İnsanlığa İhanet Edenlerle Yolunu Aydınlatanlar
İlgimi çeken çete baba mafya denildiğinde daha çok İtalya özellikle Sicilyalılar veya Sicilya kökenli olup Amerika’da doğup büyüyenler, uyuşturucu esrar eroin kokain denildiğinde Meksika Kolombiya ve Bolivya gibi ülkeler ve bu ülke uyruğunda olan kişiler karşınıza çıkmaktadır. Al Capone bunlardan birsidir İtalyan asıllıdır, Sicilyalıdır. Pablo Eskobar ise Kolombiyalıdır. Burada bir ortak nokta vardır. Hepsi Latin kökenlidir. Farklı nokta ise kulvarlarının birbirinden ayrı olmasıdır. Birisininki çetecilik, diğerininki beyaz zehirciliktir.
……………………..
Bu benzerlik ve farklılığın ana espirisi ne olabilir diye düşünmek gerekir. Aynı kökenden gelen, farklı mekanları yurt edinen bu insanları bu yola iten ana neden nedir acaba. Suça eğilimli insanlar olmasındaki temel sebepler nelerdir. Yanlışta ısrar eden, onu huy ahlak ve karakter edinen insanlar vardır. Bir yerde bir eğilim temel bulduğunda kök atıp dal salması mümkün olabiliyor. O kökten devam edilerek insanlığa zehir saçılabiliyor.
………………….
İnsanlık adına iyi iş yapan da kötü iş yapan da bazen bir bölgenin, dar bir alanın, bir klan, kabile veya aşiretin, bir örgüt veya tarikatın üyesi olabiliyor. Öncüler, önderler liderler ve düşünürler de bazen dar bir bölgeden belirli bir çevreden çıkabiliyor, kök salabiliyor. Birileri insanlığa hizmet ederken diğerleri ihanet edebiliyor. İhanet dar anlamda çetecilik ve beyaz zehircilik değildir. İhanetin bin bir türlüsü vardır.
Kemal GÜL
21.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.