- 228 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşiretten Aşirete kişiden Kişiye Farklılık
Aşiret vardır aşiret vardır. Kimisi devletin yanında kimisi karşısındadır. Karşısında olan kendi davasını güder ancak sonucuna katlanır, yanında olansa ödüllendirilir. Mensupları değişik kademelerde yer edinir. Ya siyaseten bir yere gelir veya ticarereten ileri gider, atılım yapar
...
Fırat ailesi ile ilgilidir anlatılacak olan. Doğrudan kendi ifadesidir. Ailede beşinci vekil olduğunu belirtmişti. Mir Dengir Mehmet Fırat bilinen kişidir ve Rişvan aşireti liderleinden Kahtalı Hacı Bedir Ağa’nın torunudur. Hacı Bedir Ağa ise Atatürk’e desteğiyle bilinir. Ölene kadar milletvekili seçilir. Sonra evlatlar torunlar devreye girer onlar da usanıncaya kadar mecliste yer alır. Bu yönlü bir başka örnek de Gürsel Erol’un dedesi Diyap Ağa’dır ki o da Atatürk’ün ve Cumhuriyet’in yanındadır. Kendisi ve sonrakiler vekildir. Diyap Ağa’dan gelenler sol siyasette, Hacı Bedir Ağa’dan gelenler ise sağ siyasette yer edinir.
...
Karşıtlar malumunuz olduğu üzere Seyid Rıza ve Şeyh Saiddir. Onların akibeti ise hepinizce bilinmektedir. Şeyh Said ile Said Nursi’yi karıştırmamak gerekir. Birisi isyan bayrağı çekmekte bir diğeri ise aynı dönemde öğrenci yetiştirmektedir. Şeyh Rıza ve Said Nursi sonrası evlatların akibeti bilinmemekte, hatta evlat varmı yok mu o konuda tereddüt edilmektedir ancak Şeyh Said’in torunlarından Abdülmelik Fırat’ın meclise geldiği sanılmaktadır. Şu da bilinmelidir her iki Fırat ailesi arasında hiç bir şekilde bir bağ bulunmamaktadır. Hacı Bedir Ağa ile Şeyh Said arasındaki yakınlık soyadı benzerliğinden öte gitmemektedir.
...
Karşıtlık ve taraftarlık bir tercih meselesidir. Bu tercih bazen sırf şahsınızca yapılmaz, kendi düşüncenizden kaynaklanmaz. Farklı unsurlar bunda rol oynar. Zaman ve dönem, içerisinden geçilen süreç, iç ve dış konjonktür, beklentiler, kışkırtmalar, iteklemeler ve daha sayılabilecek bir çok neden kaynaklı olabilir.
Kemal SEYFİ
24.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.