İki Yazıcıoğlu ve İki Anekdot
Ayrı ayrı ele almaya incelemeye değer kişilerdir Muhsin ve Recep Yazıcıoğlu. Kendilerine özgü insanlardır. Devlette kaymakamlık valilik, siyaset adamlığı ve siyasi parti genel başkanlığı, gençlik liderliği yapmış bu insanlar her zaman anılmaya ve hatırlanmaya değer şahsiyetlerdir.
...
Merhum Muhsin bey On İki Eylül’ün ağır şartlarından, mahkumiyetten, hücre cezasından sonra siyasete atılmış, meclise gelmiş, parti kurmuş bir insandır. Çok özelliklidir ancak bir sözü var ki çok kalıcı çok yer edicidir.
...
Babam gurbetçiydi diyor. Çalışmaya yaban ellere başka memleketlere giderdi. Çok ender görürdüm. Çocuktum ve babamı hep beyaz atın üzerinde hatırlarım. O beyaz at bende bir rüya bir hülyaydı adeta diyor ve babasını beyaz atlı bir prens olarak hatırlıyor.
...
Kaza sonrası vefatı nedeniyle ise belki ömrü hep siyasi karşıtlıkla ve siyasi mücadeleyle geçen Deniz Baykal’ın şu sözünü hatırlarım. Muhsin’i de kaybettik demişti. Ne acıdır ki onu da toprağa verdik. Siyaset öyle bir şey ki ne kendinize ne ailenize zaman ayırabilirsiniz. Hep oradan oraya koşuşturursunuz. Yazık oldu, genç yaşta yitirdik kahrolduk dedi acıyı adeta yüreğinde hissetti, bu sözlerden sonra yüzünde bir keder ve üzüntü ifadesi belirdi.
...
Merhum valimiz ise apayrı bir kişilikti. Sıra dışıydı. Bir soru üzerine Devletime teşekkür ediyorum, bunca yıl bana katlandı sabır gösterdi demişti. Vali olarak göreviniz nedir denildiğinde de bizimki karşılama, ağırlama ve uğurlama diye ifade etmişti. Böylelikle bir gerçeği ortaya koymuştu. Ne kadar da sahici bir yaklaşımdı onunki.
...
Her iki şahsiyette özgüven tamdı. Sıcak ve samimilerdi. Dokunabiliyor, temas edebiliyorlardı. Kitlelere ulaşabiliyorlardı. Ancak karşılığını alamıyorlardı. Muhsin beyinki oya dönüşmüyordu, Recep beyinki devlette önemli bir yere. Valilik tamam önemli bir görevdir ancak niçin İçişleri Bakanlığı Makamı değildi. Denenebilirdi. Üst pozisyonlara getirilebilirdi. Çekince neydi, hangi nedenleydi anlamak zor.
...
Her ikisi de erken gittiler. Genç yaşta ve en verimli çağda yaşamlarını yitirdiler. Birisi helikopter diğeri otomobil kazasıyla bizleri terk ettiler. Ruhları şad mekanları cennet olsun, hep güzellikler içerisinde uyusunlar.
Kemal GÜL
14.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.