- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
İLK AŞK /3
Aysima Sinan’ın ona aldığı beyaz gülü içine çekip koklarken;
,__Beyaz gülleri çok severim.Teşekkür ederim çok incesiniz!
Sinan;
_Kitapları çok seven birinin beyaz gül saflığında bir kalbi ve sonsuzluk arayışında olup beyaz gülü sevecegini tahmin etmiştim.
Aysima;
_İyi bir tahmin ama aslında bir şey arayışında değilim. Hayat aradığında değil, ummadığında sana sürpriz yapıyor çünkü. Yani birazda "rastgele işte" oltasına ne takılırsa onu yaşıyor insan...
Sinan;
_Haklısın bende hiç arayışta değilken o sokakta bir anda karşıma çıkıverdin
ve o bakışların adeta içimi delen şimşek gibiydi..!
Aysima bu sözler karşısında biraz utanmıştı.Gözlerini aşyağı indirip, dudaklarını kemirirken mahcup bakışlar ile ;
_"Hep böyle şiir gibi mi konuşursun sen?"diye hafifçene gülümsedi.
Sinan;
"İçim içime sığmıyor!
Şimdi sana dairim
ölesiye tutkulu ölesiye şairim."diye cevap verdi Sinan.
Aysima;
_Tabiki Nurullah Genç..
Sinan;
_Evet severim Nurullah Genç’i modern zamanın dervişi.Zengin imgeleri ile renkli ahenkli kendine has tarzı ile insanın ufkunu açıyor.
Aysima;
_Bende severim düşündüren ruha farklı isleyen dervisce dizeleri var.
Sinan aslında sana dormak istediğim aklıma takılan bir şey var. Hani kitapçıda tanışırken ismimi söyledigimde biliyorum ’şiirler fısıldadı" demiştin..
Sinan;
_Evet öyle demistim ama işin gercegi seni o gün orada ilk gördüğümde yanimdakilere dönerek "işte budur, aradığım buydu" dedim.Ve o sırada seninle aynı mahallede oturan evine bıraktığım çalışanıma "tanıyor musun?" diye seni sorduğumda. O’da senin kardeşini tanırmış çaktırmadan biraz tüyo aldık.
Yani küçük çapta bir araştırma yaptım sayılır..
Aysima;
__Bak sen..! Hic üşenmedin anladığım kadarıyla..
Sinan;
_Ah o şiir bakışların işte ben yapmadım, onlar yaptırdı bana bunları..
Aysima;
__"Ağzında iyi laf yapıyor senin.’ O zaman kitapçıda tesadüf değil.
Sinan;
__Tesadüflere ihtiyaç var, plansız ve zamansız gelen güzelliklere ve Aysima!
Aslında tevaffuk denilen bir şey işte bu eskilerin tarifiyle..
Kütüphaneler yada kitapçılar benim en mutlu olduğum ortamlardır
Mutsuz olup, bunaldığımda oraya sığınırım. Bir sürü kitaba dokunup, bir kaç satır bir şey okurum.
Nefes darlığım gider, yüreğim sakinleşir
Ne kadar küçücük bir varlık olduğumu ve büyümek için çoook okumam ve çoook çalışmam gerektiğini hatırlayarak, yeniden hayata gülümsemeye hazır olurum 🙂 🙂 🙂
Aysima;
__Aslında haklısın kitap okumayı sevenler için kitap okumaktan öte bir şey. Aklın tedavi yeri..Bir hayatın içine giriyorsun bilmediğin nice şeyleri,nice hayatları ,nice duyguları tadıyor, yaşıyorsun o kitabı okurken bir bakmış ki insan tedavide olmuş . Farklı u pencereler açılırken ruhunun odacıklarina..
*****
O arada boşalan bardakları almak için garson gelmisti..
Sinan;
__Bir çay daha ister misin?
Aysima;
_Evet isterim tabiki sencede dünyanın bütün meşgalesine, acelesine, ve anlamsızlığına verilecek en güzel cevap değil midir"Beş dakika çay molası.?"
Sinan;
__Evet doğrudur; İstanbul şiir yazdırır, Ankara ise roman, Aşk ise çay demlettirir değil mi?
Aysima;
__Sanırım oyle Sinan hem şimdilik bu kadar şiir ve kitap konusu yeterli kapatalım istersen.
Peki sen benim hakkımda iyi kötü bir araştırma yapmışsın dedektif bey...
Sıra bende.
Sinan kimdir?
Sinan;
__"Bir garip kul" dermişim."
Şaka şaka hemen öyle "hey Allah’ım" der gibi gözlerini belertip bakma bana.
İç mimarım..
Genelde eski evleri satın alıp onları tekrar restore edip satışa çıkarıyorum.
Beylikdüzü’nde ailemle yaşıyorum. iki kız bir erkek üç kardesiz
Kız kardeşlerim evli bir bekar ben kaldım.
Aysima;
__Anladım taliplerimi bekliyorum diyorsun..
Sinan;
__Belkide bulmusumdur..
O arada garson çayları getirir ve masaya koyar..
Sinan;
_ Aysima bu arada telefonunu verirsen kaydedeyim, yoksa bu kitapçının önünde sanırım hergun nöbet tutmam gerekecek tekrar seninle rast gelelim diye..
İkiside bir kahkaha atar.
" Hem ver sen telefon nuumaranı bende seni caldırım not edersin.
Aysima;
_Tabiki...
Kayıt et O544..34 37..
Sinan;
Tamam kaydettim attım çağrıyı sende kaydedersin.
Aysima;
__Tamam ettim.Ooo saat geç olmuş.Annem merak eder kalkalım mi?
Sinan;
__Tamam hemen hesabı istiyorum itiraz istemem seni evine bırakırım.
Aysima;
_Peki..
Aysima elinde beyaz gülü arabadan inmeden önce vedalaşmak için Sinan’ı yanağından öpecekken Sinan’ın ani hareketi sonrası yanlışlıkla dudakları birbirine çarpmıştı.
İkisininde içinde garip bir ürperti olmuştu.
Aysima bundan dolayı utanarak adeta kaçarcasına arabadan indi.
Evine girdi.
Telefonuna mesaj geldi.
"Girdin mi evine öğretmen hanım?"
Heyecanlanan Aysima’nın yüzü hala kıpkırmızıydı.
"Evet vardım çok teşekkürler güzel bir akşamdı. Saatler nasıl geçti bile anlamadım."
Sinan mesaj attı;
"Ben teşekkür ederim.
İyi geceler tatlı kız.
İyi geceler.."
İkisininde bir garip ürperti vardı yüreğinde aşk dedikleri sanırım böyle bir heyecan silsilesiydi. Dudak kenarına, kalbine gülücükler ikram eden..!
"Nasıl susamış bir dudak suyu ararsa,
su da susuzluğunu giderecek
bir dudak arar"di mevlana’nin da dediği gibi..
Onlar da aşka susamıslardı...
Nevin Aktekin Gülfirat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.