Ağzınıza Acı Biber Sürülmüş Gibi mi Yoksa Şeker Varmış Gibi mi Konuşursunuz
Yakıştırmalar ünlü gazeteci Ahmet Hakan’a aittir ve yıllar öncesinin köşe yazısında yer almaktadır. Doğrudan kişi odaklıdır, kişiye yöneliktir. Ahmet Hakan’ın benzer tip belirlemeleri vardır ki bu onun bu yönlü farklı bir ozelliğini bize göstermektedir.
...
İyi izlemiş olmalı Ahmet Hakan, şahısları iyi ele almış, iyi etüt etmiş, tespitini tam yapmış olmalı. Tereddütsüz sizler de katılırsınız bu yorumuna.
...
İki ünlü ele aldığı kişi. İki vekil yani siyaset adamı. Aynı dönem siyaset yapan ancak farklı partilerde yer alan iki memleketli. Sırrı Süreyya Önder ve Mehmet Metiner. Adıyamanlı her ikisi de. Gençlik dönemlerinden beri izlenen kişiler. Sadece siyaset değil başka yönlü özellikleri de var bu iki insanın. Bir kere çok doğrucudurlar. Savunduğu düşünceden milim sapma yapmazlar, asla yalpalamazlar. Fikri derinlikleri, birikimleri, düşündüklerini ifade edebilme yönlü özellikleri olan insanlar. Yazabiliyorlar, anlatabiliyorlar, bir düşünceyi sonuna kadar savunabiliyorlar. Her ikisine de doğrucu davut denilebilir. Durdukları yer aslında hep aynıdır ancak konjonktür gereği farklı adreste bulunabiliyorlar.
...
Ahmet Hakan yazısında aynen; Sırrı Süreyya ağzında şeker varmış gibi, Mehmet Metiner ise acı biber sürülmüş gibi konuşuyor diyor. Birinin söylemleri ne kadar tatlı ve yumuşak ise diğerininki o kadar sert ve acı diyor.
...
Her ikisi de iyi hatip bence. Konuştuklarında silkeliyor, toz kaldırıyorlar, yıpratıcı olabiliyor ve surda gedik açabiliyorlar. Meziyetleri sadece politika değil bu insanların. Çok yönlüler. Oldukça sempatikler. Hemşehridirler. Mutlak tanışıyor görüşüyorlardır. Birbirini anlıyorlardır. Çünkü aynı kültürden besleniyorlar ancak farklı kulvarda yer alıyorlar. Düşüncelerimiz uyuşmasa örtüşmese de tutarım her ikisini de. Denk geldiğinde izlerim, yazılarına rastlarsam okurum.
Kemal GÜL
13.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.