
Ya, şimdi?
Mekanı cennet olsun ebediyete intikal eden tüm sevdiklerimizin.
Bu çağa ait olmadığımı biliyorum artık ve inan ki durduk yere yazmıyorum durduk yere sizleri yüreğime yerleştirmedim.
Şiirler ve metinler ve bizlerin ortak paydada buluştuğu...
Sonsuz selamımla
Dam başına bostanları yığdığımızda buba samannık dururken niye dambaşına yığdık dediğimde:bak yavrım diye evin penceresinden dambaşını gösterdi.Mahallenin çocukları toplanmış bostanları yiyorlardı.Gören gözün hakkı vardır guzum onnada böne sebeplencek.Detaylı şekilde anlattığı için beleş yiyorlar kelimesine fırsat vermemiş oldu Rahmetlilerin ATA fakültesi çok etkili öğretimi vardı.
Çok sabırlıydın bazen mırıldanırdın kendim ettim kendim buldum güzelliğine aldandım, keşke çirkin olsaydı da dilinden bal dökülseydi derdin.
Her şey değişse de bu dert değişmiyor sanırım...
Eski topraklar bir başka...
Hasretle anlattığınız o kadar belli ki keşke o zamanlara döne bilse insan.
Çok duru bir anlatım...
Tebriklerimle
Selam ve saygılarımla ozan dostum