- 312 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Namaz Kılmayanlara, Namazı Savsaklayanlara Allah'u Teala Tarafından Verilen 15 Ceza.
Namaz Kılmayanlara, Namazı Savsaklayanlara Allahu Teala Tarafından Verilen 15 Ceza.
İmamı Gazali Rahmetullahi Aleyh "İHYA-U ULUMİDDİN" Adlı Eserinde Anlatıyor. Peygamber Efendimiz (Sav) Bir Hadisi Şeriflerinde Buyurdular ki; Namaz’ı Kılmayanlara Savsaklayanlara (Geciktirenlere) Allah’u Teâlâ Dünyada, Ölürken, Kabirde ve Ahirette Olmak Üzere 15 Ceza Verir.
Dünyada Verilen Cezalar;
1- Ömrünün Bereketi Kaldırılır, Ömrü Kısaltılır Uzun Yaşasada Bir Tadını Alamaz. Hayatını Hep Mutsuz , Huzursuz ve Sıkıntılı Yaşar. Mutsuz Bir Şekilde Ölür.
2- Yüzünden Salihlerin İyilerin Siması Silinir, Allahu Tealanın İbadet ve Rahmet Nuru Olmaz. Yüzünden Simasından Kaldırılır.
3- Allah Teala Yaptığı Hiçbir İyiliğine, Ameline Fazladan Sevap ve Mükafaat Vermez, Farz Amellerinde Sadece Borcu Olanları Ödenir. Kendisine Başka Herhangi Bir Faydası Olmaz.
4- Dua ve Niyazları Allah’u Tealanın Katına Ulaşmaz, Duaları Kabul Olmaz, Kalbinde Haşyet Ferahlık Merhamet Olmaz, Hep Kalbi Azap, Sıkıntı İçindedir.
5- İyilerin Salih Kullarının Dualarında Payı Bulunmaz, Hayırlarda Nasibdar Olmaz. Allahu Tealaya İbadet ve Dua İsteği Kalbinden Kaldırılır.
6- Dünyadaki Bütün Mahlukat (Yaratılmış Olan Her Şey) Ona Buğz {Nefret Etmek, Muhabbet Duymamak} Eder.
Ölürken Verilen Cezalar;
1- Zelil, Kötü, Çirkin Olarak Can Verir, Zor Can Verir. Çok Eziyet Çeker Birtürlü Can Veremez.
2- Aç Olarak Can Verir, Dünyalar Kadar Yedirseniz, İçirseniz Yinede Fayda Vermez.
3- Susuz Olarak, Bütün Dünya Denizlerini Boğazından Akıtılsa Yinede Kanmayacak Şekilde Susuzluk Çeke Çeke Ölür. Şeytan Onu İmanını Ver Sana Su vereceğim Diye Kandırarak İmanını Çalar Allah MuIhafaza Buyursun İmansız Olarak Ölür. (Ölüm Acısının Bir Damlası, Dağlara Damlatılsa Dağlar Dayanamaz Erirdi)
Kabirde Verilen Cezalar;
1- Kabir Onu Sıkar, Kemikleri Birbirine Geçer, Kabir Onu Sürekli Sıkar Kabri Sürekli Daralır.
2- Kabri Ateşle Doldurulur (Gece Gündüz Onu Yakar), O Ateşin İçinde Sürekli Yanar.
3- Allah Teala Şuca İsimli Dehşetli Çok Büyük Bir Yılan Gönderir, Her Gün Her Namaz Vaktinde Onu Sokar Biran Bırakmaz (Peygamber Efendimiz (Sav) “Böyle Bir Kabirden Daha Korkunç Bir Manzara Görmedim” Buyurdular)
Ahirette Verilen Cezalar ;
1- Allah’u Teala Onu Yüzüstü Cehenneme Sürükleyen Azab Melekleri Musallat Ederde Yanından Ayrılmaz,
2- Allah Teala Onu Kızgın Olarak Karşılar, Gazapla Baktığı Zaman Onun Yüzünü Eti Erir ve Düşer.
3- Hesabı Çetin Olup, Ona Asla Merhamet Olunmaz ve Cehenneme Atılır. (Cehennemdeki Onun İçin En Hafif Azap Ayak Çukuruna Konulan Bir Ateş Parçasının Beynini Fokur Fokur Kaynatmasıdır. Cehennemlikler Çok Çirkindir Alt Dudakları Göğsüne Sarkmış, Üst Dudakları Yüzünü Kaplamış Olduğu Halde Sadece Bir Dişi (Azabı Daha İyi Tatmaları İçin) Uhûd Dağı Büyüklüğündedir. Cehennemlikler Dünyadaki Ateşi Görseler, Ferahlanmak İçin İçine Dalarlardı . (Dua ve İbadetler - İmamı Gazali İhya-u Ulumiddin)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.