- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Farklı Bir Yaraymış Bu Ne Gösterebilir Ne de Üzerine Oturulabilirmiş
Bilmez tanımazdım, varlığından habersizdim, tesadüfen denk geldim bir programda ve ilginç bulduğum için izledim sonuna kadar. Lafını hiç esirgemedi, dolaştırmadı dolandırmadı, yumuşatmadı esnetmedi, düşündüğü gibi söyledi, yeri geldiğinde taşı gediğine koydu. Her hususça kardeşinden daha keskin olduğunu gösterdi. Sazında da sözünde de ustalığını konuşturdu.
...
Ahmet Kaya’nın ağabeyisiymiş. Adı Mustafa’ymış. Zeynel Lüle’nin programında Nurdan İpek’le birlikteler. Hem sohbet hem türkü programı konukları. Ağabey Mustafa Kaya çalıp sòylemekle, bağlama ustası olmakla birlikte ressammış aynı zamanda. Hem ekonomist hem de sosyologmuş. Yaşı ileri sayılabilir yalnız. Elli ikiliymiş. Yetmişi aştı aşacak neredeyse.
...
Kardeşten evlattan açılıyor laf. Ahmet’in gençliğinden, şöhretinden bahsediliyor. Sonra da Fransa’daki son yolculuğundan. Ben üç evlat büyüttüm diyor. İki kardeş bir evlat. Zor iş evlat büyütmek, üzerine titrer, gözden uzak tutar, kol kanat gerersin, tüm yükü üzerine alırsın, bir nevi babalık yaparsın. Söylemesi ayıp kıç yarası gibidir evlat. Ne kimseye gösterebilirsin, ne de üzerine oturabilirsin diyor.
...
Malatya’ya yirmi yıldır gitmediğinden bahsediyor. Değişmiş dönüşmüş, farklılaşmış diyor Malatya. Ancak gerçek benliğinden, kimliğinden, ilkelerinden uzaklaşmış. Betonlaşmış. Yeşilliği kaybolmuş. Kendi büyüğü yokmuş gibi Malatya’ya zerre katkısı olmayan bir siyasinin adı verilmiş yeni açılan bir parka. Küstüm Malatya’ya. Gitmiyorun uzun süredır diyor.
...
Bir başka laf daha ediyor. Cumhurbaşkanımız arada bir arıyor; Ahmet’in cenazesini yurda getirelim, kabre koyalım, bir tören düzenleyelim, yaban ellerde yatmasın, kaybolup gitmesin, yazık olmasın diyor diyor.
...
Ben de Ahmet’in vasiyeti var efendim o gerçekleşmeden mümkün değil diyorum. Memlekette kardeşlik tesis edilmeden, barış sağlanmadan, özgürlüge adım atılmadan mümkün değil efendim diyorum diyor.
...
Mustafa Kaya derinden gidiyor, ince siyaset yapıyor, örtülü mesaj veriyor. Açıkçası çetin adam, çetrefillı adam. Kıç meselesi kibar olanı söylenenin. Kabasını biliyorsunuz zaten. Zeynel Lüle de zorlandı program boyunca. Keyfli bir sohbetti hoşlananlar için, her ne kadar üslubu ve tarzı bana uymasa da.
Kemal SEYFİ
13.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.