- 275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kime Yardım
Bugün hoca vaaz ederken ağlamaklı bir ses tonuyla şöyle diyordu:
"Allah’ın Rasulu üç gün üst üste tam olarak karnını doyurmadı. Niye? İmkanı yok muydu? Vardı..."
"Yani cemaat! Siz de sakın ola karnınızı doyurmayın" demek istiyor gibiydi. Bu rivayet ne kadar sahihti veya kendi görüşü müydü, bilemiyoruz. Hadi diyelim, sahihtir. Yeme içme mübah alanına girer. Öyleyse Hz Peygambere birçok konuda uymaya çalışsak da bu konuda peygamber as. ’dan fazla yemek yiyip ona muhalefet etmiş olsak günaha girer miyiz? Hayır, farzı terk ve harama yönelmektir bizi günaha düşüren.
Ben böyle düşünürken mübarek hoca bir de şunu deyince artık şaşırdım kaldım:
"Muhterem mü’ minler! Fitre ve zekatlarınızı diyanet vakfına verin’"
Efendim, biz az yiyelim ve artırıp size mi verelim?
Her şeye muhalif olmak istemem ama, bence öncelikle bir holdingten farkı olmayan Diyanet Vakfı’nın bütün varlığından bahsetmesi gerekir. Sonra kaç öğrenciye, kaç fakire ne miktarda yardım yapıldığı belli olmalı.
Yoksa şahsım adına ben yardım edeceksek kurumlara değil, kişilere, bizzat onların yardım götüreceğini söylediklerine yardım ederiz. Ruhbanlık dini mi bu?
Velhasıl, halkı dini açıdan irşat etmesi gerekenler (kendim dahil) bu işi layığı vechile icra edemiyorlar ki toplumumuzda hırsızlık, sokak ortasında cinayet, küçük bir sebepten kavga gibi suçlar artmış vaziyette. En azından TV’lerde haberleri izlerken insanın içi kararıyor. Her gün veya gün aşırı dolandırıcılık haberi görebiliyoruz. Şu mübarek ayda sokaklarda saygısızca yiyip içiyorlar. Böyle mi olmalıydı?
22.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.