- 287 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Hoşça kalın
Baharın güneşi cömertçe ışınlarını yeryüzüne gönderiyordu. Havada güneş göründüğünde ,beni kimse evde tutamıyordu. Çıkmalıydım dışarı ,ayaklarım beni nereye götüreceğini bilmeksizin . Bugün de öyle günlerden biriydi. Yalnız içimdeki çocuktan başka kimse yoktu etrafımda. Alışmıştım bu sessiz yalnızlığa ,seviyordum bu içimdeki beni. Yaşadığım şehrin botanik bahçesinde buldum kendimi. Üç buçuk kilometre yürüyüşten sonra bahçenin kapısında ,mızıka çalan beynimin düşünceleriyle ,geceden kalan bir serap yıldızı gibi süzülerek girdim. Hesapsız ,plansız bir gelişti bu. Ayaklarım ,kalbimle gizli anlaşma yapmışlardı . Beni buraya getirmek için dümenler yaptığıda belliydi. Binbir çeşit bitkilerle döşenmişti bu bahçe. Adları ve nerde yetiştiği ile bilgiler Almanca ,başlarındaki tabelada yazıyordu. Renk renk laleleri görünce Hollanda’nın lale bahçesine geldim zannettim. Lalelerin açma zamanıydı. Nasılda gururla bakıyorlardı diğer çiçeklerden erken açtıklarından. Vakti gelmediğinden öbür bitkiler çiçek açmamıştı. Bazılarının kokuları miski amber gibi etrafa yayılmıştı. Çocuğunu alan ,köpeğini alan insanlar ,güzel havanın tadını çıkarmak için gelmişlerdi. Aynı şehirde olupta bu güzelliği görmediğime şaşıyordum. İnsan burnunun dibindeki güzelliği görmeyişi acı bir şeydi. Oysa bu parka çok gelmiştim . Botanik bahçesinin kapısı kapalıydı zannediyorum. “ Ey güzel Allahım . Ne güzel yaratmıştın “ hiç birbirine benzemeyen rengiyle ,kokusuyla bu kadar farklı bitkiyi. Dolaşırken kakdüsleri gördüm. Çok çeşitli türleri vardı. Hava şartlarına en dayanıklı, dikenli ve dikensiz türleriyle eşsiz güzelliktelerdi. Dikenleri ile hayvanlardan ve insanlardan kendilerini korurdu. Boyları uzun olanlarıda vardı. Sonuç olarak kakdüsler ,ana evleri çölde yetişen yeşil,dikenli,dikensiz ,küçük boylarıyla ,evimizi, bahçemizi nazlı nazlı süslerdi. Bir çok numarayı gizlice bilirlerdi. Oturdum başlarına sessizce bir süre izledim. Kakdüs seven insan iyidir derim. O kakdüsü dikenleriyle sevmişse ,insanı da kusurlarıyla sever diye düşündüm. Yanlarında bir de fotoğraf çektirdim. “Hoşça kalın küçük dostlar“ diyerek başka bitkilerin yanına gittim .
Feride
19-04-2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.