- 544 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ULUSAL EGEMENLİK BAYRAMIMIZIN AİLECE ÖNEMİ
ULUSAL EGEMENLİK BAYRAMIMIZIN AİLECE ÖNEMİ
Dr. Sadık Özen
Bütün Milli Bayramlarımız ailemiz için önemli olmuş ve büyük bir içtenlikle kutlanmıştır. Bu bizim en büyük onur kaynağımızdır. Bu 23 Nisan Bayramı’nı da aynı şekilde kutluyoruz. Küçük Kızım, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Eğitimi Bölümü mezunu Gülçin Atay bayram münasebetiyle Facebook’da aşağıdaki yazısını paylaşmış. Ben de onun yazdıklarıma kendi adıma bazı eklentiler yaparak aşağıda paylaşıyorum.
“Çocukken hatırladığım 23 Nisan’larda Atamızın aziz naaşının olduğu Anıtkabir’de olurduk. Ankara Teğmen Kalmaz İlkokulu’nda öğrenciyken Rahmetli Öğretmenim Şefika Bayülgen’in, bayramları çoşku ile kutlamamıza vesile olan etkinliklerini hala unutamam. Ülkemizin 5. Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay’ın okulumuzu ziyareti de güzel çocukluk anılarım arasındadır. Yıllar sonra Hacettepe Üniversitesi’nden mezun olup Antalya’da, MEB ‘na bağlı ilk Özel Anaokulu’nun sahibi ve yöneticiliğini yaptığım dönemlerde 23 Nisan coşkusunun heyecanını çocuklarla beraber yaşadım. Açtığımız sergiler, katıldığımız kortejlerle bambaşka 23 Nisan’ları büyük bir içtenlikle kutlardık. Sonra çocuklarımı Atatürk İlke ve İnkilaplarını benimsemiş birer yurttaş olarak yetiştirmenin gururu içinde 23 Nisanlar yaşadık. Ülkemizin bütün çocukları geleceğimizin teminatıdır. Uumarım bugün günün anlam ve önemini bilerek kalplerinde Atatürk sevdasını büyüterek yaşarlar. Biliyoruz ki gökyüzündeki bütün bulutlar geçici. Torunumun ve tüm çocukların bayramını yürekten kutluyorum. İlelebet bağımsızlığımızın sembolü olan şanlı bayrağımız altında mutlu ve umutlu bir gelecek onları beklesin.”
Gülçin Atay
23 Nisan 2022 / Manavgat
Sevgili kızım
İlkelerini dile getirdiğin bu güzel yazından dolayı seni kutluyorum. Başta çok değerli öğretmenin Şefika Bayülgen olmak üzere sana büyük emekleri geçmiş bütün öğretmenlerine en derin saygılarımı sunuyorum. Sana, eşine, çocuklarına ve biricik torununa sağlık ve mutluluk dolu nice uzun yıllar diliyor, bayramınızı yürekten kutluyorum.
Sevgili kızım,
Yaşamımız her zaman Büyük Atatürk ve Cumhuriyetimizin ilkelerine bağlılıkla geçti. Çocukluk yıllarımıza ait hepimizin unutulmaz anılarımız var. Ankara Ulus İlkokulundan mezun olduğum 1945 yılında Öğretmenim Şükriye hanım, o yıl okulumuzda yapılacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramı kutlama töreninde öğrenciler adına yapılacak konuşmayı benim yapmamı istemişti. Hayatımda ilk defa kürsüye çıkarken heyecanımdan titriyordum. Boyun yetişmediği için rahmetli öğretmenim beni kollarımdan tutup kaldırarak kürsüye çıkarmıştı. O anda öğretmenim benden daha heyecanlıydı. "Türkün güneşi 23 Nisan ufkundan doğdu" diye başlayan konuşmam dakikalarca alkışlanmıştı. O günü hiç unutmam ve her 23 Nisan günü yeniden yaşarım ve 23 Nisanlarda çocukluğuma geri dönerim. O günden bu güne çok şey değişti. Ama duygularım hiç değişmedi. Her yıl aynı heyecanı onurla yeniden yaşarım. yaşarım. O gün yaşamımdaki ilk söylemimi yapmıştım.
Evlatlarımızı, eşimle birlikte içi insan, vatan, Atatürk sevgisiyle dolu ve Cumhuriyetimize bağlılıkla yetiştirebildiğimiz için kendimizi dünyanın en mutlu insanlarından sayıyorum ve "NE MUTLU TÜRKÜM" diyorum.
23 Nisan 2022 / Antalya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.