Aşiret Liderliğinden Devlet Başkanlığına Giden Yolda Entrikalar
Allah insana neler nasip edermiş neler bunu yaşayarak görmek, bizzat şahit olmak gerekirmiş. Konu Celal Talabani. Gözü bu kadar önemli yerde miydi bunu anlamak zordur ancak nereden nereye geldiği de ortadadır. Hem Saddam’a direneceksin, hem Amerika’yı arkana alacaksın, türlü türlü istihbarat oyununa gireceksin, Barzani’yi dar bir alana hapsedeceksin, iieride olacak olanları görerek ve okuyarak Öcalan’ı bertaraf ederek önünü açacaksın, Saddam’ı saklandığı yerden çıkararak düşmana teslim edeceksin, göstermelik mahkeme ile darağacında sallandıracaksın, sonra da iki dönem Irak devlet başkanı olacaksın.
...
Cengiz Çandar Talabani için henüz belirtilen bu gerçeklerin hiç biri vuku bulmamışken Talabani Ortadoğu’nun en kurnaz adamı demişti, Hiç yanılmamış gerçekten bu tespitinde. Ancak her kurnaz insan bu sonucu elde edebilir miydi diye düşünmek gerekir. Bence Talabani’nki bir ödüldü. Amerika adına memleketinde iyi bir alan temizliği yapmanın esas kurnazlığını bu alanda göstermenin, içerde Saddam’ı zayıflatmanın, taraftarını azaltıp karşıtlarını çoğaltmanın bir ödülüydü. Çok az insana nasip olan iyi bir ödüldü bu ödül. Yüksek bir payeydi.
...
Bu ödüle ulaşmak her zaman mümkün olmaz. Ya içerde bir yollu kelleniz gider veya kullanıldığınız güç ne kadar güvenilmez olduğunuz düşüncesiyle bu yola başvurabilir veya karambolden bir gol yiyebilir kim vurduya gidebilirsiniz. İşte bunu iyi becerdi Talabani. Ömrünün sonunda güzel günler gördü ve tüm bunların nihai noktasında devlet başkanı olarak öldü.
...
Talabani’nin Barzani’den farkı birisinin geleneksel, diğerinin modernize olmuş olmasıdır. Barzani Mollalık geleneğinden gelme, Molla Mustafa Barzani’nin oğlu olma ve dini yaşama önem verme yönlü bir kişi iken, Talabani tam aksine sekülerdir ve daha dünyevidir.
Kemal GÜL
24.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.