SOKAĞA ATILAN TERKEDİLEN ÇOCUKLAR!
Ellerimden tutacak yok mu?
Çok yalnızım bu sokaklarda.
Anne baba neredesiniz
Üşüyorum hadi çıkın söbe deyim.
Hayır hayır sizde kimsiniz
Anne anneciğim yetiş kurtar beni.
Baba babacığım koş kirli eller uzandı bana
Korkudan kalbim duracak gibi.
Ellerimi tuttu kirli eller
Yetişin nerdesiniz!
Hiç kimseler gelmiyor çığlıklarıma anne
Sen bıraktın, babam bıraktı.
Benim suçum neydiki?
Getirdiniz dünyaya?
Ben mi istedim?
Ve çırılçıplak terkettiniz beni.
Anne ne olur gel al beni
Çok üşüyorum sokaklarda.
Kirli eller uzanıyor gelin kurtarın beni!
Madem bakamayacaktınız
Neden neden doğurdun beni anne?
Doğmadan öldürseydinde!
Sokağa terketmeseydiniz
Ne olur gelin alın beni.
Uslu hemde çok uslu olacağım
Yeterki yanınızda olayım.
Anne duy beni nerdesin
Akbabalar dolaşıyor etrafımda.
Ben gibi terkedilen nice çocuklar var
Yatıyoruz köprü altlarında.
Yiyoruz ne bulursak
Hani beğenmeyip atılanları
Nazlanır yemezdimya
Gel al beni artık yerim senide dinlerim .
Gelin anneciğim babacığım
Kurtarın beni çokk üşüyorum.
Neredesiniz?
Yokmu şefkatle merhametle ellerimi tutacak.
Allahtan korkan nerdesiniz
Anneciğim insanlık bu mu?
Annelik bu mu?
Atmayın üzmesinler ciğer parelerini.
Anneciğim gece oldu çok korkuyorum .
Üşüyorum nerdesiniz!
Beni kurtaracak yokmu?
Uzanacak el yok mu sokağa terkedilenlere?
Sokağa atılan minikler ne derler acaba derken onların hislerine acılarını dile getirmek istedim..
Terkedilen atılan istenmeyen bebek uzansın sana merhametli eller
Sen bir dünya yarat içinde güzellikler olsun
Acıları kaybeden sevinçlerle dolsun
Bakıldığında yüzüne cennette yaşadığını sansın
Bir dünya yarat güven inanç sevgiyle sevdayla sarsın
Su gibi hava gibi aranan nefeslerde anılan
Bir dünya yarat sevdiklerine senle cennete dönsün
Ruhun ve kalbinle sar kuşat aşk her zerrene yayılsın
Bir dünya yarat huzur barış mutluluklar senle olsun
Fani dünyada cennette yaşat daima yüzün gülsün
Gül kokusu yayılsın nefesinden gülbahçesi seni kıskansın
Bir dünya yarat güller senin için açsın
Sevenler sevdiklerine demet demet güller taşısın
Bir dünya yarat güzellikleri nakış nakış kalbine nakşet
Bir dünya yarat içinde sadece sen ol sevdiğine cennet olsun
Anne ve babalar bir anlık hevesle bebek sahibi olup evlenme değil sadece günü gün etmek içinse birliktelikleri nice masum bebekler ya çöpe atılıyor ya sokaklara ..Ya da daha beterlerine düçar oluyor evden atılan dışlanan çocuklar..
Her ne sebeple olursa olsun tavuklar dahi civcivlerinden vaz geçmezken..İnsanlara bilhassa anne adaylarına o acı yaşatılmamalı..
Ayaklarının üzerinde durması için erkek kız demeden okutulup ebeveynler destek olmalıllar çocuklarına..
Fakat gidişat öyle zorlaştı ki insanlar nasıl ihtiyaçlarını karşılıyorlar..Nelerle karşılaşıyorlar Allah bilir..Allah sonumuzu hayr eylesin hiçbir anne babaya çocuğundan vazgeçmesine bir sebep kalmasın...Merhamet ve şefkatle büyüsün tüm doğanlar..
Herkesin kendi ailesi akraba mahalle tüm insanlar ne halde bilmesi lazım ki ihtiyacı olana yardım edebilmeli..
İnsanlar öz benliklerinden tarih milli duygularından örf ve adetlerinden uzaklaştıkça maddi zorlukta varsa ruhsal bir yıkılış görünüyor evladlarımıza sahip çıkalım..Bugünün çocukları geleceğimizin devamı ..
Hayırlı ramazanlar...
Selam ve dua ile..
***
Nigâr Bedirhan )( Sokağa terkedilen çocuklar için yazdım onlar masum günahsızlar, duyun anneler babalar terketmeyin yavrularınızı .Şefkatle merhametle sarın sevin yavrularınızı .Allah her yarattığını rızkıyla yaratır .Korkmayın terketmeyin acıyın onlara.)
YORUMLAR
"Fakat gidişat öyle zorlaştı ki insanlar nasıl ihtiyaçlarını karşılıyorlar..Nelerle karşılaşıyorlar Allah bilir..Allah sonumuzu hayr eylesin hiçbir anne babaya çocuğundan vazgeçmesine bir sebep kalmasın...Merhamet ve şefkatle büyüsün tüm doğanlar.."
Soulu naif gönlünüze Allah'ın (c.c.) selamı olsun saygıdeğer dünya ahret bacım Nigâr hanımefendi. Allah sizden ,sizi yetiştiren büyüklerinizden, öğretmenlerinizden binlerce razı olsun.
Ne insancıl duygularla yazıyorsunuz. Sokağa bırakılan çocukların dramını, yaşadıkları acıları ne güzel betimliyorsunuz. Alıntıladığım fikirlerinizin somut örnekleri yaşanıyor ülkemizde ve İslam dünyasında maalesef. Gözlemliyoruz, sözlü ve yazılı medyadan izliyoruz. Bir tarafta çift rakamlı ve buna yakın sayıda maaş alan, en lüks arabalar kullanan ve de göstermelik kuş sütü eksik masalarda iftar yemeği sunan varsıl azınlık, diğer taraftan asgari ücrete mecbur edilen yığınlar. Ve bilirsiniz bizlerin okuduğu ve de okuttuğu ilk yıllarda halkımızın kabaca %25-30'u kentlerde, büyük çoğunluğu köylerde yaşardı. Şu anda köylerde sadece % 9 nüfus yaşıyor. ve dışarıdan başta buğday olmak üzere kurbanlık hayvan, et ithal ediyoruz. evet yanlış politikalar sonucu bu güzel ülkede darmadağın olduk. ne diyelim Allah(c.c.) sonumuzu hayır etsim.
Eğitim-öğretim içler acısı. Umar ve dilerim güzel günler görürüz ve çocukları sokağa bırakma aymazlığından da kurtulacak biçimde yetiştirme şansımız olur genç anne-baba adaylarını.
Umarım başınızı ağırtmadım.
Hayırlı ramazanlar, soylu gönlünüze ve sevdiklerinize selam, saygı ve sevgiler.